Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Hallo!
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Hallo!
Hoi, ik ben Dylan. Ik ben 16 jaar (Bijna 17) en ik heb momenteel een org Honda Camino Funny A-Klasse (Groen). Deze is bijna nog orgineel met in goede staat zadel niks scheuren of iets en lak nog in goede staat. Alleen sinds laatst is deze stuk gegaan met een 65CC alu kit. Ik heb al 3x Alu kit gekocht en 2x stuk kapot gereden (ik vraag me af wat ik verkeerd doe). Ik wil deze graag deze zomer ombouwen naar een vario met 65CC Polini. Wat zou het beste zijn om niet te duur maar wel een degelijke setup te hebben? Ik heb niet zo veel ervaring maar ik wil graag wat meer willen leren over camino’s.
Re: Hallo!
Hey Dylan,
Welkom op het forum.
Welke 65CC ALU kit is het juist?
Heb je een MONO of een VARIO overbrenging?
Cilinders die kapot gaan zijn meestal door te hoge toeren of teveel warmte.
Kan dus ook door slechte verbranding bijvoorbeeld.
Welkom op het forum.
Welke 65CC ALU kit is het juist?
Heb je een MONO of een VARIO overbrenging?
Cilinders die kapot gaan zijn meestal door te hoge toeren of teveel warmte.
Kan dus ook door slechte verbranding bijvoorbeeld.
Re: Hallo!
Hallo, Welke kit ik juist had van 65cc Alu weet ik niet meer exact. Ik heb momenteel nog mono overbrenging maar wil graag opbouwen naar vario maar weet niet wat ik allemaal moet bestellen om deze te laten ombouwen. Ik kreeg ook te horen dat me brommer te hoge toeren deed.
Mvg,
Dylan
Mvg,
Dylan
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4126
- Joined: 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Hallo!
hallo dylan
welkom op het forum
zoals ik lees
mono kl a
65 cc direct overtoeren warmgereden
vario kl a helpt ook niet hoor
die moet u ook aanpassen op b klasse
moesten er verdere vragen zijn stel ze gerust
veel succes gewenst
mvg
welkom op het forum
zoals ik lees
mono kl a
65 cc direct overtoeren warmgereden
vario kl a helpt ook niet hoor
die moet u ook aanpassen op b klasse
moesten er verdere vragen zijn stel ze gerust
veel succes gewenst
mvg
honda camino forever
Re: Hallo!
Hallo, als ik het goed lees moet ik het aanpassen op b klasse. Zou je miss meer kunnen zeggen wat je hiermee bedoeld? En hoe ik dit moet doen? Bedankt voor de snelle reactie's!
Mvg,
Dylan
Mvg,
Dylan
Re: Hallo!
Een nieuwe cilinder moet je normaal inrijden.
Dit wil zeggen niet hoog in toeren gaan, dus kalm rijden in het begin.
Bij een Aluminium cilinder zou dit normaal slechts 100km nodig zijn.
Bij een Gietijzeren cilinder toch wel 500km.
Probleem met een mono overbrenging is dat deze hoog in toeren gaat wanneer je op snelheid komt.
En dat is nefast voor een nieuwe cilinder.
Een vario overbrenging gaat minder hoog in toeren + je kan spelen met de gewichtjes in de vario om zo hoge toeren te vermijden bij optrekken.
Dit wil zeggen niet hoog in toeren gaan, dus kalm rijden in het begin.
Bij een Aluminium cilinder zou dit normaal slechts 100km nodig zijn.
Bij een Gietijzeren cilinder toch wel 500km.
Probleem met een mono overbrenging is dat deze hoog in toeren gaat wanneer je op snelheid komt.
En dat is nefast voor een nieuwe cilinder.
Een vario overbrenging gaat minder hoog in toeren + je kan spelen met de gewichtjes in de vario om zo hoge toeren te vermijden bij optrekken.
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4126
- Joined: 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Hallo!
hallo
beste om warlopers te vemijden
kl B mono motor
die bestaat met zijn bijhorende kl B mono boite
maar die trekt maar op een vast punt
vario kl a ook ombouwen naar kl B zoadt het v matic systeem werkt
riem verlegd , dus lager toerental
deze trekt het beste op en accelereerd beter
en goed inrijden zoals door gobien al vermeld
bij mono kl a
de kleinere poulie achteraan steken
vermindert het toerental
succes gewenst
moesten er nog vragen zijn stel ze gerust
mvg
ps
als u een mono motor heeft die kan omgebouwd worden naar vario
is wel een kostprijs
tezien wat u allemaal wil
of goede variomotor kopen
natuurlijk je moet dan echt op detail gaan letten
want er is veel rommel op de markt
als ik een variomotor reviseer
en naar kl b bouw
met carbu veel nieuwe onderdelen
dan zit je al met een kostprijs ,de boite en riem zijn wel inklusief
als u zelf al de carters heeft en koppeling enz
als u interesse heeft stuur me gerust een PB
dank u
beste om warlopers te vemijden
kl B mono motor
die bestaat met zijn bijhorende kl B mono boite
maar die trekt maar op een vast punt
vario kl a ook ombouwen naar kl B zoadt het v matic systeem werkt
riem verlegd , dus lager toerental
deze trekt het beste op en accelereerd beter
en goed inrijden zoals door gobien al vermeld
bij mono kl a
de kleinere poulie achteraan steken
vermindert het toerental
succes gewenst
moesten er nog vragen zijn stel ze gerust
mvg
ps
als u een mono motor heeft die kan omgebouwd worden naar vario
is wel een kostprijs
tezien wat u allemaal wil
of goede variomotor kopen
natuurlijk je moet dan echt op detail gaan letten
want er is veel rommel op de markt
als ik een variomotor reviseer
en naar kl b bouw
met carbu veel nieuwe onderdelen
dan zit je al met een kostprijs ,de boite en riem zijn wel inklusief
als u zelf al de carters heeft en koppeling enz
als u interesse heeft stuur me gerust een PB
dank u
honda camino forever