Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
A en B klasse hebben inderdaad bijden een 49.9 cc cilinder, het verschil zit hem in de spoel en uitlaatpoorten, om het verschil te weten zonder te demonteren moet je even kijken tussen de motorblok en de cilinder daar staat het type cilinder wat je precies hebt, H1,H2,H3,H4 zijn allemaal A klasse's enkel het bouwjaar verschild P1,P2,P3,P4 zijn allemaal B klasse's eveneens zijn hier de nr's afhankelijk van het bouwjaar maar op zich verschillen ze onderling niet zo veel, kortom H cilnder is A klasse P cilinder is B klasse met een beetje geduld kan je van een H een P maken mits je een paar goede metaalfrezen hebt en enkel vijltjes
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Heb hier denk ik nog wel een andere cilinder liggen
Kan ik de piston houden dit lijkt me wel maar wil toch zeker zijn
Echt bedankt voor de info !
Zonder dit forum zat ik allang vast
normaal kan je de piston gewoon houden of het moest zijn dat de cilinder die er nu opzit al eens geboord is, en groter is, meet hem even na hij moet 40 mm doorsnede hebben, wat ik je wel aanraad is om als je hem mocht demonteren een setje nieuwe segmentjes te monteren die kosten om en bij de 15 euro en je kan er alleen maar goed mee doen en het zal je compressie bevorderen wat er dan automatisch voor zorgt dat je motortje beter blijft draaien en het mengsel beter aanzuigt, en dus ook fijner en juister af te stellen is
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
iemand raad? was aan het het rijden met de camino en hij viel plots stil, starte hem trug en bleef draaien maar als ik gas gaf viel hij stil na drie keer proberen 10 min gewacht en geprobeerd maar deed helemaal niks meer. thuis aangekomen carb uitgeblaze dmv de 2vijsjes ook niks. bougie gecontroleerd maar gaf geen vonk en zag nogal zwart dus nieuwe bougie gaan halen ook geen vonk ??
is een 65cc reed altyd zeer goed en niet met de choke op, maar het probleem is dat hij niet meer vonkt? zou dit aan de bobijn of de platines kunnen ligge?
Of de kabel. Neem de bougiekop eens af en houd de kabel zelf bij de cilinderkop en kijk eens of ge een vonk ziet overspringen. Zo niet dan is het de bobijn of kabel. Als ge een stukje van 8 mm van de kabel knipt is het uitgesleten deel weg en kan het terug in orde zijn.
ja had ik ook al aan gedacht! ik heb eerst de bougie kop eraf gedraaid en zo tege de cilinder gehoude maar niks, daarna 1cm van de kabel geknipt maar nog steeds niks dus dan zal het bena zeker de bobijn zijn ??
misschien even checken of je bobijn toevallig niet losgekomen is van je achterbrug, het lijkt me vrij onwaarschijnlijk maar misschien toch even checken, het is namijk zo dat wanneer de bobijn niet goed vast staat ze geen massa verbinding heeft
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af