Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

cylinder van px veranderen naar camino

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
tercel
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 68
Joined: Mon 24 Dec 2012, 14:21
Location: merksem

cylinder van px veranderen naar camino

Post by tercel »

ik heb een cylinder van een px die ik zou willen veranderen door dat gaatje erin te boren van de bovenzijde tot het uitlaatgat
heeft er van jullie al eens iemand dat gedaan ?
is de cylinder niet te hard ,
is een originele HONDA cylinder
graag wat tips voor ik eraan begin :)
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: cylinder van px veranderen naar camino

Post by Nicogsi »

normaal moet dat lukken,
ik denk zelfs dat je die zo kan monteren en ermee rijden,
dat gaatje is voor de decompressie ( om je camino stil te leggen)
dat is hetgene wat een PX niet heeft
Accellerati Incredibus
User avatar
tercel
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 68
Joined: Mon 24 Dec 2012, 14:21
Location: merksem

Re: cylinder van px veranderen naar camino

Post by tercel »

ja dat denk ik ook , maar ik wil hem wel makkelijk kunnen starten en stilleggen , kben alleen wa bang van de hardheid van het metaal
Ik zal met een kleine boor beginnen enz
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: cylinder van px veranderen naar camino

Post by Twister »

tercel wrote:ja dat denk ik ook , maar ik wil hem wel makkelijk kunnen starten en stilleggen , kben alleen wa bang van de hardheid van het metaal
Ik zal met een kleine boor beginnen enz
Is 'gewoon' gietijzer. Is niet zo hard (tenminste, ik neem aan dat het geen aluminium cilinder is :wink: .
Heb je een goede boormachine? Dan kan je meteen een 4 of 4,5 mm boortje pakken (is volgens mij genoeg) en zorg dat je een scherp (liefst nieuw) boortje gebruikt. Daarnaast nog een tip: spuit regelmatig WD40 of iets dergelijks bij om te koelen en te smeren. Dan gaat alles langer mee. Laat het boortje bovendien telkens even afkoelen. Gebruik aan het einde fijn schuurpapier (liefst korrel 1000) om de bramen weg te halen, zeker op de kant waar je pakking/cilinderkop komt.
Succes :wink:
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Post Reply