Page 8 of 11

Posted: 08 Dec 2006, 16:38
by T.G.T.
ja, kheb zelfs gehoord ooit is dat je je camino een beetje
kan afstellen qua snelheid met je vis platines, maar hoe juist
weet ik niet, en of het dan nog gezond is, is nog een andere
vraag :wink: 

Posted: 08 Dec 2006, 16:56
by clio-tuning
Platines korter zetten = minder snelheid
Platines meer open = meer snelheid

Volgens FlamingProma toch :)

Posted: 08 Dec 2006, 16:57
by T.G.T.
volgens jou niet? :lol:  :? 

Posted: 08 Dec 2006, 17:01
by clio-tuning
Ik heb het nog niet getest, dus kan ik er ook niet over oordelen hé.

Posted: 15 Dec 2006, 11:14
by brun00b
ik heb nu al vaak zitten prutsen met mijn platinen :?
gisteren had ik hem eindelijk eens goed kunnen afstellen, trok heel goed vond ik, maar vandaag na 5 min rijden valt hij stil..
dus ik zit weer te knoeien met mijn platinen, heb nu al 15 keer ofzo proberen afstellen en 3 keer heb ik eens ontsteking gehad (een paar onregelmatige ploffen en dan stopt hij :? )
wat zou ik mis doen?

Posted: 15 Dec 2006, 12:03
by clio-tuning
Al eens een NIEUWE bougie geprobeert? :wink:

Posted: 15 Dec 2006, 13:12
by T.G.T.
geprobeerD

en idd, over paar weken zat ik ook te sukkelen, als ik aan
me gas trok ging die niet vooruit, en maakte die een
raar lawaai, maar draaide wel op relantie, en viel soms uit,
nieuwe bougie gestoken, en het was gefixt 8)  :lol: 

Posted: 15 Dec 2006, 13:21
by brun00b
het is een nieuwe bougie, en heb ook al andere geprobeerd

Posted: 15 Dec 2006, 13:55
by mustang
clio-tuning wrote:Platines korter zetten = minder snelheid
Platines meer open = meer snelheid

Volgens FlamingProma toch :)
wa voor ne shizzle zever is da nu? :?

den terrebrujed zal zich moete komen verwoorden :lol:

Posted: 22 Dec 2006, 17:39
by ruubke
eum wnnr moeten ze juist toe gaan?? al de piston op zijn top punt is?? of hoe zit dat nu??

Zou je dat mss in de eerste post zetten?? (zou duidelijker zijn) :p

Posted: 22 Dec 2006, 18:10
by clio-tuning
ruubke wrote:eum wnnr moeten ze juist toe gaan?? al de piston op zijn top punt is?? of hoe zit dat nu??

Zou je dat mss in de eerste post zetten?? (zou duidelijker zijn) :p
Ze moeten OPEN staan wanneer de zuiger op het BDP is.
BDP = bovenste dode punt, dus wanneer de zuiger aan de bougiekant zit.
Ze moeten dan tussen de 0.30 - 0.40mm open staan.

Posted: 26 Dec 2006, 14:48
by sarko
oe komt dat da als ik platinen afstel en mijn voelermaatjes eruit trek dat ze weer toeschieten :?

Posted: 26 Dec 2006, 14:50
by clio-tuning
Piston staat op het BDP?!
Ge moet ni u voelermaatjes der gewoon tussensteken he...
Ge steekt die der tussen, en met een klein schroevendraaierke duwt ge ze nog een beetje uiteen, maar praktisch niks he!! Gewoon eigenlijk meer tegenhouden zodat ze u voelermaatjes ni hard pletten.

Posted: 26 Dec 2006, 14:54
by sarko
nie helpt echt niets,die schieten gewoon terug toe,brol

Posted: 26 Dec 2006, 15:31
by Santa Cruz
Ofwel staat je zuiger niet op je BDP, ofwel staan je platinen verkeerd afgesteld