nieuwe bougie steken, de bougiekop is ook al eens een boosdoener,
Lummen? Dat is nekeer iemand aan deze kant van het land
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Moderator: -Camino Crew-
Dat wist ik niet, dit is thans ne nieuwe bougie en nieuwe NGK bougiekop. Ik ga het morgen is proberen, heb gene 2de bougie liggen.Nicogsi wrote:een bougie die vonkt, kan niet vonken als ze in de culasse zit,
nieuwe bougie steken, de bougiekop is ook al eens een boosdoener,
Lummen? Dat is nekeer iemand aan deze kant van het land
Bedankt Arjan,Arjen wrote:Ik denk dat de combinatie van de sproeier en de cilindersetup niet verkeerd is. Ik heb zelf namelijk ook met deze setup gereden. Het is misschien niet de beste, dat weet ik niet, maar mijn caminootje liep er vroeger best goed mee.
Wat je moet gaan doen is systematisch dingen die je probleem kunnen veroorzaken elimineren. Het enige probleem dat je hebt is dat je zoveel dingen veranderd hebt dat het misschien lastig zoeken is (andere ontsteking, andere cil etc) Misschien dat je ergens iets vergeten bent dat de oorzaak zou kunnen zijn. Maargoed er van uitgaande dat je alles goed gedaan hebt en de informatie die je geeft zou ik het volgende doen:
Schroef je bougie uit de cilinderkop. Plaats een nieuwe bougie in de dop en zorg dat deze continu contact maakt met de cilinderkop, maar wel zo dat je de hele bougie goed kan zien. (Er zit een extra ringetje op het topje van de bougie, haal deze eraf anders maakt de kabel zeker geen contact en heb je zeker geen ontsteking.)
Als je de camino nu probeert te starten moet je de bougie zien vonken als de ontsteking in orde is. Of de timing in orde is kun je controleren aan de hand van de handleiding die hier geplaatst is op het forum. Dit kun je doen met een batterij een lampje en merktekens op je vliegwiel geloof ik. Ik heb t zelf een keertje snel gelezen. Maargoed met een beetje speurwerk tussen de handleidingen moet je wel kunnen vinden hoe je de ontsteking afsteld.
Als deze goed staat en je brommer start nog steeds niet, zul je moeten gaan kijken naar de carburateur.
Maak je carburateur nog een keer schoon mbv werklucht. Ultra soon reinigd super maar als het vuil niet "weg" kan blijft het nog steeds in je carburateur achter en kan het wederom voor problemen zorgen. Met werklucht blaas je het vuil echt weg is mijn ervaring.
Als je er zeker van bent dat je carburateur schoon is, probeer deze dan af te stellen met behulp van de handleidingen hier op het forum.
Het kan zijn dat je carb verkeerd staat afgesteld waardoor de motor verzuipt (omdat je aangeeft dat je een natte bougie hebt)
Probeer dit eens en als ie dan nog niet wil lopen post dan gewoon weer met duidelijk de symptomen. Het is heel moeilijk om met geringe informatie en zoveel veranderingen aan je brommer/afstelling te zeggen wat de oorzaak is.
Veel suc6!
Heb ik allemaal geprobeerd met benzine en remmenreiniger maar niets, helemaal niets.klainstain wrote:Wat ik altijd probeer: Bougie uitdraaien, deodorant in je cilinder spuiten, of je kan er ook wat benzine ingieten maar dat is al moeilijker. Spuit een seconde of 2, draai dan snel je bougie met de hand vast, moet niet overdreven zijn en dan snel proberen starten (in gang lopen of de boormachine).
Slaat hij eventjes aan, dan heb je meestal carburatieproblemen, valse lucht , ...
Doet hij nog steeds niets dan zou ik het bij je ontsteking gaan zoeken (maar dat is altijd het laatste dat ik probeer)
Succes !
Ok merci, kan zijn dat ik dat doe, ik ga eerst nog afwachten wat ze bij hpi te zeggen hebben.den Ives wrote:Als je wil kom je maar eens langs ik zal proberen te helpen
Heb ik ook al aangedachtklainstain wrote:Oké dan de ontsteking duidelijk nakijken !
Mocht het echt nog niet meteen lukken met die HPI, eventjes ori onsteking monteren?
Al is het maar om je blokje eventjes te horen draaien en wat nieuwe moed te krijgen !