Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
camino-tuner
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Tue 30 Apr 2013, 17:38
Location: herentals

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino-tuner »

ben nu bezig met men camino uit elkaar te hale en nieuwe krukaslagers,keeringen en pakkingen te steke. zou een andere krukas iets doen met de prestatie's vb green crank of dergelijke? is 65cc met proma
gaan en blijve gaan ! :lol:
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

Greenkrank is iets lichter en zal dus iets hoogtoeriger zijn dan bv mokix is wat zwaarder (vollere wangen) en zal je wat meer koppel bezorgen maar verwacht er nu ook geen mega verschillen van he
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
camino-tuner
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Tue 30 Apr 2013, 17:38
Location: herentals

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino-tuner »

heeft kurt camps deze ligge? en wat is de ongeveer de prijs ?
gaan en blijve gaan ! :lol:
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

Ik denk wel dat kurt ze beiden heeft of kan bestellen. De prijs zal rond de 80 euro zitten
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
camino-tuner
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Tue 30 Apr 2013, 17:38
Location: herentals

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino-tuner »

oke merci :wink:
gaan en blijve gaan ! :lol:
User avatar
wil
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 648
Joined: Sun 15 Jan 2006, 16:26
Location: kortenberg

Re: kleine vraagjes topic

Post by wil »

kend iemand deze cilinder
sta nergens honda op
wel p-1 HM 197
en andere kant 49c :?:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nicogsi »

een namaakversie van een originele
er mag waarschijnlijk geen honda opstaan.
ik heb ook zoiets
is een P3 staat erop en 49cc staat er ook op
Accellerati Incredibus
User avatar
camino-tuner
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Tue 30 Apr 2013, 17:38
Location: herentals

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino-tuner »

heb zo pas blokske gereviseerd nieuw lagers, keerringen, pakkingen en nieuwe mokkix krukas en voor te proberen koppeling met straffe trekveerkes. voor ik dit gedaan heb trok hij uit stilstand redelijk traag op maar vanaf 20km/u trok vlotjes door. nu erna en met strakkere trekveerkes trekt hij goed vanuit stilstand maar heeft enorme dip op 25 km/u ?? hoe zou dit komen :?
gaan en blijve gaan ! :lol:
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nicogsi »

dat komt door de opstelling:
met de trekveerkes gaat je koppeling later aangrijpen en vertrekt je motor met meer kracht
vanuit stilstand, maar daarna gaat je vermogen even zakken en krijg je die dip, eens daarover
trekt je brommer weer op in de mate de cylinder het toelaat.

om dat allemaal in één lijn te krijgen heb je flink wat testwerk:
de juiste trekveertjes
vario en variogewichtjes
de keuze van de cylinder
enz..
Accellerati Incredibus
YorenSmets
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 38
Joined: Sat 22 Jun 2013, 08:09
Location: Boutersem

Re: kleine vraagjes topic

Post by YorenSmets »

Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden :D
Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito

Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.
User avatar
wil
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 648
Joined: Sun 15 Jan 2006, 16:26
Location: kortenberg

Re: kleine vraagjes topic

Post by wil »

YorenSmets wrote:Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden :D
Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito

Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.
steek eens een nieuwe bougie
kan zijn dat u oude wel vonk
maar tocht stuk is :-D
YorenSmets
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 38
Joined: Sat 22 Jun 2013, 08:09
Location: Boutersem

Re: kleine vraagjes topic

Post by YorenSmets »

wil wrote:
YorenSmets wrote:Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden :D
Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito

Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.
steek eens een nieuwe bougie
kan zijn dat u oude wel vonk
maar tocht stuk is :-D
Ok bedankt,
Heb de boegie van men goeie camino genomen,
Maar weer hetzelfde kan het aan de boegiekabel liggen
Want Die trekt op ni veel meer .

Grt
User avatar
wil
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 648
Joined: Sun 15 Jan 2006, 16:26
Location: kortenberg

Re: kleine vraagjes topic

Post by wil »

YorenSmets wrote:
wil wrote:
YorenSmets wrote:Hallo
Ik ga met een vario 3 bil rijden :D
Maar krijg hem maar niet gestart
Hij heeft perfecte ontsteking
Goede compressie
50 cc h cilinder
Sito

Carbu is al 2 keer goed gekuist
Hij heeft gedraaid als de carbu er pas opstond
Maar nu krijg ik hem niet meer in gang
Krijg aleen na even trappen een felle knap uit men uitlaat
Weet iemand raad?
Grt.

steek eens een nieuwe bougie
kan zijn dat u oude wel vonk
maar tocht stuk is :-D
Ok bedankt,
Heb de boegie van men goeie camino genomen,
Maar weer hetzelfde kan het aan de boegiekabel liggen
Want Die trekt op ni veel meer .

Grt
knip er anders eens een stukje vanaf
als die lang genoeg is teminsten
en draaid dan u bougie kop er weer goed op :-D
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nicogsi »

als je vooraan in uw bougiegat beetje naft doet, als hij dan even draait krijgt de cylinder geen benzine

dan kan het de carburator zijn schuld zijn,
maar het kan ook dat de segmenten versleten zijn en deze geen benzine aanzuigen.
goede compressie = het zeer moeilijk met de hand kunnen ronddraaien van het vliegwiel

succes
Accellerati Incredibus
User avatar
camino-tuner
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Tue 30 Apr 2013, 17:38
Location: herentals

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino-tuner »

Nicogsi wrote:dat komt door de opstelling:
met de trekveerkes gaat je koppeling later aangrijpen en vertrekt je motor met meer kracht
vanuit stilstand, maar daarna gaat je vermogen even zakken en krijg je die dip, eens daarover
trekt je brommer weer op in de mate de cylinder het toelaat.

om dat allemaal in één lijn te krijgen heb je flink wat testwerk:
de juiste trekveertjes
vario en variogewichtjes
de keuze van de cylinder
enz..
heb het probleem gevonden ! enkele van de gewichtjes zaten er gedraaid in waardoor de riem vooraan van boven lag . heb ze tegoei gestoke en de dip is bena weg en trekt goed op nu :-D
gaan en blijve gaan ! :lol:
Post Reply