Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
camino voor op de baan gaat te hard
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
Re: camino voor op de baan gaat te hard
75km/u met 50cc is op zich nog niet zo raar, 100km/u met 50cc op zich ook niet als je bedenkt dat het wereldrecord (topsnelheid) met 50cc 2-takt boven de 220 km/u ligt.geert-jan jonkers wrote:stond toen andere op was voor het testen nu een 50cc en andere cilinder kop met bougie gericht naar de uitlaat op de foto staat hij andersom nu met bougie binnenin naar het uitlaat gat schild ook in ontsteking.Madmac wrote:Op die foto staat een cilinder met lange koelvinnen, geen 50 cc dus, én een speciale cilinderkop.
cilinder heb ik de uitlaatpoort breder gemaakt binnenin 50cc origineel p3 van vroeger nog een.
vario is uitgelopen dus het loopvlak is helemaal weg heeft dus een grote weg te gaan om snelheid te maken rolletjes van walla en camino gemengt.
in de carter heb je 2 hoekjes die heb ik weg gepolierd.en alles glad gemaakt.
race krukas.
carbon membraan
proma uitlaat
ijgenlijk heel het blokje gereviseerd.
75 met 50cc is tog niet zo snel? vind ik raar hoor.
gr
Maar hier op het forum heb ik alleen nog maar mensen het zien beweren in diverse topics, maar nog niemand heeft mij kunnen uitleggen met bewijzen hoe ze het gedaan hebben. Hopelijk ben jij de eerste die dat wel wil doen: poortmapje maken en een filmpje waarop te zien is dat je 75 km/u rijdt op GPS gemeten.
PS: volgens mij is het niet verstandig om de bougie aan de zijde van de uitlaatpoort te plaatsen. Deze zou juist tegenover de uitlaatpoort moeten zitten om te voorkomen dat de temperatuur aan 1 kant te hoog wordt en je zuiger aan die kant meer uitzet en slijt dan aan de andere kant.
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
-
- -= Member =-
- Posts: 113
- Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
- Location: wechelderzande
Re: camino voor op de baan gaat te hard
in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
-
- -= Member =-
- Posts: 113
- Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
- Location: wechelderzande
Re: camino voor op de baan gaat te hard
oke ik zal een filmpje posten maar kan wel een tijdje duren maar je ziet het verschijnen en de cylinder binneninTwister wrote:75km/u met 50cc is op zich nog niet zo raar, 100km/u met 50cc op zich ook niet als je bedenkt dat het wereldrecord (topsnelheid) met 50cc 2-takt boven de 220 km/u ligt.geert-jan jonkers wrote:stond toen andere op was voor het testen nu een 50cc en andere cilinder kop met bougie gericht naar de uitlaat op de foto staat hij andersom nu met bougie binnenin naar het uitlaat gat schild ook in ontsteking.Madmac wrote:Op die foto staat een cilinder met lange koelvinnen, geen 50 cc dus, én een speciale cilinderkop.
cilinder heb ik de uitlaatpoort breder gemaakt binnenin 50cc origineel p3 van vroeger nog een.
vario is uitgelopen dus het loopvlak is helemaal weg heeft dus een grote weg te gaan om snelheid te maken rolletjes van walla en camino gemengt.
in de carter heb je 2 hoekjes die heb ik weg gepolierd.en alles glad gemaakt.
race krukas.
carbon membraan
proma uitlaat
ijgenlijk heel het blokje gereviseerd.
75 met 50cc is tog niet zo snel? vind ik raar hoor.
gr
Maar hier op het forum heb ik alleen nog maar mensen het zien beweren in diverse topics, maar nog niemand heeft mij kunnen uitleggen met bewijzen hoe ze het gedaan hebben. Hopelijk ben jij de eerste die dat wel wil doen: poortmapje maken en een filmpje waarop te zien is dat je 75 km/u rijdt op GPS gemeten.
PS: volgens mij is het niet verstandig om de bougie aan de zijde van de uitlaatpoort te plaatsen. Deze zou juist tegenover de uitlaatpoort moeten zitten om te voorkomen dat de temperatuur aan 1 kant te hoog wordt en je zuiger aan die kant meer uitzet en slijt dan aan de andere kant.
en de bougie mij zeiden ze dat de bougie zo snel mogelijk ontsteking heeft en direct uitlaatgassen kan verwijderen het beste is kan ook niet hoor kan ik alleen maar bij leren bedankt!
grtjs
http://www.camino-tuning.be/opknappen-o ... 31833.html" onclick="window.open(this.href);return false;
cylinder binnenin
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Thanks! Dat maakt al n hoop duidelijker! Weet je nog hoe breed de uitlaatpoort is geworden? Gewoon maximaal percentagr van de cilinder diameter (ik meen iets van 63%)?
