Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Hallo!

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
dylan123
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 3
Joined: Sun 23 Jun 2024, 15:46

Hallo!

Post by dylan123 »

Hoi, ik ben Dylan. Ik ben 16 jaar (Bijna 17) en ik heb momenteel een org Honda Camino Funny A-Klasse (Groen). Deze is bijna nog orgineel met in goede staat zadel niks scheuren of iets en lak nog in goede staat. Alleen sinds laatst is deze stuk gegaan met een 65CC alu kit. Ik heb al 3x Alu kit gekocht en 2x stuk kapot gereden (ik vraag me af wat ik verkeerd doe). Ik wil deze graag deze zomer ombouwen naar een vario met 65CC Polini. Wat zou het beste zijn om niet te duur maar wel een degelijke setup te hebben? Ik heb niet zo veel ervaring maar ik wil graag wat meer willen leren over camino’s.
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6013
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Hallo!

Post by GoBieN »

Hey Dylan,

Welkom op het forum.
Welke 65CC ALU kit is het juist?

Heb je een MONO of een VARIO overbrenging?

Cilinders die kapot gaan zijn meestal door te hoge toeren of teveel warmte.
Kan dus ook door slechte verbranding bijvoorbeeld.
dylan123
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 3
Joined: Sun 23 Jun 2024, 15:46

Re: Hallo!

Post by dylan123 »

Hallo, Welke kit ik juist had van 65cc Alu weet ik niet meer exact. Ik heb momenteel nog mono overbrenging maar wil graag opbouwen naar vario maar weet niet wat ik allemaal moet bestellen om deze te laten ombouwen. Ik kreeg ook te horen dat me brommer te hoge toeren deed.

Mvg,
Dylan
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4062
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Hallo!

Post by camino_expert »

hallo dylan
welkom op het forum

zoals ik lees
mono kl a
65 cc direct overtoeren warmgereden

vario kl a helpt ook niet hoor
die moet u ook aanpassen op b klasse
moesten er verdere vragen zijn stel ze gerust

veel succes gewenst

mvg
honda camino forever
dylan123
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 3
Joined: Sun 23 Jun 2024, 15:46

Re: Hallo!

Post by dylan123 »

Hallo, als ik het goed lees moet ik het aanpassen op b klasse. Zou je miss meer kunnen zeggen wat je hiermee bedoeld? En hoe ik dit moet doen? Bedankt voor de snelle reactie's!

Mvg,
Dylan
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6013
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Hallo!

Post by GoBieN »

Een nieuwe cilinder moet je normaal inrijden.
Dit wil zeggen niet hoog in toeren gaan, dus kalm rijden in het begin.
Bij een Aluminium cilinder zou dit normaal slechts 100km nodig zijn.
Bij een Gietijzeren cilinder toch wel 500km.

Probleem met een mono overbrenging is dat deze hoog in toeren gaat wanneer je op snelheid komt.
En dat is nefast voor een nieuwe cilinder.

Een vario overbrenging gaat minder hoog in toeren + je kan spelen met de gewichtjes in de vario om zo hoge toeren te vermijden bij optrekken.
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4062
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Hallo!

Post by camino_expert »

hallo
beste om warlopers te vemijden

kl B mono motor
die bestaat met zijn bijhorende kl B mono boite
maar die trekt maar op een vast punt

vario kl a ook ombouwen naar kl B zoadt het v matic systeem werkt
riem verlegd , dus lager toerental
deze trekt het beste op en accelereerd beter

en goed inrijden zoals door gobien al vermeld

bij mono kl a
de kleinere poulie achteraan steken
vermindert het toerental

succes gewenst
moesten er nog vragen zijn stel ze gerust
mvg

ps
als u een mono motor heeft die kan omgebouwd worden naar vario
is wel een kostprijs
tezien wat u allemaal wil

of goede variomotor kopen
natuurlijk je moet dan echt op detail gaan letten
want er is veel rommel op de markt

als ik een variomotor reviseer
en naar kl b bouw
met carbu veel nieuwe onderdelen
dan zit je al met een kostprijs ,de boite en riem zijn wel inklusief
als u zelf al de carters heeft en koppeling enz
als u interesse heeft stuur me gerust een PB
dank u
honda camino forever
Post Reply