Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
die APC ... (raar geval net aan de beginbocht van je proma)
kan je in en uit draaien voor trek of snelheidswinst , maar het is maar miniem hoor ...
klein vraagje , waar doe je die crossen ?
ikzelf doe dit jaar terug mee!, vorig jaar reed ik met camino custom (grijze met blauwe bolletjes), dat was wel tegen gevallen, stuk of 6keer panne, de ontsteking. (brommer was niet van mij). Dit jaar doe ik mee met men camino in KTM kleuren, althans als hij klaar geraakt. nu beginnen met spuiten, volgende week cross banden er onder, andere carb, vario billen enzo.
Dus moge de beste winnen ;p , maar dat gaan wij zeker niet zijn. maar een vriend van mij die met PX-R ook al won.
laat u vliegwheel afdraajen en lightere gewigten in de vario met extra straffe veerjes in de kopling erachter dan trekt die wel maar minder top speed / goode setup voor the crossen
joord wrote:Waar en hoeveel draai je van je krukas ?
Niets van je krukas, maar van het vliegwiel wel.
Maar of het veel uitmaakt dat weet ik niet. Ik weet wel dat je meer moeite hebt om een berg op te geraken dan.
Als ik fout zit zal hier iemand het wel zeggen.
Van een camino vliegwiel valt eigenlijk weinig af te draaien... Je mag er niet mee overdrijven want er moet nog "vlees" overblijven om de magneten op hun plaats te houden. En mocht je er veel van kunnen afdraaien is het nog niet optimaal omdat de massa die dan overblijft te ver van het midden wegzit... Een binnenrotor ontsteking heeft zijn spoelen dan ook langs de buitenkant zitten zodat alles veel dichter tegen de as kan roteren.. Hierdoor is de massa traagheid aanzienlijk kleiner... Nu, het koppel zal dus wel dalen, als het dus echt slijk is ben je volgens mij beter uit met een standaard vliegwiel..
Ik rij zelf met een hpi op men crosser meestal op hardere ondergronden en dat is een heel stuk feller als de originele ontsteking/vliegwiel