Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Heb net mijn camino eindelijk terug in elkaar gestoken, maar de piston beweegt niet.
Als ik trap beweegt de koppeling wel mee, maar aan de kant van de ontsteking beweegt er niets.
Als ik een sleutel op de ontsteking zet kan ik met veel moeite kleine bewegingen maken.
Wat doe ik nu?
Last edited by Xiao on 12 Sep 2013, 20:34, edited 1 time in total.
terug uit elkaar doen en kijken wat er mis is
als je met een sleutel je vliegwiel DOET ronddraaien en eigelijk gaat dat niet
ben je iets aan het forceren
Die waren al gemonteerd, maar ik geloof van wel. Naar boven en naar beneden beweegt de cilinder ook redelijk vlot, ik denk dat het probleem bij de kantelpunten ligt.
Heb het blok zo gekocht, lagers en keerringen zijn niet vervangen.
Heb eigenlijk de brommer gekocht met de cilinder en cilinderkop er los bij.
Dan alles uit elkaar gehaald en overgebouwd op ander frame.
Nu zijn de zuiger, cilinder en cilinderkop gemonteerd, maar ik denk dat de krukas blokkeert.
Ik weet niet of dit voordien al was, heb het niet gecontroleerd
Ik zal de cilinder er eens afnemen en kijken of de krukas dan wel ronddraait.
Ik heb de cilinder er terug afgehaald.
Gelukkige nog steeds krasvrij.
De drijfstang lijkt vast te zitten. Ik krijg ze niet (of amper) verticaal bewogen, alsof hij slecht scharniert.
Wil dit zeggen dat de lagers of de oliekeerringen kapot zijn? Of kan het dat die gewoon wat smering nodig heeft?
Ik heb het blok enkele weken geleden wel gespoeld met wasbenzine en remmenreiniger om het te kuisen, dus het is wel kurkdroog vanbinnen.
Eigenlijk is het niet goed dat je er met ontvetter hebt opgezeten en dan enkele weken kurkdroog hebt laten liggen. Het lager kan geoxideerd zijn en hierdoor erg stroef gaan.
Probeer eens met WD40 op je big-end lager te spuiten en dan met de hand beweging in te krijgen. Alvorens je de piston en cilinder er terug opsteekt, echt zeker zijn dat alles terug soepel draait!
Hou ook in je achterhoofd dat je steeds nieuwe circlipsen moet gebruiken! Als je ze hergebruikt heb je enorm veel kans dat ze eruit schieten tijdens het rijden en dan heb je een ferme vastloper!
Goed en slecht nieuws.
Heb wat (een hoop) WD40 in de richting van de big-end lager gespoten en langzaamaan de drijfstang los gekregen.
Ik kan nu gemakkelijk het vliegviel met mijn hand ronddraaiën.
Ik hoor zelfs een 'psssssshhhhht' (compressie ).
Enige probleem is dat het vliegviel niet meedraait met de aandrijfriem.
Hoe kan dit komen? Geen koppeling? Of kan het zijn dat ik gewoon geen ontsteking heb?
Nee, ben van de koppeling afgebleven
De riem slipt niet, maar ik zal eens kijken of ik hem kan aanspannen. In het boekje stond dat ik 2mm speling op het uiteinde moest hebben, maar ik snap niet echt hoe je dat kan controleren