Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
hulp nodig met uitlaat (dringend)
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
hulp nodig met uitlaat (dringend)
Ik heb vandaag een proma (technigas) uitlaat gekocht, heb die eronder gemonteerd en ben er eens mee gaan rijden.
Voorheen had ik een sitopotje, en de eerste keer dat ik optrok met de nieuwe uitlaat ging hij een stuk sneller vooruit. Maar na een paar keer op en af rijden in de straat trekt hij ineens heel traag op tot ongeveer 30km/u en dan voel ik hem zo vooruit gaan tot 50+. Ik loop nog sneller tot hij pas echt begint op te trekken en hij heeft ongeveer 200m nodig tot hij echt optrekt.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb naar mijn weten alles nagekeken, misschien kan dit aan de uitlaat liggen.
Als iemand mij zou kunnen helpen met dit probleem, alvast bedankt!
Voorheen had ik een sitopotje, en de eerste keer dat ik optrok met de nieuwe uitlaat ging hij een stuk sneller vooruit. Maar na een paar keer op en af rijden in de straat trekt hij ineens heel traag op tot ongeveer 30km/u en dan voel ik hem zo vooruit gaan tot 50+. Ik loop nog sneller tot hij pas echt begint op te trekken en hij heeft ongeveer 200m nodig tot hij echt optrekt.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb naar mijn weten alles nagekeken, misschien kan dit aan de uitlaat liggen.
Als iemand mij zou kunnen helpen met dit probleem, alvast bedankt!
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
als je uw sito potje terug steekt, is dan alles weer in orde?
mss de carbu, iets meer lucht geven? luchtstelschroefje iets herdraaien
luchtfilter er eens uithalen en zo stukje rijden om te proberen, NIET LANGER!!
mss een andere bougie, onstekingstijdstip eens nazien
laat het hier weten wat je al geprobeerd hebt, soms zit het probleem in iets klein
mss de carbu, iets meer lucht geven? luchtstelschroefje iets herdraaien
luchtfilter er eens uithalen en zo stukje rijden om te proberen, NIET LANGER!!
mss een andere bougie, onstekingstijdstip eens nazien
laat het hier weten wat je al geprobeerd hebt, soms zit het probleem in iets klein
Accellerati Incredibus
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
carbu is goed afgesteld, op zijn poot draait hij mooi en haalt hij mooi toeren. Maar als ik er eenmaal zelf mee rijd dan gaat hij het eerste deel enorm traag vooruit, bougie en alles is ook in orde. De eerste keer dat ik reed met de uitlaat trok hij immens goed.Nicogsi wrote:als je uw sito potje terug steekt, is dan alles weer in orde?
mss de carbu, iets meer lucht geven? luchtstelschroefje iets herdraaien
luchtfilter er eens uithalen en zo stukje rijden om te proberen, NIET LANGER!!
mss een andere bougie, onstekingstijdstip eens nazien
laat het hier weten wat je al geprobeerd hebt, soms zit het probleem in iets klein
Heb nu geen tijd meer om het potje terug te steken dus ik zal er morgen zo mee naar school moeten
Misschien enig idee waar het aan kan liggen? misschien aan de demper ofzo? ik weet het niet
- borgharen
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1971
- Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
- Location: Maastricht-Limburg
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
liggen uw gewichtjes mss verdraaid in de vario.
dan komt hij niet meer helemaal terug als dat het
geval is.
dan komt hij niet meer helemaal terug als dat het
geval is.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
ik heb eens gekeken maar zag op het eerste zicht niets. Ik heb die camino recht omhoog gehangen om eraan te werken, dus het zou goed kunnen. Ik zal eens nakijken.borgharen wrote:liggen uw gewichtjes mss verdraaid in de vario.
dan komt hij niet meer helemaal terug als dat het
geval is.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
op zijn poot draait hij onbelast en dan draait ie altijd goed,
zelfs met een verstopte carbu draait ie dan,
je kan toch nog vlug die punten bekijken dat ze hier beschrijven,
luchtfilter er eens uit en dan gas geven
de vario controleren of die open en dicht gaat, gewichtjes niet gekanteld in het variopotje
...
zelfs met een verstopte carbu draait ie dan,
je kan toch nog vlug die punten bekijken dat ze hier beschrijven,
luchtfilter er eens uit en dan gas geven
de vario controleren of die open en dicht gaat, gewichtjes niet gekanteld in het variopotje
...
