Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Ik ben funofdriving
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
-
- -= Newbie =-
- Posts: 14
- Joined: 03 Jun 2012, 01:00
- Location: limburg
Ik ben funofdriving
Hallo camino-tuning en alle leden,
Ik ben Erik ( alias funofdriving), woonachtig te limburg en heb vorig jaar een camino gekocht.
Nieuwsgierig als ik ben wil ik zoveel mogelijk te weten komen over deze mooiste brommer die ooit geproduceerd is( naar mijn mening )
Bijna automatisch kom je dan terecht op deze prachtsite.
vriendelijke groeten aan iedereen,
funofdriving
.
Ik ben Erik ( alias funofdriving), woonachtig te limburg en heb vorig jaar een camino gekocht.
Nieuwsgierig als ik ben wil ik zoveel mogelijk te weten komen over deze mooiste brommer die ooit geproduceerd is( naar mijn mening )
Bijna automatisch kom je dan terecht op deze prachtsite.
vriendelijke groeten aan iedereen,
funofdriving
.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Ik ben funofdriving
Welkom Erik! 

#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Ik ben funofdriving
Welkom FunOfDriving!!
Voorstellen is al achter de rug, nu maar vlug een topicje aanmaken en foto's posten van je Camino!
Haha, zeer welkom!
Voorstellen is al achter de rug, nu maar vlug een topicje aanmaken en foto's posten van je Camino!
Haha, zeer welkom!
Re: Ik ben funofdriving
welcome erik dit is de
juiste site waar je zeker en vast alles vind naar
jouw zin om met jouw camino te werk te gaan ...
ben je van limburg ? waar als ik vragen mag?
ik woon voor 80% in bree en 20% in alken

juiste site waar je zeker en vast alles vind naar
jouw zin om met jouw camino te werk te gaan ...

ben je van limburg ? waar als ik vragen mag?
ik woon voor 80% in bree en 20% in alken


- kadettgsiboy
- -= Camino Addict =-
- Posts: 5211
- Joined: 25 Sep 2005, 17:11
- Location: leopoldsburg
-
- -= Newbie =-
- Posts: 14
- Joined: 03 Jun 2012, 01:00
- Location: limburg
Re: Ik ben funofdriving
Hallo vario@max,
Ik woon eigenlijk in de hoofdstad Hasselt.
Dat heeft zo zijn voor-,maar ook zijn nadelen. http://www.camino-tuning.be/phpBB3/#" onclick="window.open(this.href);return false;
vriendelijke groeten,
funofdriving
Ik woon eigenlijk in de hoofdstad Hasselt.
Dat heeft zo zijn voor-,maar ook zijn nadelen. http://www.camino-tuning.be/phpBB3/#" onclick="window.open(this.href);return false;
vriendelijke groeten,
funofdriving
-
- -= Newbie =-
- Posts: 14
- Joined: 03 Jun 2012, 01:00
- Location: limburg
Re: vraagje over carburateur
Hallo iedereen,
Op de carburateur heb je 3 koperen uiteinden om rubberen slangetjes aan te koppelen.
Eén daarvan is het benzineslangetje,maar waarvoor dienen die andere 2?
Ik bedoel dus het uiteinde links van de stationairschroef en het uiteinde op de vlotterkamer.
Weet iemand hier misschien iets over?
vriendelijke groeten,
Erik
Op de carburateur heb je 3 koperen uiteinden om rubberen slangetjes aan te koppelen.
Eén daarvan is het benzineslangetje,maar waarvoor dienen die andere 2?
Ik bedoel dus het uiteinde links van de stationairschroef en het uiteinde op de vlotterkamer.
Weet iemand hier misschien iets over?
vriendelijke groeten,
Erik
Re: Ik ben funofdriving
Die 2 zijn een soort van overloop.
De bovenste voor ontluchting.
En de onderste als je vlotterkamer te vol is, of als de vlotter blijft hangen.
(dan stroomt hier 2takt uit)
Of als je met een compresseur je carb wil doorblazen zonder de carb te demonteren.
Dan kan je doorheen de achterbrug rechts langs een klein gaatje een platte schroevendraaier gebruiken.
Daar zit dan de onderste schroef van de carb in de vlotterkamer.
Als je die een halve slag open draait komt er 2takt uit de onderste overloop gelopen.
(schroefje er niet volledig uitdraaien dan, want anders krijg je het er niet meer in zonder eerste de hele carb van de camino af te halen.) Dit is handig voor als je de carb met luchtdruk wil doorspoelen zonder alles te moeten demonteren.
(wel benzinekraan dicht zetten, anders blijf die lopen natuurlijk)
De beste manier om te reinigen is natuurlijk zoals hier beschreven op het forum.
De manier die ik hierboven beschreef is eigenlijk voor een vlugge fiks als je in panne staat.
http://www.camino-tuning.be/howto-manua ... 22610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De bovenste voor ontluchting.
En de onderste als je vlotterkamer te vol is, of als de vlotter blijft hangen.
(dan stroomt hier 2takt uit)
Of als je met een compresseur je carb wil doorblazen zonder de carb te demonteren.
Dan kan je doorheen de achterbrug rechts langs een klein gaatje een platte schroevendraaier gebruiken.
Daar zit dan de onderste schroef van de carb in de vlotterkamer.
Als je die een halve slag open draait komt er 2takt uit de onderste overloop gelopen.
(schroefje er niet volledig uitdraaien dan, want anders krijg je het er niet meer in zonder eerste de hele carb van de camino af te halen.) Dit is handig voor als je de carb met luchtdruk wil doorspoelen zonder alles te moeten demonteren.
(wel benzinekraan dicht zetten, anders blijf die lopen natuurlijk)
De beste manier om te reinigen is natuurlijk zoals hier beschreven op het forum.
De manier die ik hierboven beschreef is eigenlijk voor een vlugge fiks als je in panne staat.
http://www.camino-tuning.be/howto-manua ... 22610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- -= Newbie =-
- Posts: 14
- Joined: 03 Jun 2012, 01:00
- Location: limburg
Re: Ik ben funofdriving
Hallo standreww,
Hartelijk dank voor je zeer goede uitleg.
Dus men moet die uiteindenden eigenlijk gewoon open laten (zonder darmpjes) tijdens het rijden?
vriendelijke groeten,
Erik
Hartelijk dank voor je zeer goede uitleg.
Dus men moet die uiteindenden eigenlijk gewoon open laten (zonder darmpjes) tijdens het rijden?
vriendelijke groeten,
Erik
Re: Ik ben funofdriving
Origineel zitten er darmpjes op.
De bovenste is redelijk kort en hangt wat over je carb.
De onderste is wat langer, dient om je blok niet vol met 2takt te hangen.
Het uiteinde ervan kan je in de veer steken van de staander.
Dan blijft je blokje en brug wat proper.
Natuurlijk zonder darmpjes gaat evengoed.
De bovenste is redelijk kort en hangt wat over je carb.
De onderste is wat langer, dient om je blok niet vol met 2takt te hangen.
Het uiteinde ervan kan je in de veer steken van de staander.
Dan blijft je blokje en brug wat proper.
Natuurlijk zonder darmpjes gaat evengoed.
Last edited by standreww on 31 May 2013, 19:50, edited 2 times in total.
Re: Ik ben funofdriving
Origineel zitten ze er dus op als je rijd. En het uiteinde is gewoon open.