Moeilijk te zeggen, zeker zonder verder indicatie van de setup. Vario? Goed afgesteld? Ori ontsteking? Dan moet 60-65 haalbaar zijn.bart tyskens wrote:Joow, weet iemand toevallig
De topsnelheid van een 65cc parmakit met sitoke?![]()
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter

waar moet je een carbu eigenlijk meten? om te weten hoeveel 'mm' hij is 

Denk het venturigat in het midden van de carb. Ben wel niet zeker.
Zullen er hier wel zijn die dat wel zeker weten.
Zullen er hier wel zijn die dat wel zeker weten.
-
- -= Member =-
Bedankt voor de hulpTwister wrote:Als je de roest er goed vanaf hebt gehaald kan dat prima (gebruik eerst een primer). Probleem is echter wel dat het moeilijk is alle roest te verwijderen aangezien het vaak deels ónder de chroomlaag zit. Zand-/parelstralen biedt uitkomst.YorenSmets wrote:Klein vraagje,
Is het mogelijk om crome onderdelen te spuiten zonder dat deze nog oxideert of roest
En gaat dit ook met een spaakwiel ?
Want zou graag een goedkoper projectje beginnen.
De prijzen van de crome onderdelen lopen snel op
Mvg Yoren

als je niet in de kosten wil gaan,kan je simpelweg met een beetje
staalwol al wonderen verrichten...dit is een zeer sterk manier om roest tegen te gaan...
je ziet zelf wel als je voldoende geschuurd hebt...er mag geen enkel spoortje roest aanwezig zijn
wil je deze opspuiten...
staalwol vind je bij de doe het zelf...
je neemt voor het beste resultaat de fijnste staalwol ,deze met het nummer : 000
3x nul...en alles blinkt weer van zichzelf
staalwol al wonderen verrichten...dit is een zeer sterk manier om roest tegen te gaan...
je ziet zelf wel als je voldoende geschuurd hebt...er mag geen enkel spoortje roest aanwezig zijn
wil je deze opspuiten...
staalwol vind je bij de doe het zelf...
je neemt voor het beste resultaat de fijnste staalwol ,deze met het nummer : 000
3x nul...en alles blinkt weer van zichzelf

dacht dat dit de binnediameter zou kunnen zijn waar hij in het spruitstuk zit?
grts
grts
Ja, als je door de carb kijkt. Langs het gat waar hij de lucht aan zuigt.
Dus waar het rubber op zit. Of andersom langst waar het spruitstuk zit, als je dat er af gedaan hebt.
Dan zie je in het midden van de carb het venturigat. Dit is de vernauwing die de carb nodig heeft om de aangezogen lucht te laten versnellen. Door de luchtversnelling zuigt hij dan benzine aan langs de sproeier en staafje met gaatjes.
Hierdoor maakt hij dan een benzine-lucht mengsel.
Als ik mis zit horen we het wel.
Dus waar het rubber op zit. Of andersom langst waar het spruitstuk zit, als je dat er af gedaan hebt.
Dan zie je in het midden van de carb het venturigat. Dit is de vernauwing die de carb nodig heeft om de aangezogen lucht te laten versnellen. Door de luchtversnelling zuigt hij dan benzine aan langs de sproeier en staafje met gaatjes.
Hierdoor maakt hij dan een benzine-lucht mengsel.
Als ik mis zit horen we het wel.
- MrFasterke
- -= Advanced Member =-
hoe lang zijn de cilinderkopbouten ?
Tijdje geleden dat ik nog actief ben geweest.
Maar kheb dan ook een goede vraag te stellen.
Weet iemand waar of wie bussen in de fourche kan vervangen?
De 2 verdelers in de buurt konden mij hier niet bij helpen omdat deze vast gepunt zijn.
Vroeger heb ik hier eens gelezen dat deze wel te vervangen zijn. Zelfs door kunststoffen bussen.
Iemand raad?
De 2 verdelers in de buurt konden mij hier niet bij helpen omdat deze vast gepunt zijn.
Vroeger heb ik hier eens gelezen dat deze wel te vervangen zijn. Zelfs door kunststoffen bussen.
Iemand raad?
Stuur eens een PB naar elementstoica wrote:Tijdje geleden dat ik nog actief ben geweest.
Iemand raad?

ff een stomme vraag ik wil zelf ne blok reviseren en tunen dus wil ik mijn carters laten zandstralen maar ik wil ne vario blok.. maar ik heb alleen nog ne monoblok liggen kan ik die carters gebruiken en er ne vario van maken ervaring iemand ?
-
- -= Advanced Member =-
dat haal ik ongeveer ook met men mono 60 (oke val me nu niet aan mono die zo snel gaat is niet goed maar ik heb een kkleinere achterpoulie besteld om het vastlopen te verminderen. enja lees VERMINDEREN)Twister wrote:Moeilijk te zeggen, zeker zonder verder indicatie van de setup. Vario? Goed afgesteld? Ori ontsteking? Dan moet 60-65 haalbaar zijn.bart tyskens wrote:Joow, weet iemand toevallig
De topsnelheid van een 65cc parmakit met sitoke?![]()

-
- -= Advanced Member =-
Ja je kan je karters behouden maat je moet een nieuwe krukas steken en een variohuis, goedkoop is dat niet hoorjensdude wrote:ff een stomme vraag ik wil zelf ne blok reviseren en tunen dus wil ik mijn carters laten zandstralen maar ik wil ne vario blok.. maar ik heb alleen nog ne monoblok liggen kan ik die carters gebruiken en er ne vario van maken ervaring iemand ?
Vooral nu met het warme weer is de band goed soepel.
Je krijgt je de band er met je handen opgelegd, beetje afwasmiddel op de velgrand smeren helpt ook goed.
Je krijgt je de band er met je handen opgelegd, beetje afwasmiddel op de velgrand smeren helpt ook goed.