Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
teveel of te weinig lucht toevoer...;teveel knikker in 1 gaatje steken (op rubberen 3 gat stuk) en testen...kan ook 2 knikkers nodig zijn...
te weinig;luchtfilter in de lengte door 2 snijden en de helft van de dikte proberen en testen...kijken op valse lucht : boogie afdraaien,darmke dat luchtledig past en er rook door blazen en terwijl je blaast,kijken of er ergens rook doorsijpelt...als je op de verplichte dichtingen rook ziet
weet je de plaats waar er valse lucht is bv. cilinder-motor dichting...
ontsteking nakijken,moet juist afgesteld zijn de vonk moet exact zijn is ie te vroeg of te laat,
dan gaat hij niet tegoei of krijgt hij een verwarde techniek zoals jij zegt...
boogie uit de culas halen,op de boogiekabel-kop laten steken en met vliegwiel draaien kijken op vonkjes (ontsteking)
deze 2 dingen zijn meestal de oorzaak, de ontsteking of de carburator, kan ook valse lucht,maar minder voorkomend...
te weinig;luchtfilter in de lengte door 2 snijden en de helft van de dikte proberen en testen...kijken op valse lucht : boogie afdraaien,darmke dat luchtledig past en er rook door blazen en terwijl je blaast,kijken of er ergens rook doorsijpelt...als je op de verplichte dichtingen rook ziet
weet je de plaats waar er valse lucht is bv. cilinder-motor dichting...
ontsteking nakijken,moet juist afgesteld zijn de vonk moet exact zijn is ie te vroeg of te laat,
dan gaat hij niet tegoei of krijgt hij een verwarde techniek zoals jij zegt...
boogie uit de culas halen,op de boogiekabel-kop laten steken en met vliegwiel draaien kijken op vonkjes (ontsteking)
deze 2 dingen zijn meestal de oorzaak, de ontsteking of de carburator, kan ook valse lucht,maar minder voorkomend...
- grijze camino
- -= Advanced Member =-
- Posts: 317
- Joined: 02 Oct 2011, 17:17
- Location: maaseik
Re: kleine vraagjes topic
als je denkt dat hij teveel lucht krijgt kan het even goed zijn dat hij gewoon te weinig benzine krijgt.vario@max wrote:teveel lucht >> knikker in 1 gaatje steken (op rubberen 3 gat stuk) en testen...kan ook 2 knikkers nodig zijn...
te weinig;luchtfilter in de lengte door 2 snijden en de helft van de dikte proberen en testen...kijken op valse lucht
Dan lijkt het op valse lucht dus. Omdat de benzine lucht verhouding niet goed zit.
Maar dan is met de lucht is dus niets aan de hand.
Dan zit er een kanaaltje van de benzine doorstroom verstopt in de carb.
Dus te weinig benzine, dan lijkt het of hij te veel lucht krijgt.
Bougiekleur kan zelfs goed zijn, maar hij loopt dan slecht.
Luchtfilter doorsnijden zou ik al maar ZEKER niet doen.
Wat een brikoleursoplossing. No offence.

Re: kleine vraagjes topic
aangezien hij alles heeft uitgeblazen en gesheckt zal er in mijn ogen niets verstopt lijken,en de luchtfilter in 2 snijden (de helft dunner maken kan zeker geen kwaad) heeft bij mij al geholpen...wil alleen maar raad geven,niemand afbreken 

Re: kleine vraagjes topic
indderdaad kan ook zijn dat ie teveel benzine krijgt waardoor hij verzuipt,maar verstopping lijkt mij uitgesloten ,aangezien hij alles grondig uitgekuist heeft...indderdaad de naft verhouding moet okay zijn...
is het niet zo dat je de rolentie ook kan regelen (en daar kan je veel mee doen met die rolentie-schroef)...en als ie dan nog stilvalt,kan zijn dat ie nog nie warm gedraaid is,dan is effe op shoke draaien een optie,maar ook weer nie te lang...
met de gas spelen kijken of hij wil stilvallen,kan dan een te grote sproeier zijn...ook als ie wil stilvallen,de luchtfilter 1/4
uitrekken,als hij dan wel goed gaat weet je-te weinig lucht...teveel lucht kan ook maar is minder vaak,dan is de oorzaak vaak een te grote sproeier,wil maar zeggen standreww jongen dat je niet mag rijden zonder luchtfilter (wat sommige jongens dus ook doen),omdat de carburator zal verstopt raken vanwege het vuil dat hij door de ontbrekende luchtfilter zal opzuigen,vandaar dat je kan opteren om de filter de helft zo dik te snijden
is het niet zo dat je de rolentie ook kan regelen (en daar kan je veel mee doen met die rolentie-schroef)...en als ie dan nog stilvalt,kan zijn dat ie nog nie warm gedraaid is,dan is effe op shoke draaien een optie,maar ook weer nie te lang...
met de gas spelen kijken of hij wil stilvallen,kan dan een te grote sproeier zijn...ook als ie wil stilvallen,de luchtfilter 1/4
uitrekken,als hij dan wel goed gaat weet je-te weinig lucht...teveel lucht kan ook maar is minder vaak,dan is de oorzaak vaak een te grote sproeier,wil maar zeggen standreww jongen dat je niet mag rijden zonder luchtfilter (wat sommige jongens dus ook doen),omdat de carburator zal verstopt raken vanwege het vuil dat hij door de ontbrekende luchtfilter zal opzuigen,vandaar dat je kan opteren om de filter de helft zo dik te snijden

- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: kleine vraagjes topic
maar dan kan er terug sneller vuil door dan dat hij volledige dikte is , als je het wil maken , doe het dan met manieren anders kunnen je problemen snel terug komen. Zeker grondig naar kijken & zeker als het je bijna daily is 

Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

Re: kleine vraagjes topic
je moet de filter in wat olie weken (doordrenken) en uitpitsen,opdat de luctfilter niet droog word geplaatst,maar ook niet verzuipen in de olie he
gewoon in luchtfilterolie (dit doen ze ook bij een crossmotor-luchtfilter) in soppen en wat uitpitsen,opdat de luchtfilter wat vochtig is...dat kan je altijd doen,is zeker nooit een slechte bedoeling...
(als er dan toch een vuiltje zou willen doorsijpelen) no way ,zeker niet bij in ingeoliede luchtfilter...


gewoon in luchtfilterolie (dit doen ze ook bij een crossmotor-luchtfilter) in soppen en wat uitpitsen,opdat de luchtfilter wat vochtig is...dat kan je altijd doen,is zeker nooit een slechte bedoeling...




Re: kleine vraagjes topic
Ik heb ook al carbs gehad die niet proper te krijgen zijn. En een jaar op het gemakske gezocht wat het anders kon zijn.vario@max wrote:aangezien hij alles heeft uitgeblazen en gesheckt zal er in mijn ogen niets verstopt lijken
Toen was ik het beu en de carb genomen van een rijdende camino van me, de grijze. Eén die ik dus zeker was dat goed was.
Probleem opgelost toen, zelfs met koude motor bleef hij op rolantie. Erna een andere carb gemonteerd van een rijdende camino hier op ct die in onderdelen uit elkaar ging, en de zwarte rijd weer als een zonnetje.
Je kan het vuil er dus ook dieper in spuiten. En dan loopt hij beroerd. Dan krijgt hij dus te weinig benzine en lijkt het dat hij teveel lucht krijgt. Niets van valse lucht dus. Gewoon te weinig benzine door een verstopte carb.vario@max wrote:indderdaad kan ook zijn dat ie teveel benzine krijgt waardoor hij verzuipt,maar verstopping lijkt mij uitgesloten ,aangezien hij alles grondig uitgekuist heeft...indderdaad de naft verhouding moet okay zijn...
Dat klinkt toch al zinniger.vario@max wrote:wil maar zeggen standreww jongen dat je niet mag rijden zonder luchtfilter
Nee, dan blijft hij niet mooi op zijn plaats. Niet doen dus.vario@max wrote:vandaar dat je kan opteren om de filter de helft zo dik te snijden
+ 1 (Eigelijk plus honderdduizend!)YaMaGa wrote:maar dan kan er terug sneller vuil door dan dat hij volledige dikte is , als je het wil maken , doe het dan met manieren anders kunnen je problemen snel terug komen. Zeker grondig naar kijken & zeker als het je bijna daily is
Ik zeg, monteer een carb van een rijdende camino. Een die echt goed rijd en waar je zeker van bent dat hij goed is.
Dat moet altijd met een nieuwe luchtfilter, anders gaat het vuil er zo doorheen.vario@max wrote:je moet de filter in wat olie weken (doordrenken) en uitpitsen,opdat de luctfilter niet droog word geplaatst,maar ook niet verzuipen in de olie he![]()
gewoon in luchtfilterolie (dit doen ze ook bij een crossmotor-luchtfilter) in soppen en wat uitpitsen,opdat de luchtfilter wat vochtig is...dat kan je altijd doen,is zeker nooit een slechte bedoeling...(als er dan toch een vuiltje zou willen doorsijpelen) no way ,zeker niet bij in ingeoliede luchtfilter...
![]()
![]()
- grijze camino
- -= Advanced Member =-
- Posts: 317
- Joined: 02 Oct 2011, 17:17
- Location: maaseik
Re: kleine vraagjes topic
Vandaag startte ik 'm op school en hij viel niet meer stil, rijdt weer terug zoals hij altijd heeft gedaan.
Behekste boel... maar ben blij dat het weg is
Behekste boel... maar ben blij dat het weg is
Camino
Re: kleine vraagjes topic
Das altijd fijn natuurlijk!
- grijze camino
- -= Advanced Member =-
- Posts: 317
- Joined: 02 Oct 2011, 17:17
- Location: maaseik
Re: kleine vraagjes topic
Inderdaad maar vind het toch maar raar, in ieder geval toch bedannkt voor de uitleg en heb hier veel uit bijgeleerd:)
Camino
Re: kleine vraagjes topic
Hey ik heb een probleem, toen ik mijn benzine aant mengen was heb ik per ongeluk smeerolie voor de ketting van een kettingzaag gebruikt. Kan dit kwaad voor de cilinder?
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
Even draaien zal geen kwaad kunnen, maar de olie dient absoluut niet om een verbrandingsmotor te smeren. Jammer van de benzine, maar je zal hem toch moeten vervangen vrees ik.
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: kleine vraagjes topic
Kunnen de originele Sebac veringen uit elkaar geschroefd worden op een manier of kunnen deze nog nieuw ergens aangeschaft worden (al vrees ik van niet als het om exact dezelfde gaat)
Re: kleine vraagjes topic
http://www.camino-tuning.be/handleiding ... t=veringen" onclick="window.open(this.href);return false;Brandon- wrote:Kunnen de originele Sebac veringen uit elkaar geschroefd worden op een manier of kunnen deze nog nieuw ergens aangeschaft worden (al vrees ik van niet als het om exact dezelfde gaat)
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af