Welke hoekjes heb je uit het carter verwijderd?
Zo'n radarcontrole is over het algemeen wel betrouwbaar ja.
Wat voor vario heb je? 6-bil van Camino? Daar passen toch geen wallaroo rollen in of wel?
Grtz
Welke hoekjes heb je uit het carter verwijderd?
Zo'n radarcontrole is over het algemeen wel betrouwbaar ja.
Wat voor vario heb je? 6-bil van Camino? Daar passen toch geen wallaroo rollen in of wel?
Grtz
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
-
- -= Member =-
- Posts: 113
- Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
- Location: wechelderzande
Re: camino voor op de baan gaat te hard
ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheidMadmac wrote:Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
grtjs!
-
- -= Member =-
- Posts: 113
- Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
- Location: wechelderzande
Re: camino voor op de baan gaat te hard
ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheidMadmac wrote:Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
grtjs!
-
- -= Member =-
- Posts: 113
- Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
- Location: wechelderzande
Re: camino voor op de baan gaat te hard
ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheidMadmac wrote:Ik rij met de camion, die hebben geijkte snelheidsmeters. Die dingen langs de weg geven soms de juiste snelheid aan, maar meestal te hoog. Niet heel veel, 3 tot 5 km/u teveel. Dus zou het toch zo'n 70 km/u moeten geweest zijn.geert-jan jonkers wrote:in de bebouwde kom heb je soms een snelheids meter die aangeeft hoe hard je gaat daar ging ik 75km/h op die liegen normaa niet denk ikMadmac wrote:Ik vraag het nog één keer, want gij antwoord moeilijk op rechtstreekse vragen:
Was dat 75 op de kilometric of op GPS ?
grtjs!
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Drie keer op "bevestig" geduwd kerel ?
-
- -= Member =-
- Posts: 113
- Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
- Location: wechelderzande
Re: camino voor op de baan gaat te hard
ja zit op school dus klopt ni altijdMadmac wrote:Drie keer op "bevestig" geduwd kerel ?
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Onze sceptische houding ligt ook niet alleen aan jou Er wordt hier op het forum veel onzin uitgekraamd; er zijn er hier op het forum velen geweest die allemaal riepen dat ze heel hard reden maar na lang doorvragen blijkt dat ze dat baseren op de kilometerteller van de Camino. En laat deze nou niet altijd even betrouwbaar zijngeert-jan jonkers wrote: ik weet dat ik hier zeker nog niet de slimste ben en veel kan bij leren dus ik ga niet liegen over de snelheid
grtjs!
Anyway: je hebt mij wel weer op een nieuw idee/nieuwe uitdaging gebracht: een 50cc sprintblokje maken (cilinder aanpassen, uitlaat zelf maken etc). Mocht je nog een keer de cilinder eraf gooien, zou je dan een goed poortmapje willen maken?
Kan je bovendien nog even antwoord geven op mijn vraag over welk type vario (en of die walleroo rollen passen)?
En wat voor ontsteking gebruik jij?
Succes op school
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Ik moet wel zeggen dat ik in mijn begindagen ook een H cilinder te lijf ging met een slijpsteen op spil en de uitlaatpoort groter maakte dan die van een P cilinder. Zo'n cilinder presteerde dan alles behalve slecht. Niet in de lijn van een Malossi of Polini, maar een Fast Arrow 44 mm deed het bvb niet zoveel beter.
Ik ben nu dus ook aan 't nadenken over experimenteren met een P cilinder
Ik ben nu dus ook aan 't nadenken over experimenteren met een P cilinder
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Dan maken we er een wedloop van Wie het krachtigste 50cc blokje heeft op de sprintdag van Ives (daar hebben we nog even tijd voor )Madmac wrote:Ik moet wel zeggen dat ik in mijn begindagen ook een H cilinder te lijf ging met een slijpsteen op spil en de uitlaatpoort groter maakte dan die van een P cilinder. Zo'n cilinder presteerde dan alles behalve slecht. Niet in de lijn van een Malossi of Polini, maar een Fast Arrow 44 mm deed het bvb niet zoveel beter.
Ik ben nu dus ook aan 't nadenken over experimenteren met een P cilinder
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Re: camino voor op de baan gaat te hard
Dat wint gij hoor Steven, gij hebt veel meer ervaring met die materie. Ik heb zelfs nog nooit een andere carburator geplaatst dan de originele.