Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Hallo

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
nevs
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 2
Joined: Tue 11 Nov 2014, 22:04
Location: Sint-joris-weert

Hallo

Post by nevs »

Mijn naam is Sven, 24 jaar. Ik woon in Vlaams-Brabant, Oud-Heverlee om precies te zijn.
Ik heb momenteel 1 week ervaring met Camino. Ik heb namelijk de Camino van mijn moeder onder het stof vandaan gehaald. Deze staat al jaren stil en probeer hem weer aan de praat te krijgen. Ik ben niet echt mechanisch aangelegd en heb me daarom hier ingeschreven.
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6005
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Hallo

Post by GoBieN »

Welkom Sven!
Hoe lang heeft de camino stil gestaan?
nevs
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 2
Joined: Tue 11 Nov 2014, 22:04
Location: Sint-joris-weert

Re: Hallo

Post by nevs »

Al bijna tien jaar denk ik. Momenteel draait hij met de choke dicht maar valt hij uit als ik de choke open. Te veel lucht dus maar de luchtvijs zit dicht. Te weinig naft dus, klopt dit?
Heb de carburateur gereinigd behalve de jet,filter (weet de naam niet) die onder de sproeier zit. Die probeer ik er nu al een halve dag uit te krijgen. Ik duw hem los met een schroevendraaier maar hij zakt maar een klein stukje en blijft dan vaststeken. Iemand tips?
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6005
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Hallo

Post by GoBieN »

Misschien best in het opknappen forumdeel een onderwerp starten. Maar ik zou zeggen controleer ook zeker eens de onderwerpen i.v.m. reinigen carburator in het handleidingen gedeelte.
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: Hallo

Post by hondaman »

welkom hier,

en ja perfect reinigen van her carbuken is van levensbelang! :d
i don't care, I LOVE IT
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: Hallo

Post by Madmac »

Het filmpje dat ge in dit topic vind stap per stap volgen, want die oude carburators zitten vol met aangekoekte olie. Dus echt alles moet gedaan worden, geen korte weg nemen.

En welkom hier !
Toka 92
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 4
Joined: Thu 21 Aug 2014, 21:48
Location: diest

Re: Hallo

Post by Toka 92 »

Dag Sven

Toevallig, maar mijn verhaal is juist hetzelfde als dat van u. :-D
Ik heb ook een maand geleden de camino van mijn moeder van onder het sof gehaald (en dat mag je letterlijk nemen :-D ). Onze camino heeft ongeveer 20 jaar stil gestaan in de kelder. Ik heb ook nog geen enkel ervaring met het sleutelen aan bromfietsen. Maar via dit forum, is het mij toch al gelukt om hem te starten en al wat rond te rijden.

Ik heb het filmpje gevolgd en bij mij is het gelukt om hem op deze manier terug te starten na 20 jaar stilstand. :-D

Veel succes nog met uwe camino he.
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: Hallo

Post by manta cih »

leuk nog een moeder camino draag er ook maar zorg voor welkom en ja foto kes zijn altyd welkom
Post Reply