Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

carburateur afstellen

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
maarten.s231
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 95
Joined: 17 Feb 2014, 22:16
Location: erpe-mere

carburateur afstellen

Post by maarten.s231 »

ik heb een tijdje gezocht mar vind niet direct een topic over hoe je een originele carburateur afstelt .
Iemand hierbij tips met eventueel foto's? :-D

Groetjes
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: carburateur afstellen

Post by den Ives »

heel slecht gezocht dan maar echt heel slecht he of je moets het echt over afstellen hebben en niet over reinigen :)
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
maarten.s231
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 95
Joined: 17 Feb 2014, 22:16
Location: erpe-mere

Re: carburateur afstellen

Post by maarten.s231 »

reinigen heb ik al gedaan , moet hem nu juist nog perfekt afstellen .
Kan je eventueel een link van de topic hier op zetten ?
BEDANKT :-D
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: carburateur afstellen

Post by standreww »

Camino warm rijden.

Je kan beginnen met de luchtschroef 1.5 slag open te draaien.
Dus van helemaal dicht, 3 halve slagen opendraaien. (linksom dus)

Na een stukje volgas te rijden, de camino direct uit zetten.
Bougie er uit draaien en eens kijken naar de bougiekleur.

Wit = te veel lucht = luchtschroef dicht draaien (naar rechts dus)
Zwart = te weinig lucht = luchtschroef open draaien (naar links dus)

Telkens met een halve kwart slag draaien, weer eens een stukje rijden en bougiekleur nakijken.

Koffie met merk bruin = de goede afstelling

Bougie niet te vast zetten, bougiekop kan daar niet zo goed tegen. ;)

Rolantieschroef uitdraaien dat het wiel niet meer draait, maar je toch nog een mooi toerental hebt en niet stilvalt bij warme motor.
Post Reply