Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

dip in de optrek

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Wouttt
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Thu 02 May 2013, 18:59
Location: Genk

dip in de optrek

Post by Wouttt »

Ik heb me onlangs wat gewichtjes gekocht en ben alles aan't uitproberen. Ik heb gelezen dat uwe camino mooi gelijkmatig in toerental moet optrekken tot 50, maar bij de mijne is da helemaal niet het geval.
Als ik bv 48g er in had steken, dan gaat hem heel traag naar de 50. Ik ben telkens lichter en lichter gegaan tot iets van een 34g denk ik, maar hoe minder ik erin steek, hoe groter de dip wordt. Wel maakt hij nu mooi toeren (ik schat rond de 6-7 duizend) maar dan ineens 'schakelt' die in ene keer en is het toerental héél laag. Vanaf dat moment heeft hij weinig power om verder op te trekken, en duurt het lang voor ik over de 50 zit.
Als ik dan weer iets meer erin steek, rond de 38g, maakt hij iets minder toeren en komt die dip gewoon vroeger.
Heb er nu voorlopig maar de 3 bil ingestoken, omdat hij hier bijna geen dip heeft en gelijkmatiger optrekt, maar daar haal ik zelfs de 50 niet mee denk ik.

iemand enig idee wat ik eraan kan doen om die dip weg te werken, iets waardoor die gelijkmatiger schakelt en niet zo in ene keer? In het loopvlak van de vario zitten geen golven, dus daar kan het al niet aan liggen.

Alvast Bedankt :)
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: dip in de optrek

Post by standreww »

De spiebaan in de originele achtervario daar zit een knik in.
Die zorgt volgens mij voor de dip.

Goed opletten dat als je te licht gaat in gewichtjes, dat de riem niet gaat slippen over de voorvario.

Ben er zeker van dat er hier anderen zijn die je nog een beter antwoord kunnen geven.
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: dip in de optrek

Post by den Ives »

Welke cylinder en uitlaat heb je en welk type vario vooraan ?
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: dip in de optrek

Post by Twister »

Beste Woutt,

Misschien kan je met het reeds gestarte topic verder gaan, daar staat al een hoop informatie in. :wink:

http://www.camino-tuning.be/opknappen-o ... 31529.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt.
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: dip in de optrek

Post by Nicogsi »

.
Last edited by Nicogsi on Sat 02 Nov 2013, 16:09, edited 1 time in total.
Accellerati Incredibus
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: dip in de optrek

Post by standreww »

Wouttt wrote:In het loopvlak van de vario zitten geen golven, dus daar kan het al niet aan liggen.
;)
Wouttt
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Thu 02 May 2013, 18:59
Location: Genk

Re: dip in de optrek

Post by Wouttt »

den Ives wrote:Welke cylinder en uitlaat heb je en welk type vario vooraan ?
originele P3, een proma attack en normale 6bil vario. die vario is wel ietske uitgeveild zodat de gewichtjes een halve mm ofzo verder kunnen :)
Wouttt
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Thu 02 May 2013, 18:59
Location: Genk

Re: dip in de optrek

Post by Wouttt »

Twister wrote:Beste Woutt,

Misschien kan je met het reeds gestarte topic verder gaan, daar staat al een hoop informatie in. :wink:

http://www.camino-tuning.be/opknappen-o ... 31529.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt.
Daar ben ik inderdaad gaan kijken als er iets nuttigs stond, maar niet over een dip in de optrek. Dan is het toch geen probleem om een nieuw topic te maken dat over iets anders gaat? Of als ik mis ben, zeg het mij maar :p
Wouttt
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Thu 02 May 2013, 18:59
Location: Genk

Re: dip in de optrek

Post by Wouttt »

Nicogsi wrote:
+1 ik heb reeds de oplossing gezegd daar :evil: die zen voorvario is ingelopen
als ge de laatste 2 zinnen eens had gelezen in het onderwerp :p :p
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: dip in de optrek

Post by Twister »

Wouttt wrote:
Twister wrote:Beste Woutt,

Misschien kan je met het reeds gestarte topic verder gaan, daar staat al een hoop informatie in. :wink:

http://www.camino-tuning.be/opknappen-o ... 31529.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt.
Daar ben ik inderdaad gaan kijken als er iets nuttigs stond, maar niet over een dip in de optrek. Dan is het toch geen probleem om een nieuw topic te maken dat over iets anders gaat? Of als ik mis ben, zeg het mij maar :p
Tuurlijk mag je een nieuw topic starten voor een nieuw onderwerp. Maar naar mijn idee stond er in het andere topic waardevolle informatie die andere forumlezers helpt om jou vraag beter te begrijpen en je te helpen :wink:
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: dip in de optrek

Post by Twister »

Wouttt wrote:die vario is wel ietske uitgeveild zodat de gewichtjes een halve mm ofzo verder kunnen :)
Heb je ook een vario die helemaal in orde is? Wat voor ramplaat heb je?

Overigens schreef ik in je andere topic dat het straffer maken van de veer in je achterpoelie gelijk staat aan lichtere rollen gebruiken... dat is niet helemaal waar. Ik heb het idee dat als je te lichte rollen gebruikt icm een te straffe veer dat je dit probleem ook krijgt. Misschien hebben andere nog suggesties..?
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Wouttt
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 45
Joined: Thu 02 May 2013, 18:59
Location: Genk

Re: dip in de optrek

Post by Wouttt »

Twister wrote:
Wouttt wrote:die vario is wel ietske uitgeveild zodat de gewichtjes een halve mm ofzo verder kunnen :)
Heb je ook een vario die helemaal in orde is? Wat voor ramplaat heb je?

Overigens schreef ik in je andere topic dat het straffer maken van de veer in je achterpoelie gelijk staat aan lichtere rollen gebruiken... dat is niet helemaal waar. Ik heb het idee dat als je te lichte rollen gebruikt icm een te straffe veer dat je dit probleem ook krijgt. Misschien hebben andere nog suggesties..?
Uhm de vario is dik in orde, wat zou ramplaat mogen zijn? :p
En heb alleen maar met de gewichtjes zitten spelen, van achter is alles nog origineel :)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: dip in de optrek

Post by Twister »

Wouttt wrote: Uhm de vario is dik in orde,
Ik dacht dat je schreef dat hij aangepast was (incapingen) om de rollen meer baan te geven.
Wouttt wrote:wat zou ramplaat mogen zijn? :p
En heb alleen maar met de gewichtjes zitten spelen, van achter is alles nog origineel :)
Ramplaat = varioster
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Post Reply