Ik ga dit niet onder "kleine vraagjes" posten want dit is toch iets veel voorkomend. Ik wil de aluminium harten van mijn Rigida wielen zo goed mogelijk proper krijgen zonder de satijnglans te verliezen. Ik heb nl bij Tinus gezien dat ge ze kunt polijsten tot hoogglans, maar ik wil het geborstelde effect behouden.
Wat heb ik geprobeerd:
Polijstmiddel voor auto's, aangebracht met een linnen polijstschijf: veel rondvliegend polijstmiddel en de klinknagels gaan onmiddellijk serieus glanzen maar ge bereikt de vlakke aluminium niet goed. Geen groot succes.
Koperpoets, aangebracht met een tandenborstel: er komt redelijk wat vuil los maar het is achteraf moeilijk te verwijderen. Met polijstschijf krijgt ge een zwarte afscheiding en met poetsdoek blijft het oppervlak dof. Nog minder succes.
Is er iemand die een pasklare oplossing kent om die harten van die Rigida's terug mooi proper te krijgen ?
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Aluminium proper krijgen
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: Aluminium proper krijgen
Ik gebruik, nadat ik met bijvoorbeeld een messing borsteltje het grove werk heb gedaan, autosol met speciaal polijstwatten en doe dit met de hand:
Eerst de Autosol polijstpasta de polijstwatten goed inwrijven, daarna met schone watten opnieuw stevig wrijven tot het blinkt. Hoekjes zijn lastig met de hand. Hiervoor gebruik ik de dremel icm Autosol. Ook hier moet je aan het einde met schone watten afdoen.
Eerst de Autosol polijstpasta de polijstwatten goed inwrijven, daarna met schone watten opnieuw stevig wrijven tot het blinkt. Hoekjes zijn lastig met de hand. Hiervoor gebruik ik de dremel icm Autosol. Ook hier moet je aan het einde met schone watten afdoen.
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);