Ik ben Thomas.
Ik ben pas begonnen aan een Honda Camino met de bedoeling deze terug op de baan te krijgen.
Het gaat hier om een origineel exemplaar uit 1987 dat mijn ouders toen nieuw gekocht hebben.
Sinds begin jaren 90 is hij echter aan de kant gezet en heeft sindsdien niet meer gereden.
Enkele maanden geleden heb ik hem terug van onder het stof gehaald met de bedoeling hem terug de baan op te krijgen.
Het is dus een camino A klasse uit 1987. Alles is nog origineel en in goede staat aangezien hij altijd binnen (stil) heeft gestaan.
Ik heb totaal geen ervaring met het sleutelen aan bromfietsen, maar ik leer snel bij.
Zo heb ik dit forum al volledig bekeken en is het mij al gelukt om onze camino terug te starten na 20 jaar stilstand.
Via deze site is het mij dus al gelukt om de carburator uit te kuisen en hem te starten. Ook de luchtfilter en de bougie heb ik vervangen.
Er is echter nog het probleem dat hij soms stil valt en moeilijk blijft draaien.
Via deze site probeer ik ook dit probleem op te lossen, zodat ik er weldra terug mee de baan op kan.
Alle tips zijn welkom!
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Voorstelling
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Re: Voorstelling
Welkom Thomas,
Wow een pareltje, origineel en eerste eigenaar.
Wow een pareltje, origineel en eerste eigenaar.
welkom op ct,
en ik zou zeggen fotoooooooooooooooooooooooooooooos
zeker van nen originelen en dan nog ooit door ulle nieuw gekocht!
en ik zou zeggen fotoooooooooooooooooooooooooooooos

zeker van nen originelen en dan nog ooit door ulle nieuw gekocht!
i don't care, I LOVE IT
Carburator is nog niet volledig zuiver. Want dit probleem is gewoonweg een vuile carburator.Toka 92 wrote: Er is echter nog het probleem dat hij soms stil valt en moeilijk blijft draaien.
Alle tips zijn welkom!
En verder welkom hé

Ik heb er zeker foto's van genomen en ik wil die gerust delen, maar hoe doe je dat juist?
Het is inderdaad nog een pareltje en nog in heel goede staat voor die leeftijd. Ik heb onlangs nog het origineel aankoopdocument teruggevonden met de juiste datum (24/03/1987). Mijn ouders hebben er toen nog 23930 frank voor betaald
. Alleen vind ik het gelijkvormigheidsattest niet meer
.
Nu heb ik hem nogmaals volledig uit elkaar gehaald en ieder gaatje in de carburator doorgeblazen met een compressor. Nu blijft hij al veel beter draaien en rijd hij ook al veel beter. Alleen start hij nog slecht. Nu valt het wel op dat er nogal veel blauwe rook uit de uitlaat komt. Kan dit aan de verhouding 2takt olie/benzine liggen? Kan teveel olie ook de bougie aantasten, want ik heb gemerkt dat die nogal zwart ziet? Kan dit ook het probleem zijn van het slecht starten of kunnen er nog oorzaken zijn?
Bedankt voor de hulp
Het is inderdaad nog een pareltje en nog in heel goede staat voor die leeftijd. Ik heb onlangs nog het origineel aankoopdocument teruggevonden met de juiste datum (24/03/1987). Mijn ouders hebben er toen nog 23930 frank voor betaald

Nu heb ik hem nogmaals volledig uit elkaar gehaald en ieder gaatje in de carburator doorgeblazen met een compressor. Nu blijft hij al veel beter draaien en rijd hij ook al veel beter. Alleen start hij nog slecht. Nu valt het wel op dat er nogal veel blauwe rook uit de uitlaat komt. Kan dit aan de verhouding 2takt olie/benzine liggen? Kan teveel olie ook de bougie aantasten, want ik heb gemerkt dat die nogal zwart ziet? Kan dit ook het probleem zijn van het slecht starten of kunnen er nog oorzaken zijn?
Bedankt voor de hulp

is da nog de oude naft?
e nief bougieken kan nooit kwaad!
en edde het naftkraantje er al ies afgehaalden proper gemaakt? dat hij perfecte aanvoer heeft?
e nief bougieken kan nooit kwaad!
en edde het naftkraantje er al ies afgehaalden proper gemaakt? dat hij perfecte aanvoer heeft?
i don't care, I LOVE IT
welkom draag er maar zorg voor als uw ouders hem hebben nieuw gekocht
De naft is vervangen, maar k denk dat ik er te veel 2 takt bij gedaan heb. Kan dit de oorzaak zijn dat die slecht start?
Bougie is vervangen en naftkraantje is proper gemaakt.
Welke benzine gebruik je het best (95 of 98) en welke 2takt olie is het beste?
Bougie is vervangen en naftkraantje is proper gemaakt.
Welke benzine gebruik je het best (95 of 98) en welke 2takt olie is het beste?
teveel olie is ook nie goe ze! eerste bakje kan je eens 4% nemen maar deracter is 2% genoeg!
ja teveel olie doet wa slechter starten en meer roken he!
best is 98,
kwa olie is da al gelijk,den ene zweert aan synthetisch tgv den andere aan de goedkoopste!
ja teveel olie doet wa slechter starten en meer roken he!
best is 98,
kwa olie is da al gelijk,den ene zweert aan synthetisch tgv den andere aan de goedkoopste!
i don't care, I LOVE IT