Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
Moderator: -Camino Crew-
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
ma me beitel of schroeve draaier gegraakt da amper aan die koelribbe zitte daar rond gekunt bijna alleen me sleutel daar aan
mijn bordeaux project http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 22366.html
-
- -= Member =-
- Posts: 48
- Joined: 28 Aug 2008, 00:26
- Location: Boechout
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
gisteren avond met behulp van deze uitleg m'n cilinder vervangen, en hij draait
fantastisch goed !
fantastisch goed !

still taking my time to perfect the beat !


Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
dankzij deze handleiding net een nieuwe DR 65 geplaatst. Thanks guys!
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
hoi
ik heb de draad van het bougie gat kapot gedraaid en moet dus een nieuwe cilinderkop.
Nu is mijn vraag, mijn piston is 42mm, kan hier dan nog een gewone orginele 40mm-49cc cilinderkop op?
bedankt
ik heb de draad van het bougie gat kapot gedraaid en moet dus een nieuwe cilinderkop.


Nu is mijn vraag, mijn piston is 42mm, kan hier dan nog een gewone orginele 40mm-49cc cilinderkop op?
bedankt
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
ja dat kan.. mijn piston is meer dan 45mm en krij ook met gewone 49 cc cilinderkop
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
Is een extra veer dat onder de onderste zuigerveer hoort voor extra compressie op lange termijn. Dus in de onderste groef deze plaatsen, dan de zuigerveer.
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
Dat is zo een ring voor onder uw segmenten te steken als deze als wat km's hebben...
EDIT: Zoals killingsnake al zei...
EDIT: Zoals killingsnake al zei...
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
ok thanx
dan plaats ik deze dus in de 2de groef van af de kop van de piston geteld...
nu toch wanneer hij splinternieuw is eh en niet achteraf wanneer ze wat beginnen los te zitte?
greets
dan plaats ik deze dus in de 2de groef van af de kop van de piston geteld...
nu toch wanneer hij splinternieuw is eh en niet achteraf wanneer ze wat beginnen los te zitte?
greets
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
-
- -= Newbie =-
- Posts: 8
- Joined: 10 Jul 2019, 13:36
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
Hallo
Ik ben nieuw hier en ook een beginner.
Heb wat problemen gehad met men camino.
Reed aan 45 en ben stil gevallen, had de carbu schoongemaakt en nu rijd hij weer.
De snelheid is nu beperkt tot 38 denk dus dat men cilinder schade heeft opgelopen.
De piston is standaard 40mm, kan ik er een grotere opsteken zodat men camino weer wat sneller gaat? Zo ja welke is goed om toch wat rapper te gaan maar ook niet te rap zodat ik warmloper kan vermijden. Het is maar een 49cc.
Ik ben nieuw hier en ook een beginner.
Heb wat problemen gehad met men camino.
Reed aan 45 en ben stil gevallen, had de carbu schoongemaakt en nu rijd hij weer.
De snelheid is nu beperkt tot 38 denk dus dat men cilinder schade heeft opgelopen.
De piston is standaard 40mm, kan ik er een grotere opsteken zodat men camino weer wat sneller gaat? Zo ja welke is goed om toch wat rapper te gaan maar ook niet te rap zodat ik warmloper kan vermijden. Het is maar een 49cc.
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4126
- Joined: 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
beste
heeft u al geen warmloper gehad ?
dat stilvallen ?
afremmen op de motor tot stilstand is een warmloper
als hij op zen top prrrrr doet dat is de begrenzing van u cilinder
er is vanalles mogenlijk
wat soort motor en vooral welke klasse ?
want bij een vario is de kl a ook begrenst org met zen varioster , en
de mono met zijn diameters op de poulies
zet anders eens een foto van u aandrijving
mvg
ps
om een grotere piston in u cilinder moet u hem laten boren naar een overmaat
dat gaat met 0.25 van 40.25 tot zelfs 45 mm ,op de org cilinders
44 is het beste als max als 60 cc
zijn dan vele gevoeliger voor het warmlopen , en toerental
heeft u al geen warmloper gehad ?
dat stilvallen ?
afremmen op de motor tot stilstand is een warmloper
als hij op zen top prrrrr doet dat is de begrenzing van u cilinder
er is vanalles mogenlijk
wat soort motor en vooral welke klasse ?
want bij een vario is de kl a ook begrenst org met zen varioster , en
de mono met zijn diameters op de poulies
zet anders eens een foto van u aandrijving
mvg
ps
om een grotere piston in u cilinder moet u hem laten boren naar een overmaat
dat gaat met 0.25 van 40.25 tot zelfs 45 mm ,op de org cilinders
44 is het beste als max als 60 cc
zijn dan vele gevoeliger voor het warmlopen , en toerental
honda camino forever
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
Hallo,
bij mijn nieuwe cilinder(replica origineel B-klase)staat er niets van aanduiding op mijn segmenten.Ze zien er net hetzelfde uit!Maakt het dan uit welke onder en boven komt?
bij mijn nieuwe cilinder(replica origineel B-klase)staat er niets van aanduiding op mijn segmenten.Ze zien er net hetzelfde uit!Maakt het dan uit welke onder en boven komt?
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4126
- Joined: 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!
hallo
bij de replika 's p3's staat op de segmenten niets , op geen enkel segment , maar de piston EX op zoals op de org , meestal toch
EX moet onderaan staan , betekend exhaulst (uitlaat) of indien een pijl op de piston , deze moet naar de uitlaatpoort gericht zijn
indien niets van dit aanwezig op de piston
segmentsluiting bij deze 49 cm3 bovenaan als de org
succes
mvg
bij de replika 's p3's staat op de segmenten niets , op geen enkel segment , maar de piston EX op zoals op de org , meestal toch
EX moet onderaan staan , betekend exhaulst (uitlaat) of indien een pijl op de piston , deze moet naar de uitlaatpoort gericht zijn
indien niets van dit aanwezig op de piston
segmentsluiting bij deze 49 cm3 bovenaan als de org
succes
mvg
honda camino forever