Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Ik ben... en ik heb...
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Ik ben... en ik heb...
Hallo,
Ik ben jens, 30jr en woonachtig in Oudenaarde.
Ik heb een Camino geërft van een nonkel van mijn vrouw.
Camino Funny van 1990, wit met groen.
Jammer genoeg een a klasse zonder vario.
Maar goed, na 10 jaar stilstaan heb ik er verse brandstof in gegoten en na een metertje of twee
fietsen kwam er leven in het blokje. Hij reed direct een 30km/h...
... maar daar is iets raars aan... Pepe van 75 jaar reed ermee...
Toen ik de uitlaat wilde demonteren om te kijken voor de "vloot" eruit te halen, kwam in tot de ontdekking
dat er een sito potje op zit, en de vloot er al uit was. Vandaag even een km of 5 mee gereden, en ik heb twee
keer gehad dat hij ineens naar 45km/h ging en aanhield. twas klein beetje wind in 't gat, maar toch...
Toen ik tot stilstand kwam en terug optrok, ging hij terug naar 30km/h, en op het einde van het ritje terug
een uitschieter naar 45km/h... Hoe zou dit kunnen komen, en vooral, wat kan ik doen om hem een 50km/h
te laten rijden...? (mag sneller ook, maar is geen vario, dus ik verwacht geen vlieger...)
groetjes,
Jens
Ik ben jens, 30jr en woonachtig in Oudenaarde.
Ik heb een Camino geërft van een nonkel van mijn vrouw.
Camino Funny van 1990, wit met groen.
Jammer genoeg een a klasse zonder vario.
Maar goed, na 10 jaar stilstaan heb ik er verse brandstof in gegoten en na een metertje of twee
fietsen kwam er leven in het blokje. Hij reed direct een 30km/h...
... maar daar is iets raars aan... Pepe van 75 jaar reed ermee...
Toen ik de uitlaat wilde demonteren om te kijken voor de "vloot" eruit te halen, kwam in tot de ontdekking
dat er een sito potje op zit, en de vloot er al uit was. Vandaag even een km of 5 mee gereden, en ik heb twee
keer gehad dat hij ineens naar 45km/h ging en aanhield. twas klein beetje wind in 't gat, maar toch...
Toen ik tot stilstand kwam en terug optrok, ging hij terug naar 30km/h, en op het einde van het ritje terug
een uitschieter naar 45km/h... Hoe zou dit kunnen komen, en vooral, wat kan ik doen om hem een 50km/h
te laten rijden...? (mag sneller ook, maar is geen vario, dus ik verwacht geen vlieger...)
groetjes,
Jens
Re: Ik ben... en ik heb...
welkom op ct!
ik zou al beginnen met de carbu te kuisen,nieuwe bougie en evt platienen vervangen,en eens testen!
en dan evt een b-klasse cilinderken en een ander pijpken onder!
of evt kleiner poulieken achter en of e groter vanvoor!
of drastischer,ne vario blok eronder!
ik zou al beginnen met de carbu te kuisen,nieuwe bougie en evt platienen vervangen,en eens testen!
en dan evt een b-klasse cilinderken en een ander pijpken onder!
of evt kleiner poulieken achter en of e groter vanvoor!
of drastischer,ne vario blok eronder!
i don't care, I LOVE IT
Re: Ik ben... en ik heb...
Welkom , en posten die fotokes
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
Re: Ik ben... en ik heb...
ne minty FOTO FOTO misschien dat je de cilinder er eens moet afhalen en de uitlaat poort eens goed moet ontkolen, als grootvader ermee gereden heeft dan zal hij vast en zeker gewoon bij de pomp getankt hebben, daar doen ze olie in de benzine waar een containerschip op kan lopen dus bezorgd de motor een hoop aanslag, carburator eens poetsen kan zeker geen kwaad na al die jaren van de ontsteking zou ik behalve een vers bougieke even afblijven en tot slot Welkom en veel plezier hier
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Re: Ik ben... en ik heb...
Dag Jens, een mooie erfenis om goed te swanjeren.
Foto's zien we hier graag.
Als je 8 juni niet weet wat doen, zeker eens een kijkje komen nemen op de 2de bromfietsmeeting in Langdorp (Aarschot).
Meer info als je klikt op mijn onderschrift of dit topic naleest.
http://www.camino-tuning.be/meeting-kal ... 31836.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We hopen je daar te zien, met of zonder Camino.
