Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
cilinderkop 65cc malossi
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
cilinderkop 65cc malossi
helow
heb eens een vraagje als ik een malossi 65cc ga plaatsen moet ik dan en 65cc cilinderkop steken,
of kan dit ook met de orginele ?
mvg
heb eens een vraagje als ik een malossi 65cc ga plaatsen moet ik dan en 65cc cilinderkop steken,
of kan dit ook met de orginele ?
mvg
Re: cilinderkop 65cc malossi
De originele is ok bij mijn weten , heb met Malossi of Polini in den tijd nooit een andere cilinderkop gestoken .
GrtZz
GrtZz
- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: cilinderkop 65cc malossi
Dat gaat met de originele cilinderkop , maar als je voor de prestaties wil gaan is het tuurlijk beter dat je een 65 cc cilinderkop neemt hé
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not 

Re: cilinderkop 65cc malossi
het doet wel iets,alle beetjes helpen...
dan verbruik je meer,de cilinder kamer is groter bij een 65cc kulas...
de cilinderkamer is groter,waardoor er meer naft word aangezogen,en dus je meer kan verbranden
aangezien er meer naft is GROTERE VERBRANDING...en ja prestatie bevorderend

dan verbruik je meer,de cilinder kamer is groter bij een 65cc kulas...
de cilinderkamer is groter,waardoor er meer naft word aangezogen,en dus je meer kan verbranden
aangezien er meer naft is GROTERE VERBRANDING...en ja prestatie bevorderend

Re: cilinderkop 65cc malossi
vario@max wrote:de cilinderkamer is groter,waardoor er meer naft word aangezogen,

Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: cilinderkop 65cc malossi
je begrijpt wel he,in de kamer is meer massa,dus ook meer brandstof 

Re: cilinderkop 65cc malossi
Het klopt niet helemaal hoor, het aangezogen mengsel is grotendeels afhankelijk van het slagvolume, het compressievolume heeft daar niet zozeer mee te maken. Wel kan het zijn dat de compressieverhouding, de vorm van de kop en de squishranden anders zijn waardoor een prestatie winst kan gehaald worden.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: cilinderkop 65cc malossi
dus een orginele is ok 

Re: cilinderkop 65cc malossi
het slag volume standaard en het slagvolume met de 65cc kop blijft...het volume in de kamer word groter...
elke cilinder heeft wel een andere slag,sommige het zelfde...maar er is meer brandstof aanwezig dus ook meer kracht...
anders zou het ook nutteloos zijn van een 65 cc kop te monteren...niet dat er meer compressie is,daar is door mij nix van gezegt...de slag blijft,er is wat massa winst...
elke cilinder heeft wel een andere slag,sommige het zelfde...maar er is meer brandstof aanwezig dus ook meer kracht...
anders zou het ook nutteloos zijn van een 65 cc kop te monteren...niet dat er meer compressie is,daar is door mij nix van gezegt...de slag blijft,er is wat massa winst...
Re: cilinderkop 65cc malossi
Het volume dat zich bevind in de kop tot aan het bovenste dode punt is het compressievolume. Wanneer de zuiger beweegt van het onderste naar het bovenste dodenpunt de hoeveelheid lucht die dan wordt verplaatst is het slagvolume, enkel dit volume zorgt ervoor dat er vers mengsel onder de zuiger in het carter wordt gezogen.
Stel u eens een heel groot compressievolume voor. Volgens u redenering zal de brommer dan heeel goe macheren? De eindcompressiedruk is lager naar vannant dat het compressievolume groter wordt, en dat is dan wel speciaal.. Het eerste wat dat die tuners doen is wel zorgen dat de eindcompressiedruk stijgt... Door het compressievolume te verkleinen
In principe is hoe hoger de eindcompressiedruk, hoe efficienter de motor. Het spijtige van de zaak is dat wanneer die extreem hoger wordt, ook de temperaturen spectaculair zullen gaan stijgen. Hierdoor zal detonatie meer kans krijgen en zal de winst in prestatie niet opwegen tegen alle verliezen door de hitte die ontstaat.
Stel u eens een heel groot compressievolume voor. Volgens u redenering zal de brommer dan heeel goe macheren? De eindcompressiedruk is lager naar vannant dat het compressievolume groter wordt, en dat is dan wel speciaal.. Het eerste wat dat die tuners doen is wel zorgen dat de eindcompressiedruk stijgt... Door het compressievolume te verkleinen

In principe is hoe hoger de eindcompressiedruk, hoe efficienter de motor. Het spijtige van de zaak is dat wanneer die extreem hoger wordt, ook de temperaturen spectaculair zullen gaan stijgen. Hierdoor zal detonatie meer kans krijgen en zal de winst in prestatie niet opwegen tegen alle verliezen door de hitte die ontstaat.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: cilinderkop 65cc malossi
dus jij wil zeggen dat een 65cc kulas geen zin heeft?
zoals ik al zei,meer drinken...
zoals ik al zei,meer drinken...
Re: cilinderkop 65cc malossi
Dat heb ik niet gezegd, een 65cc kop past of de boring van een 65cc.. Met een 50cc kop kan je zuiger tegen je kop komen omdat die voor een kleinere boring is, dat is gewoon niet zoals het hoort, en dan kan je het mss met extra pakkingen oplossen, maar dat is beunwerk..
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: cilinderkop 65cc malossi
Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
Re: cilinderkop 65cc malossi
het is niet voor niets een 65cc kop...je kit kan er alleen maar vorderingenBri100 wrote:Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
mee maken t.o.v. een gewone standaard kop...
let op meer verbruik !!!
maar wel beter,en een 65cc kop is zeldzaam is ook alweer een stukje uniek
Re: cilinderkop 65cc malossi
okj merciekes maar waar vind ik deze nog niet meer gemakkelijk te vinden zeker ?