Op de zolder van mijn ouders wat gezocht en nog kleine schatkamer aan dozen met onderdelen gevonden.
Dus meteen snel potje eronder gevezen (noemden dat vroeger Frans potteke) Was destijds beproefde combinatie met 65 cc om onopvallend toch stevig vooruit te gaan.
Eerste meting met snel potje top 58,6 km/u op gps. (dit leek me sneller dan gehoopt voor deze setup), maar weinig trekkracht.
Dus nu een proma polymer erop zoals het vroeger hoorde voor de durvers die all the way gingen, veel mooier geluid en boost waar hij vroeger wat haperde rond 35 km/U.
So far so good, maar wil nu de snelheid wat naar beneden brengen zonder te veel aan de trekkracht noch scherp geluid van de proma te komen.
Mijn setup vario 3 bil, P3 cilinder, originele carbu en proma met polymer demper.
Heb al liggen denken om de gaskabel wat losser te zetten of lusterklem op kabel zodat vlinderklep in carbu niet meer helemaal open gaat. ( zo deden we dat vroeger tijdens rodage van 65 cc).
Heeft er iemand mss een betere manier om dit op te lossen? Zou graag rond de 50 km/U blijven en vermoed dat de top nu ergens rond de 62 km/U zal uitkomen.
Zou graag mijn rijbewijs nog wat houden

Hoe reageert de politie tegenwoordig op die spullen (dacht zo voor 5 à 10 km/u en sportuitlaatje maken ze toch geen al te grote problemen zeker want waar koop je nog een nieuwe echt originele uitlaat voor deze oldtimer meneer de rechter?)