Foto's zien we hier graag.
Als je 8 juni niet weet wat doen, zeker eens een kijkje komen nemen op de 2de bromfietsmeeting in Langdorp (Aarschot).
Meer info als je klikt op mijn onderschrift of dit topic naleest.
http://www.camino-tuning.be/meeting-kal ... 31836.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We hopen je daar te zien, met of zonder Camino.
-
- -= Advanced Member =-
- Posts: 193
- Joined: Tue 28 May 2013, 23:06
- Location: bij de vrienden
Re: Ik ben... en ik heb...
Welkom Jens
Re: Ik ben... en ik heb...
Bedankt voor de tips,
Ik ga kijken om een dezer een fotooken te pakken,
En carburateur uitkuisen (heb hier geen ervaring mee)
Op de cilinder staat h1, en de site hier leert me dat dit de
Traagste cilinder is. Dus wat is jullie advies?
65 erop? Ook was de luchtfilter volledig,verstorven, waar kan ik
Deze aankopen?
Groeten,
Jens!
Ik ga kijken om een dezer een fotooken te pakken,
En carburateur uitkuisen (heb hier geen ervaring mee)
Op de cilinder staat h1, en de site hier leert me dat dit de
Traagste cilinder is. Dus wat is jullie advies?
65 erop? Ook was de luchtfilter volledig,verstorven, waar kan ik
Deze aankopen?
Groeten,
Jens!
Re: Ik ben... en ik heb...
Welkom op het forum en de mechaniek van een Camino is poepsimpel, leren doe je gaanderhand.
Re: Ik ben... en ik heb...
http://www.bromfietsenkurt.be" onclick="window.open(this.href);return false; verkoopt er en hij verzend ook.
Of eens een kijkje komen nemen op de 2de bromfietsmeeting in Langdorp.
Dit is niet de traagste cilinder maar de oudste.
Van oud naar jong H1 H2 H3 H4 = A-klasse allemaal 25km/u
Misschien wel kleine aanpassingen in de loop der jaren aan gebeurd.
Ik zou de Funny zo origineel mogelijk houden.
Dan gaan ze nog het langste mee en niet stuk te krijgen.
Of eens een kijkje komen nemen op de 2de bromfietsmeeting in Langdorp.
Dit is niet de traagste cilinder maar de oudste.
Van oud naar jong H1 H2 H3 H4 = A-klasse allemaal 25km/u
Misschien wel kleine aanpassingen in de loop der jaren aan gebeurd.
Ik zou de Funny zo origineel mogelijk houden.
Dan gaan ze nog het langste mee en niet stuk te krijgen.
Re: Ik ben... en ik heb...
Om te antwoorden op je oorspronkelijke vraag:
Om een mono 50 km/u te laten gaan is de simpelste methode: cilinder afnemen, uitlaatpoort groter maken met een slijpsteen op spil, Engelse pot kopen en die erop. Voila, 50 km/u, wat ook ineens de limit is voor een klasse A mono.
Om een mono 50 km/u te laten gaan is de simpelste methode: cilinder afnemen, uitlaatpoort groter maken met een slijpsteen op spil, Engelse pot kopen en die erop. Voila, 50 km/u, wat ook ineens de limit is voor een klasse A mono.
Re: Ik ben... en ik heb...
Bedankt voor het antwoord,
wat bedoel je met een slijpsteen op spil, is da ne dremel "gelijk da we zeggen"
en hoe groot mag dit maximum zijn?
Dus 50km/h zou ik eruit moeten krijgen uit deze "trage" cilinder?
groetjes
Jens
wat bedoel je met een slijpsteen op spil, is da ne dremel "gelijk da we zeggen"
en hoe groot mag dit maximum zijn?
Dus 50km/h zou ik eruit moeten krijgen uit deze "trage" cilinder?
groetjes
Jens
Re: Ik ben... en ik heb...
Ik nam zo ene va 15 mm die ik in de boormachine stak:
Met vergrootte uitlaatpoort en Engelse pot haal je gemakkelijk die 50 km/u en je hebt maar 50 Euro onkosten:
€35 Engelse Pot
€04 Dichtingset cilinder + uitlaat
€10 Slijpsteen op as
Met vergrootte uitlaatpoort en Engelse pot haal je gemakkelijk die 50 km/u en je hebt maar 50 Euro onkosten:
€35 Engelse Pot
€04 Dichtingset cilinder + uitlaat
€10 Slijpsteen op as