Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
lees er even dit http://www.camino-tuning.be/opknappen-o ... 31929.html" onclick="window.open(this.href);return false; topic op na daar heb ik de info enkele weken geleden gepost 

Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Ik heb net dezelfde link gezocht 

2 fast 4 youMadmac wrote:Ik heb net dezelfde link gezocht

merci manne...
Iets minder lucht mag hij hebben. Maar je zit al redelijk dicht bij.
Luchtstelschroef een tikje naar rechts draaien.
Zit je uitlaat luchtdicht bevestigd op je cilinder?
Omdat hij precies langst onder meer wit is, en daar dus meer lucht komt.
Gemakkelijke test is een stukje keukenrol met een bektang kort bij de uitlaatpoort houden als de camino op rolantie draait.
Als het stukje keukenrol beweegt is er een lek tussen de dichting. Als het niet beweegt niet.
Luchtstelschroef een tikje naar rechts draaien.
Zit je uitlaat luchtdicht bevestigd op je cilinder?
Omdat hij precies langst onder meer wit is, en daar dus meer lucht komt.
Gemakkelijke test is een stukje keukenrol met een bektang kort bij de uitlaatpoort houden als de camino op rolantie draait.
Als het stukje keukenrol beweegt is er een lek tussen de dichting. Als het niet beweegt niet.
Ok merci
Ik zal het eens testen, het kan goed zijn dat de uitlaat niet helemaal goed tegen de cilinder zit.
Ik heb er een nieuwe uitlaat pakking tussen gestoken maar misschien niet hard genoeg aangedraaid, ik wou de bouten in de cilinder absoluut niet breken dus durfde niet te veel kracht zetten.
Ik zal het eens testen, het kan goed zijn dat de uitlaat niet helemaal goed tegen de cilinder zit.
Ik heb er een nieuwe uitlaat pakking tussen gestoken maar misschien niet hard genoeg aangedraaid, ik wou de bouten in de cilinder absoluut niet breken dus durfde niet te veel kracht zetten.
Kan ik het ook testen door misschien deo of remmenreiniger rond de uitlaat te spuiten of is dat enkel voor de luchtinlaat?
Zou kunnen ontvlammen, niet aan te raden dus.
Hey,ik heb als setup:
-Dr65cc
-LeoVinci uitlaat
-6bill vario b-ster
-hpi ontsteking
-orginele vertanding
Ik heb nu een vraagje over de carburateur, ik zit nu aan sproeier 85 en als ik 45km/h heb gereden (kan nog niet harder omdat ik nog aant inrijden ben) is mijn bougie eigenlijk nog naar de grijze kant, dus zou ik eigenlijk naar ne 88 of 90 moeten gaan maar nu ben ik aant denken of ik dan eigenlijk niet beter een 19mm Dellorto carbu zou plaatsen of zou ik de orginele waarvan ik dacht 17.5mm is laten staan?
-Dr65cc
-LeoVinci uitlaat
-6bill vario b-ster
-hpi ontsteking
-orginele vertanding
Ik heb nu een vraagje over de carburateur, ik zit nu aan sproeier 85 en als ik 45km/h heb gereden (kan nog niet harder omdat ik nog aant inrijden ben) is mijn bougie eigenlijk nog naar de grijze kant, dus zou ik eigenlijk naar ne 88 of 90 moeten gaan maar nu ben ik aant denken of ik dan eigenlijk niet beter een 19mm Dellorto carbu zou plaatsen of zou ik de orginele waarvan ik dacht 17.5mm is laten staan?
Goede raad blijf er rustig af en neem dat inrijden niet TE serjuis of je kweekt een lamme cilinder je mag gerust het spel is naar de hogere regionen trekken maar weliswaar niet lang aan 1 stuk verder zou ik bij de 85 sproeier blijven voor u setup is dat meer dan voldoende zet gewoon je lucht ietsje meer dicht wand het is net de smering die je nodigt hebt
Ik heb mijn lucht op 3 slagen staan en dit is eigenlijk al te weinig voor bij een iets warmere motor op rolentie te laten draaien, als hem koud is valt hij direct stil, als hij echt warm is staat die weer te hoogden Ives wrote:Goede raad blijf er rustig af en neem dat inrijden niet TE serjuis of je kweekt een lamme cilinder je mag gerust het spel is naar de hogere regionen trekken maar weliswaar niet lang aan 1 stuk verder zou ik bij de 85 sproeier blijven voor u setup is dat meer dan voldoende zet gewoon je lucht ietsje meer dicht wand het is net de smering die je nodigt hebt

Nu ben ik wel bij 3% olie aant rijden en ga na deze bak naar 4% gaan wat denk ook al wat gaat helpen en heb ik me laten vertellen dat loodvervanger ook zou helpen.
Alleen heb ik schrik dat wanneer ik hem echt ga opendraaien bij warm weer, hij echt te heet gaat lopen.
Last edited by Yves1888 on 22 Mar 2014, 22:28, edited 1 time in total.
je hebt te veel schrik geloof me
Welke is de standaard sproeier in de Camino carburator ? 78 toch, niet ? 

Hangt een beetje af voor welk land je mino bestemd was vroeger voor belgie was het 75