Page 2 of 4

Re: Mono opvoeren

Posted: 16 Jun 2013, 22:42
by vario@max
m'n broer heeft het eens gemonteerd zo ne kleine polie... :lol: :lol:
hard rijden deed hij wel,maar er langs op lopen tot je 30 km/h rijd en er dan opspringen :roll: :P :lol:

Re: Mono opvoeren

Posted: 16 Jun 2013, 22:47
by YaMaGa
Die kon dan goed lopen :shock: 30 km/u :lol:

Re: Mono opvoeren

Posted: 16 Jun 2013, 22:52
by vario@max
of 27km/h of 25 km/h you get the picture huh :roll:

Re: Mono opvoeren

Posted: 16 Jun 2013, 23:25
by sproat89
kan een a klasse motor da eigenlijk trekken als ge ne kleinere poelie steekt?
Gaat de riem niet slippe of kan da nie?
ik heb me da juist laten wijsmaken

Re: Mono opvoeren

Posted: 16 Jun 2013, 23:51
by standreww
Hou u beestjes toch origineel. Dan gaan ze nog het langste mee.
Want ze zullen nog zeldzamer worden.

Re: Mono opvoeren

Posted: 17 Jun 2013, 00:02
by sproat89
standreww wrote:Hou u beestjes toch origineel. Dan gaan ze nog het langste mee.
Want ze zullen nog zeldzamer worden.
het is eigenlijk omda de grijze wa sneller gaat. zo is het aangenamer voor mij en mijn vriendin om samen te rijden

Re: Mono opvoeren

Posted: 17 Jun 2013, 06:54
by YaMaGa
riem slippen , niet echt juist moet je zien als je een kleinere polie koopt/laat maken dat je een riem koopt met de juiste lengte polie kleiner -> kleinere riem hé.

Re: Mono opvoeren

Posted: 17 Jun 2013, 10:26
by standreww
Een Leovinci pijpje onder hangen dan. Maar dan oppassen voor overtoeren met een mono.
Of je kan een beetje gas terug nemen. Doe ik ook altijd als ik samen met mijn vriendin rond rijd.
;)

Re: Mono opvoeren

Posted: 18 Jun 2013, 14:41
by vario@max
een uitlaatje veranderen zal bij een a-klasse cilinder tot 0% resultaat leiden...
daar zal je zeker niet sneller mee gaan,tenzij je de uitlaatpoort uitveild van een a- cilinder,
dan kan je wat snelheid winnen,maar een andere uitlaat met a-kl. NO WAY !!!

Re: Mono opvoeren

Posted: 18 Jun 2013, 21:15
by standreww
vario@max wrote:een uitlaatje veranderen zal bij een a-klasse cilinder tot 0% resultaat leiden...
Dat is een goei. De rode A-klasse hier rijd toch 40km/u volledig origineel met enkel een Engels potje gemonteerd.
Met origineel A-klasse potje ging die 25. Dus volgens mij wel snelheidswinst. ;)

Re: Mono opvoeren

Posted: 18 Jun 2013, 21:21
by vario@max
je zegt toch zelf een leovinci ?
ik bedoel de leovinci of proma of eender welke expansie pijp, o % meer of sneller gaan ...
tenzij het een b-klasse is...
als je bij een b-klasse een a-potje steekt gaat het geheel ook een pak minder...
een sito en a cilinder zal ook niet al te vlot gaan...
a- cilinder die niet uitgevijld is gaat niet snel max 30 km/h

Re: Mono opvoeren

Posted: 18 Jun 2013, 21:24
by standreww
Ja, ik zei leovinci. Maar als het met een Engels potje al lukt moet het toch zeker lukken met een leovinci.

Re: Mono opvoeren

Posted: 18 Jun 2013, 21:25
by standreww
vario@max wrote:a- cilinder die niet uitgevijld is gaat niet snel max 30 km/h
En daar hebt ge het dus fout. ;)
De rode is niets aan gevijld. Enkel Engels potje. 40km/u

Re: Mono opvoeren

Posted: 18 Jun 2013, 21:33
by vario@max
het is mogelijk stan met expansie ga je niet sneller als met een potje...
met 65cc de grote jongens is er verschil tussen potje en bv. een leovinci...
daar is het maximale bereik ook veel hoger als een origineel cilinder'ke...
het kan dat je beter of sneller gaat maar het zal nauwelijks voelbaar zijn...

Re: Mono opvoeren

Posted: 18 Jun 2013, 21:39
by standreww
Dan moet de topic starter maar eens een Engels potje monteren.
Zeker snelheidswinst. En nog goedkoper ook als een Leovinci.