Met de dremelben999 wrote:Ik heb het een honda dealer eens met een dremel zien doen,, ook geen exacte wetenschap, maar zoals je zegt, voor opstraat steekt het allemaal zo nipt niet..


Moderator: -Camino Crew-
Met de dremelben999 wrote:Ik heb het een honda dealer eens met een dremel zien doen,, ook geen exacte wetenschap, maar zoals je zegt, voor opstraat steekt het allemaal zo nipt niet..
De waarde van de compressie heeft niks met de snelheid van de zuiger te maken hoor... Onze leraar heeft het dit lesjaar een 100 maal gezegd, een motor draait niet stuk van gaskrachten, wel door de massakrachten die optreden..vario@max wrote:wil nie moeilijk doen ,ma hoe meer compressie hoe sneller de piston z'n werk kan verrichten en des te meer ''kracht massa'' er aanwezig is
Je was me net voorTimB. wrote:Het octaangehalte in de getankte benzine zegt welke maximum compressieverhouding deze aankan.
aan de pomp heb je 95 en 98 oct. Als je gas (in dit geval lucht/brandstofmengsel) samenperst zal dat verhitten (voorbeeld een fietspomp wordt warm als je een band oppompt). 95 oct. zal dus sneller vanzichzelf ontbranden zonder vonk van de bougie dan 98 oct. Hoe hoger het octaangehalte des te minder gevaar voor zelfontbranding.
Pingelen is het zelfde als dieselen omdat een dieselmotor door hogere compressie eigenlijk dus een pingelmotor isen geen bougie nodig heeft.
op men projectje staat een 65cc polini (Honda scoot) cilinderkop. Met de compressie dat hem heeft ga ik zeker geen 95 oct moeten tanken en zoals hier reeds gezegd geen decompressiehendel meer. In gang lopen is HééL goed voor de conditie![]()
Hopelijk heb je iets aan de uitleg
en vriendelijke groet
Tim
Haha harder trainenTimB. wrote:@ metsinson,
sorry zenne dees wist ik nog van op school;)
Verder
Harder duwen en startschoentjes op tijd even schuren
(of wa harder trainen) zou het kunnen dat de bijgevoegde olie het octaangehalte ook nog verhoogd?
@ vario@max en d-HuNtEd_1 geen ruzie maken hé![]()
BTW intersant topic
Greetz Tim
Inderdaad, benzine bevat zelfs geen octaan.caminozeikerd wrote:het is octaangetal en niet octaangehalte
Compressieverhouding van een F1 motor ga je niet vinden, althans niet meer van moderne motoren. Wordt allemaal geheim gehouden.vario@max wrote:wat leg ik uit ? hoe meer compressie hoe beter...des te minder compressie des te slechter voor het geheel...
hoeveel compressie denkt ge dat ne formule 1 motor maakt ? en vliegt toch ook niet kapot als het geheel perfect afgesteld is...verslijt is normaal...allemaal zever in pakskes van sommige hier...
hoe meer compressie hoe beter, heb nix gezegt van gaskrachten,daar is een motor voor gemaakt,om te presteren...
Het moment wanneer dit gebeurd, hangt af van het octaangetal (dank om dat even uit te klaren, octaangehalte is idd foutief (http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal" onclick="window.open(this.href);return false;)Het klopgevaar is trouwens de belangrijkste beperkende factor voor de compressieverhouding.