Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Hallo iedereen,
We hebben 2 oude caminotjes van de jaren 80 die we aan het opknappen zijn, na een grondig kuisronde en carbu cleaning zoals hier in het filmpje gepost starten de beestjes mooi. Natuurlijk de volgende stap is de afstelling maar we zitten nog bezig met het chroomwerk te kuisen.
We dachten laten we de verhouding 1:40 gebruiken omdat ze toch nogal wat afgezien hebben door de vorige eigenaars misschien die het niet zo nauw nemen met het onderhoud misschien.
Nu is de vraag kan het kwaad om met deze verhouding te blijven rijden ? of zouden we beter naar 1:20 gaan ? Het gaat hier over 2 A klasses geen opgedreven toestanden daar doen we niet aan mee willen het zo zuiver mogelijk houden op vlak van motor
Als ze jaren stilstaan een paar naftbakke 3 a 4 procent olie, daarna gewoon 2 procent bij een a klasse.
Teveel is niet goed. (te weinig natuurlijk ook niey)
wat gebeurd er eigenlijk als het teveel is ? dacht dat het niet zo een kwaad kon en je eigenlijk gewoon witte rook eruit pompt of is dat ook tegen de levensduur van de cilinder ?
mercie alvast Mr. fasterke
jaande we gaan nog veel mogen leren op vlak van afstelling heb ik de indruk, we willen het motortje zo smooth mogelijk laten lopen dus dat wordt knutselen en eerst lezen voor we domme vragen beginnen te stellen
Tot zelfs warmlopers in sommige gevallen. Tank daarom best ook nooit voorgemengd aan een naftstation maar meng zelf met goede olie. Bij een naftstation kijken ze niet op een liter meer of minder olie in hun tonneke.
Zelf mengem is ook VEEL goedkoper. 98 benzine houd de caminos ook in betere conditie. Mvg
ja zelf mengen doen we zeker dat hadden we al gelezen en we zijn nogal freaky om het motortje mooi zijn binnenwerk optimaal te houden volgende stap is die cylinder eens opendraaien en te zien wat voor staat het allemaal is. Zie wel wat op tegen de revisie uit schrik iets verkeerd te doen maar al doende verkrijgt men kennis