Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
zorg eerste dat je carburator proper is en goed afgesteld is, vervolgens zorg je dat de compressie in je cilinder ok is als deze twee ok zijn zal je brommer als iets van niets starten, dan hoef je heus je startschoenveertjes niet uit te rekken, ze zijn zo al fragiel genoeg
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
kun de compressie in je cilinder controleren zonder heel je cilinder te monteren? als die dan niet goed is vind ik dat dan weer zo jammer voor je dichtingen!
maar dat is het hem juist, mijn blok ligt uit elkaar (carters zitten al terug goed) maar als ik dan mijn cilinder terug monteer en de compressie is niet goed, moet ik dan terug alles demonteren en nieuwe dichtingen kopen!?
meet dan eens na met een schuifmaat hoe groot je cilinder juist is van diameter, ik raad je aan nu je toch bezig bent gewoon een setje nieuwe segmenten op je piston te leggen, mocht blijken dat je cilinder nog goed is en de piston ook zal je met nieuw segmenten weeral een heel mooi resultaat krijgen, een setje segmenten kost tussen de 10 en 15 euro daar kan je het niet voor laten en nog een tip neem voor ELKE keer je de piston hermonteerd nieuwe cyrclipsen je wil niet weten welke bagger je hiermee kan vermijden
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Madmac wrote:Weet iemand me te vertellen hoe heet de uitlaat van een Camino wordt waar de uitlaatgassen de cilinder verlaten ?
Niet precies, maar zal wel rond de 400 graden zijn (in ontbandingskamer ca 450 tot 500).
Leuk om eens uit te zoeken, op te meten!
Ik denk trouwens dat het de temperatuur nogal veel afhangt van je setup en afstelling. Ik zou nog eens kunnen kijken met welke temperatuur Luc Foekema heeft gerekend om mijn uitlaat te ontwerpen (ik hoop dat t ergens in de rekengegevens is terug te lezen).
zoals sommige weten ben ik bezig met het reviseren van men blok. wel hij zit nu al helemaal in elkaar en hangt onder mijn camino. maar ik heb maar geen ontsteking!!!! bougie getest op cilinder en ik krijg maar geen vonk, dan een nieuwe bougie in gestoken(ook niets), nieuwe bougie kop mooi in gedraaid(ook niets)
Beginnen bij het begin en eens uitmeten.
- tegen het blok en + tegen de witzwarte die naar de ontsteking gaat.
Dan met boormachien eens draaien met het motortje.
Niet te lang als er nog geen olie zit aan je piston. Maar waarschijnlijk heb je die wel ingeolied bij montage.
Als ge daar al iets van spanning op meet kan je verder alles afgaan en zo uitsluiten richting bougie.