Page 2 of 2
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 30 May 2013, 08:33
by Wouttt
Tinus wrote:welke cilinder??
is je cilinder niet aan het vastlopen?
je hebt een nieuwe uitlaat gestoken en heeft veel meer vermogen plots, je moet het vergelijken dat een opa van 60 nu de 100m in 5sec wil lopen. je mag er op rekenen dat er iets mis gaat.
draai je luchtstel schroef eens een kwartje naar links.
originele P3 cilinder, maar die ging altijd goed, het was het potteke wat eronder zat dat tegenhield. Ik ga de carbu nog eens goed poetsen en opnieuw afstellen

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 30 May 2013, 10:02
by borgharen
succes! Zal wel goedkomen als cabu gekuist is.

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 30 May 2013, 16:14
by Wouttt
ja ik ga nu de carbu eens uitkuisen en opnieuw afstellen. Bedankt voor de tips allemaal!
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 31 May 2013, 04:47
by vario@max
hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 31 May 2013, 07:26
by Wouttt
vario@max wrote:hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan

heb de uitlaatpoort gepoetst toen dat ik de uitlaat eronder stak

volgens mij ligt het probleem in de carbu, die ga ik er in't weekend dan eens onderuit halen

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 31 May 2013, 08:12
by vario@max
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 31 May 2013, 10:02
by borgharen
bestaat er al een Camino-fluisteraar.

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 31 May 2013, 21:46
by clio-tuning
Wouttt wrote:vario@max wrote:hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan

heb de uitlaatpoort gepoetst toen dat ik de uitlaat eronder stak

volgens mij ligt het probleem in de carbu, die ga ik er in't weekend dan eens onderuit halen

Heb je de uitlaatpoort gekuist als de cilinder nog gemonteerd zat? Dan is de kans ook groot dat er roetdeeltjes naar binnen gaan en dat gaat voor krassen zorgen...
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 31 May 2013, 22:46
by ben999
clio-tuning wrote:
Heb je de uitlaatpoort gekuist als de cilinder nog gemonteerd zat? Dan is de kans ook groot dat er roetdeeltjes naar binnen gaan en dat gaat voor krassen zorgen...
Dat dacht ik ook direct..
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 01 Jun 2013, 12:07
by Nicogsi
Wouttt wrote:ja ik ga nu de carbu eens uitkuisen en opnieuw afstellen. Bedankt voor de tips allemaal!
een veel voorkomend probleem is dat mensen niet meer ANTWOORDEN,
nadat iedereen hier maar hulp en oplossingen zitten te typen
laat het ons weten wat je doet en zeg ook als uw probleem hersteld is

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 01 Jun 2013, 13:17
by Wouttt
Nicogsi wrote:Wouttt wrote:ja ik ga nu de carbu eens uitkuisen en opnieuw afstellen. Bedankt voor de tips allemaal!
een veel voorkomend probleem is dat mensen niet meer ANTWOORDEN,
nadat iedereen hier maar hulp en oplossingen zitten te typen
laat het ons weten wat je doet en zeg ook als uw probleem hersteld is

Ik ga vandaag of morgen de carburateur afhalen en helemaal poetsen, zal daarna laten weten als het heeft geholpen

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 01 Jun 2013, 13:19
by Wouttt
clio-tuning wrote:Wouttt wrote:vario@max wrote:hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan

heb de uitlaatpoort gepoetst toen dat ik de uitlaat eronder stak

volgens mij ligt het probleem in de carbu, die ga ik er in't weekend dan eens onderuit halen

Heb je de uitlaatpoort gekuist als de cilinder nog gemonteerd zat? Dan is de kans ook groot dat er roetdeeltjes naar binnen gaan en dat gaat voor krassen zorgen...
de zuiger zat helemaal in de cilinder op dat moment dus er kon niets in de cilinder, heb toen met een speciaal middel in de uitlaatpoort gespoten en er eens met perslucht in geblazen. ik ga zodra ik nieuwe pakkingen heb er een nieuwe cilinder onder steken

Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 02 Jun 2013, 22:16
by Wouttt
Vandaag heb ik de carburateur er onder uitgehaald en heb ik hem vervangen door eentje die ik nog had liggen in betere staat.
Nadat alles was aangesloten zag ik dat het benzine kraantje nog dicht was en ja, toen ik het opendraaide lekte de carbu. Na een beetje prutsen was het lekken gedaan en sindsdien rijdt hij beter.
Hij trekt goed op en gaat nu een 55-56km/u gemeten via satelliet
Bedankt voor de hulp!
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Posted: 08 Jun 2013, 14:14
by clio-tuning
Wouttt wrote:de zuiger zat helemaal in de cilinder op dat moment dus er kon niets in de cilinder, heb toen met een speciaal middel in de uitlaatpoort gespoten en er eens met perslucht in geblazen. ik ga zodra ik nieuwe pakkingen heb er een nieuwe cilinder onder steken

Nooit de uitlaatpoort kuisen als de cilinder nog gemonteerd is!
Ook niet als je er daarna met een product en perslucht in zit om "proper" te maken, dat krijg je op die manier nooit 100% zuiver!