Heb vorige week een minotje gekocht en soms sleept de achterrem.
Is een originele dx met spaakwielen. Heb het achterwiel gedemonteerd, rem en uitgeblazen, binnenkant wiel lichtje geschuurd het schuurpapier korrel 2000, remmenreiniger erop en terug gemonteerd. Resultaat was al een pak beter, maar nog niet wat het moet zijn. In het beginkon ik het wiel soms niet met de hand ronddraaien, nu wel, maar blijft niet robddraaien als ik er een zwaai aan geef.
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Achterrem sleept soms
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
-
- -= Newbie =-
Re: Achterrem sleept soms
het betere afstelwerk van de remkabel,
mss ook de remschoentjes vervangen,
als de rem niet goed terug gaat naar de open positie, steek ik er gewoon een veertje tussen
dat deze goed terugspringt en dan kan de rem niet blijven aanslepen
als de rem niet goed terug gaat naar de open positie, steek ik er gewoon een veertje tussen
Accellerati Incredibus
-
- -= Newbie =-
Keert precies mooi terug, remschoentje zo goed als nieuw. Volgens mij zit het hem in de lager .....Nicogsi wrote:het betere afstelwerk van de remkabel,
-
- -= Newbie =-
Nicogsi wrote:band dat tegen de achterbrug 'schuurt'

Ik heb juist hetzelfde probleem, achteruit draait het wiel mooi rond. Heb al alles geprobeerd, nieuwe kabel, kabel zitten regelen, nieuw remschoenen, veertje ertussen, met het wiel zitten spelen maar niets helpt...
ofwel remmen ze slecht ofwel slepen ze dat is mijn ervaring
misschien het veertje zelf op de remblokken, heb al meegemaakt dat ze er verkeerde op gemonteerd hadden en ze kwamen niet 100 procent terug, andere erop en twas gebakken 

project RB blitz
MOET EENS KIJKEN OF BINEN KANT VAN HET WIEL NOG MOOI RECHT IS WAAR DE REMMEN LOPEN