Accellerati Incredibus
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
heb juist de gewichtjes nagekeken, liggen allemaal goed, nieuwe bougie gestoken, zag er redelijk goed uit maar kon verbrand zijn en heb ergens gelezen dat de plaatse van de demper een rol speelt, heb de demper een klein beetje naar achter geplaatst.
Hij trok terug goed op maar na enkele keren ging hij weer trager en trager, een idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
Hij trok terug goed op maar na enkele keren ging hij weer trager en trager, een idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
- borgharen
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1971
- Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
- Location: Maastricht-Limburg
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
met de demper schuiven heeft geen enkele
invloed op het optrekken.
invloed op het optrekken.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
had het ergens gelezen en ik kon niet meer als maar eens proberen het zal waarschijnlijk in iets kleins zitten...borgharen wrote:met de demper schuiven heeft geen enkele
invloed op het optrekken.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Gewoon eens beginnen met stuk volgas te rijden. Motor direct stil leggen en naar je bougiekleur kijken.
Moet koffie met melk bruin zijn. Niet zwart en verbrand dus. (is trouwens niet verbrand, maar je mengsel staat te rijk)
Ik denk en andere ook hier dat de carb afstelling niet goed is.
Misschien zelfs carb deels verstopt.
Na het monteren van een andere demper moet je altijd je carburateur opnieuw afstellen.
Moet koffie met melk bruin zijn. Niet zwart en verbrand dus. (is trouwens niet verbrand, maar je mengsel staat te rijk)
Ik denk en andere ook hier dat de carb afstelling niet goed is.
Misschien zelfs carb deels verstopt.
Na het monteren van een andere demper moet je altijd je carburateur opnieuw afstellen.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
welke cilinder??
is je cilinder niet aan het vastlopen?
je hebt een nieuwe uitlaat gestoken en heeft veel meer vermogen plots, je moet het vergelijken dat een opa van 60 nu de 100m in 5sec wil lopen. je mag er op rekenen dat er iets mis gaat.
draai je luchtstel schroef eens een kwartje naar links.
is je cilinder niet aan het vastlopen?
je hebt een nieuwe uitlaat gestoken en heeft veel meer vermogen plots, je moet het vergelijken dat een opa van 60 nu de 100m in 5sec wil lopen. je mag er op rekenen dat er iets mis gaat.
draai je luchtstel schroef eens een kwartje naar links.
2-stroke
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Hij trok terug goed op maar na enkele keren ging hij weer trager en trager, een idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
als je de camino ff laat staan, en dan start en rijdt , rijdt hij goed zeg je => je carbu heeft tijd om zicht terug te vullen.
eens je aan het rijden bent, kan je carbu niet volgen. => naftfilter, vuil in de carbu
- borgharen
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1971
- Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
- Location: Maastricht-Limburg
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
cilinder en uitlaat pakking nog luchtdicht ?
olie - benzine verhouding te arm
mss cilinder warmgelopen hierdoor.
olie - benzine verhouding te arm
mss cilinder warmgelopen hierdoor.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Pakking ook nieuw gestoken en zit er perfect op en olie is goed gemengd, ik denk dat het probleem in de carbu ligtborgharen wrote:cilinder en uitlaat pakking nog luchtdicht ?
olie - benzine verhouding te arm
mss cilinder warmgelopen hierdoor.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Als je de camino ff laat staan, en dan start en rijdt , rijdt hij goed zeg je => je carbu heeft tijd om zicht terug te vullen.
eens je aan het rijden bent, kan je carbu niet volgen. => naftfilter, vuil in de carbu[/quote]
Ja juist, als hij even staat en dan start trekt hij goed, en na even rijden trekt hij weer traag. Maar hij komt op zijn snelheid, gewoon velen malen trager. Dit heb ik alleen sinds ik vandaag een nieuwe uitlaat eronder heb gestoken. Kan het dan dat de carbu vuil is en niet kan volgen?
Ik ga in het weekend de cilinder vervangen en dan zal ik de carbu ook poetsen
eens je aan het rijden bent, kan je carbu niet volgen. => naftfilter, vuil in de carbu[/quote]
Ja juist, als hij even staat en dan start trekt hij goed, en na even rijden trekt hij weer traag. Maar hij komt op zijn snelheid, gewoon velen malen trager. Dit heb ik alleen sinds ik vandaag een nieuwe uitlaat eronder heb gestoken. Kan het dan dat de carbu vuil is en niet kan volgen?
Ik ga in het weekend de cilinder vervangen en dan zal ik de carbu ook poetsen