Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Gas open draaien = geen reactie

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Kashi
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 59
Joined: Sat 08 Mar 2008, 17:46
Location: Herentals

Gas open draaien = geen reactie

Post by Kashi »

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb mn carbu vervangen omdat de vorige zich slecht gedroeg.
Ik heb net een testritje gedaan en hij reed goed, trok goed door enzovoort, tot ik moest remmen en terug vertrekken.
Als ik gas open draai dan stottert hij en wil niet verder dan stationair toerental gaan, stilvallen doet hij niet.
Na een 100m proberen in toeren te krijgen pakte hij weer wel aan en reed hij terug perfect tot ik terug in de remmen moest en het zelfde probleem kreeg.
Eenmaal thuis aangekomen zette ik hem op zn middenstaander en probeerde hem wat bij te stellen aan de luchtschroef maar geen verandering, ook toen kreeg ik hem niet in toeren.

Hij start perfect, een halve trap is voldoende maar vanaf dat hij draait en ik wil gas geven gaat hij niet verder in toeren, je hoort wel dat hij moeite wil doen maar hij gaat niet verder in toeren.
Als hij toch op een gegeven moment wel in toeren gaat en ik terug afrem herhaalt zich het probleem.
Carbu is helemaal schoon, nieuwe bougie en luchtfilter ook proper.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben echt ten einde raad.

Grtz
Yourname
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 181
Joined: Tue 26 Jun 2012, 19:24
Location: rekem

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by Yourname »

Heb je de vlotter in de carbu terug op de juiste manier gemonteerd?
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by standreww »

Ja, ik zou de carb er ook eens terug afhalen en een grondig nazicht doen.
Kashi
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 59
Joined: Sat 08 Mar 2008, 17:46
Location: Herentals

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by Kashi »

Yourname wrote:Heb je de vlotter in de carbu terug op de juiste manier gemonteerd?
Vlotter kan toch maar op 1 manier gemonteerd worden? Het gaat om de standaard carbu :)
standreww wrote:Ja, ik zou de carb er ook eens terug afhalen en een grondig nazicht doen.
ik zou echt niet weten wat ik over het hoofd gezien heb, ik heb die carbu al zo dikwijls open gedaan dat ik de naftgeur gewoon ben geworden :P
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by standreww »

Hoe reageert hij als hij op zn staander staat en je gas geeft?
Gaat hij dan wel in toeren met het wiel los van de grond?

Het is toch zeker een carb probleem.
Kashi
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 59
Joined: Sat 08 Mar 2008, 17:46
Location: Herentals

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by Kashi »

standreww wrote:Hoe reageert hij als hij op zn staander staat en je gas geeft?
Gaat hij dan wel in toeren met het wiel los van de grond?

Het is toch zeker een carb probleem.
Ja idd, als hij met zn wiel los staat doet hij hetzelfde. Ik heb daarnet het alu schroefje los gedraaid en daar onder uitgeblazen + met een stalen draadje van een remkabel erin geprikt zonder resultaat.

Ik heb wel de vlotter nagekeken want de carbu lekte enorm, het naaldje bleef hangen door een vuiltje dat er tussen zat en de lek is wel opgelost, nu hoop ik alleen of hij genoeg naft krijgt maar dat denk ik wel aangezien hij toch mooi blijft draaien op stationair en niet stilvalt als ik gas geef.

Carbu nogmaals nakijken zal voor morgen zijn. hopelijk dan wel goed resultaat want het begint op mn zenuwen te werken :P.
User avatar
wil
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 648
Joined: Sun 15 Jan 2006, 16:26
Location: kortenberg

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by wil »

je waard goed bezig met dat
dat alu schroefje weer uitdraaien
dan met een dunne houtschroef lichtjes er in draaien tot die vast zit
dan met een tang de schroef uit trekken
met beetje geluk blijf het kopere busje aan u schroef hangen
dat busje zoals je eerder gedaan heb
met stalen draadje er door draaien en paar keer op en af zodat je er kun door kijken
en dan alles weer monteren
dan zal die zeker wel mooi blijven draaien :-D
Yourname
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 181
Joined: Tue 26 Jun 2012, 19:24
Location: rekem

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by Yourname »

Kashi wrote:
standreww wrote:Hoe reageert hij als hij op zn staander staat en je gas geeft?
Gaat hij dan wel in toeren met het wiel los van de grond?

Het is toch zeker een carb probleem.
Ja idd, als hij met zn wiel los staat doet hij hetzelfde. Ik heb daarnet het alu schroefje los gedraaid en daar onder uitgeblazen + met een stalen draadje van een remkabel erin geprikt zonder resultaat.

Ik heb wel de vlotter nagekeken want de carbu lekte enorm, het naaldje bleef hangen door een vuiltje dat er tussen zat en de lek is wel opgelost, nu hoop ik alleen of hij genoeg naft krijgt maar dat denk ik wel aangezien hij toch mooi blijft draaien op stationair en niet stilvalt als ik gas geef.

Carbu nogmaals nakijken zal voor morgen zijn. hopelijk dan wel goed resultaat want het begint op mn zenuwen te werken :P.
ik vermoed dat dat het probleem is geweest...
User avatar
Benbo
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Mon 14 Mar 2011, 11:46
Location: wezelcity

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by Benbo »

KHeb da ook eens gehad en toen bleek het de paking van het vloterkamertje te zijn dat een beetje lekte.
Kreeg niet genoeg 2takt. Ik sluit me aan bij het vloternaaldje :-D
Image
Kashi
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 59
Joined: Sat 08 Mar 2008, 17:46
Location: Herentals

Re: Gas open draaien = geen reactie

Post by Kashi »

wil wrote:je waard goed bezig met dat
dat alu schroefje weer uitdraaien
dan met een dunne houtschroef lichtjes er in draaien tot die vast zit
dan met een tang de schroef uit trekken
met beetje geluk blijf het kopere busje aan u schroef hangen
dat busje zoals je eerder gedaan heb
met stalen draadje er door draaien en paar keer op en af zodat je er kun door kijken
en dan alles weer monteren
dan zal die zeker wel mooi blijven draaien :-D
Hij blijft stationair perfect draaien en als ik aan de gashendel kom blijft hij op hetzelfde toerental enkel hoor je hem meer moeite doen maar klimt niet in toeren.
Ik ga dit morgen zeker proberen (eerst met de slechte carbu voor de zekerheid :D )
Benbo wrote:KHeb da ook eens gehad en toen bleek het de paking van het vloterkamertje te zijn dat een beetje lekte.
Kreeg niet genoeg 2takt. Ik sluit me aan bij het vloternaaldje :-D
Ik heb dit gedaan VOOR dat ik het probleem ondervond tijdens de testrit dus de lek is wel weg maar heb nog steeds datzelfde probleem :/
Post Reply