Ik ben Tom (28) en wil deze zomer nog een camino kopen.
Heb al wat ervaring met brommers (had zelf in "mijnen" tijd een wallaroo),
maar heb de camino altijd meer charme vinden hebben.
Vandaar dat ik er nu eentje wil kopen voor nu en dan eens een toertje op te maken.
Ik heb geen bang van wat te sleutelen en hou van motorisch rijdende dingen (auto's, motoren, brommers, ...).
Maar ik zit nog met wat vragen en ik denk dat ik hier daarvoor op de juiste plaats ben.
Om te beginnen naar welke camino zoek ik best?
Ik dacht aan een B klasse variomatic, maar weet niet of er nog andere dingen/types zijn waar ik op moet letten?
(zijn er bv. camino's met betere ophanging, remmen, betrouwbaarheid,... of komt het allemaal op hetzelfde neer?)
Ik hou ook wel wat van snelheid/bochtjes pikken dus motorisch zou ik hem ook willen aanpassen,
daarbij komt mijn vraag dan kan de camino betrouwbaar opgevoerd worden, een meer rijden dan sleutelen brommer).
Een ideaal voorbeeld setupje misschien, met beschikbare onderdelen? wil gerust alles vernieuwen...
Word er qua vering ook 'getuned' bij de camino, wat moet ik me hierbij voorstellen?
Qua velgen vroeg ik me ook nog af of de spaakvelgen beter of net slechter zijn dan de sportwielen?
Zijn er misschien nog andere dingen die ik vergeet, alle tips zijn welkom!
Sorry voor de vele vragen ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kwam niet alles te weten, vandaar dit natuurlijk.
Alvast bedankt om deze boterham al eens te lezen !
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Betrouwbaar opdrijven?
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: Betrouwbaar opdrijven?
Welkom op ct!!
B klasse vario zit wel goed. Maar goed kijken of de papieren kloppen en dat er niet een A-klasse blok onder hangt.
(serienummer checken van het blok)
Ze komen ongeveer op het zelfde neer. Maar er zijn toch wat verschillen.
Custom lange zadel met pinkers en bloklicht, andere stuurdiehoek, andere bevestiging stuur, batterij op de kader, sterwielen met parelmoere glans...
Custom chopper andere zadel, hoger stuur, ander voorlicht, zelfde bevestiging stuur maar chrome driehoek, nog andere velgen die best wel wat meer waard zijn als spaak of ster...
DX, de meest voorkomende camino, dx met pinkers, batterij onder het achterrekje, batterij op de kader, neuslicht, spaakvelgen...
Voorbeeld setupje, alles origineel, gaat het langste mee voor dagelijks gebruik.
Hoge vering, lage vering, geen vering...
Spaakvelgen zijn steviger, ze kunnen krom gaan, maar zijn evenvlug weer recht gemaakt.
Sterwielen die krom zijn of gebarsten zijn voor de vuilbak. (Kan je nog rechtmaken op de manier hieronder beschreven door Ben999)
Zo dit moet je toch al wat op weg helpen.
B klasse vario zit wel goed. Maar goed kijken of de papieren kloppen en dat er niet een A-klasse blok onder hangt.
(serienummer checken van het blok)
Ze komen ongeveer op het zelfde neer. Maar er zijn toch wat verschillen.
Custom lange zadel met pinkers en bloklicht, andere stuurdiehoek, andere bevestiging stuur, batterij op de kader, sterwielen met parelmoere glans...
Custom chopper andere zadel, hoger stuur, ander voorlicht, zelfde bevestiging stuur maar chrome driehoek, nog andere velgen die best wel wat meer waard zijn als spaak of ster...
DX, de meest voorkomende camino, dx met pinkers, batterij onder het achterrekje, batterij op de kader, neuslicht, spaakvelgen...
Voorbeeld setupje, alles origineel, gaat het langste mee voor dagelijks gebruik.
Hoge vering, lage vering, geen vering...
Spaakvelgen zijn steviger, ze kunnen krom gaan, maar zijn evenvlug weer recht gemaakt.
Sterwielen die krom zijn of gebarsten zijn voor de vuilbak. (Kan je nog rechtmaken op de manier hieronder beschreven door Ben999)
Zo dit moet je toch al wat op weg helpen.
Last edited by standreww on 07 Aug 2013, 18:37, edited 1 time in total.
Bedankt voor de uitleg, dit helpt al bij de zoektocht.
Als ik het goed begrijp zitten de meeste verschillen in optische zaken,
niet in de echte basis van de brommer (kader, en motor) ?
Ivb. met het opvoeren zal hij niet moeten dienen voor dagelijks gebruik,
enkel voor af en toe een ritje als het droog is, goed weer rijden dus (puur hobby).
Dus mag die natuurlijk wel iets sneller dan origineel.
Ik zie het meer als een hobby project, waar af en toe eens mee gereden zal worden
(als hij klaar is...).
Als ik het goed begrijp zitten de meeste verschillen in optische zaken,
niet in de echte basis van de brommer (kader, en motor) ?
Ivb. met het opvoeren zal hij niet moeten dienen voor dagelijks gebruik,
enkel voor af en toe een ritje als het droog is, goed weer rijden dus (puur hobby).
Dus mag die natuurlijk wel iets sneller dan origineel.
Ik zie het meer als een hobby project, waar af en toe eens mee gereden zal worden
(als hij klaar is...).
een duurzame cylinder is een polini 65cc
geeft goede trek en een mooie top
in combinatie met een deftig uitlaat proma/leovinci
gaat dat al leuk
wil je nog meer kan je opteren voor een 21mm dellorto carbu, geeft meer keuze in sproeiers en beter af te regelen
wil je nog meer
daar antwoord ik een volgende keer op
geeft goede trek en een mooie top
in combinatie met een deftig uitlaat proma/leovinci
gaat dat al leuk
wil je nog meer kan je opteren voor een 21mm dellorto carbu, geeft meer keuze in sproeiers en beter af te regelen
wil je nog meer

daar antwoord ik een volgende keer op

Accellerati Incredibus
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, toen Glenn555 van hier op het forum zijn camino aan het opmaken was zocht hij ook sterwielen, mochten van hem zelfs scheef zijn. Ik heb hem een een set meegegeven waar in beide wielen een serieuze slag zat.standreww wrote:Sterwielen die krom zijn of gebarsten zijn voor de vuilbak.
1 dag later kreeg ik een sms van hem dat de wielen terug recht waren. Hij had ze onder de pers wat duwen gegeven. Ik dacht dat als hij er een borduurtje mee zou oprijden ze terug paraplu gingen zijn. Neje, het is nu een dik jaar later en hij rijdt er nog steeds mee rond

Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
Ah, goed dat ik dat nu weet.
Foutje is aangepast.
Foutje is aangepast.

Weet zelf ook niet juist hoe het gedaan is ... Ik weet enkel dat hij zijn pers gebruikt heeft en dat het recht blijft 

Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
Ben's crosser project :