Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Gaat niet sneller dan 40km/h in rodage
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- jupiler1987
- -= Camino Freak =-
Re: Gaat niet sneller dan 40km/h in rodage
standaard maat sproeier van camino is 0.78 , normaal is dit wel oke hoor voor een 65cc malossi. je kan natuurlijk naar 0.80 of 0.82 gaan maar is volgens mij niet noodzakelijk.
dat de malossi maar 40 per uur haalt is niet normaal, ligt niet aan de sproeir volgens mij.
is je carburator wel proper, krijgt ie wel genoeg benzine en je luchtfilter is deze zuiver.
probleem kan ook zijn dat je miss al een kleine warmloper hebt gehad zonder het zelf te besffen , bij roderen dien je net iets meer olie met je benzine te mengen dan normaal.
is je carburator ook goed afgesteld?
mvg jupke
dat de malossi maar 40 per uur haalt is niet normaal, ligt niet aan de sproeir volgens mij.
is je carburator wel proper, krijgt ie wel genoeg benzine en je luchtfilter is deze zuiver.
probleem kan ook zijn dat je miss al een kleine warmloper hebt gehad zonder het zelf te besffen , bij roderen dien je net iets meer olie met je benzine te mengen dan normaal.
mvg jupke
jupileeer jupileeer stekt u prumme uit de rutte dak er aan kom met men flutte jupileeer
carbu is proper maar zal hem nog is uit kuizen voor de zekerheid en ik heb daar meer olie in gedaan en speciaal rodage olie ookjupiler1987 wrote:standaard maat sproeier van camino is 0.78 , normaal is dit wel oke hoor voor een 65cc malossi. je kan natuurlijk naar 0.80 of 0.82 gaan maar is volgens mij niet noodzakelijk.
mvg jupke
gaan met die banaan
welke gewichten heft ie of is het een mono
uw piston zit juist met het gaatje langsboven
tis gene mono en gewichten weet ik nimantacih wrote:welke gewichten heft ie of is het een mono
gaan met die banaan
ge zegt het toch zelf ''ben aant roderen''...
dat wil zeggen dat alles nog wat stroef en stijf zit...als je teveel gas geeft en niet harder gaat
wil de cilinder je vertellen dat je dat niet mag doen,je bent nog in het stadia van roderen
je mag pas es gas geven na 300 km voor goed te zijn...als alles wat losser is gereden...
sorry dat ik dit zo moet zeggen maar je v.rkr.cht de cilinder...de cilinder is blijkbaar zeer goed geboord,anders
was die al een vastloper geworden...
niet te snel rijden ,zou ik doen,als je goed rodeerd,loopt alles gesmeerd
dat wil zeggen dat alles nog wat stroef en stijf zit...als je teveel gas geeft en niet harder gaat
wil de cilinder je vertellen dat je dat niet mag doen,je bent nog in het stadia van roderen
je mag pas es gas geven na 300 km voor goed te zijn...als alles wat losser is gereden...
sorry dat ik dit zo moet zeggen maar je v.rkr.cht de cilinder...de cilinder is blijkbaar zeer goed geboord,anders

tis de eerste keer da ik rodeer heb da nog nooit gedaan bij al mijn ander camino's da ik heb gehad waren die al gerodeerd (int begin was het met moeite 35 nu gaat hem al tot 40)vario@max wrote:ge zegt het toch zelf ''ben aant roderen''...
gaan met die banaan
als hij juist te samen zit moet hij bijna even vlug rijden of een gerodeerde
staan je visplatinees nog goed en kijken naar de gewichten kan zijn dat hij te zwaar staat
sproeir speelt geen rol origineel moet hij ook vlamen
staan je visplatinees nog goed en kijken naar de gewichten kan zijn dat hij te zwaar staat
- jupiler1987
- -= Camino Freak =-
mantacih wrote:als hij juist te samen zit moet hij bijna even vlug rijden of een gerodeerde
idd
jupileeer jupileeer stekt u prumme uit de rutte dak er aan kom met men flutte jupileeer
draaid hij hoge toeren of bijna geen toeren
ge kunt zo met een a plaatje zitten
das moeilijk he zo
foto s van je motor of een filmpje ofzo
als er echt een sito op een malossi zit moet je een stuk of 50 a 60 haalen volgens mij
ge kunt zo met een a plaatje zitten
das moeilijk he zo
foto s van je motor of een filmpje ofzo
als er echt een sito op een malossi zit moet je een stuk of 50 a 60 haalen volgens mij
heb hier nog lichtere liggen zal die er is instekenmantacih wrote:als hij juist te samen zit moet hij bijna even vlug rijden of een gerodeerde
en hopen da het helpt
gaan met die banaan
Heb dit vroeger ook is meegemaakt , ik had dom weg mijne piston in de verkeerde richting gestoken (staat altijd een pijltje op de piston!) en ging toen ook ni vooruit of sneller ...
Als ik mij ni vergis kan dit de oorzaak zijn ...
Bij mijn weten kan dit zeker niks te maken hebben met de gewichtjes , dit heb ik nog nooit ni geweten op die 18 jaar dak me Camino's bezig ben , sproeier normaal ook niet .
succes nog !!
p.s. Bekijk anders is naar Marvin zijn stappenplan
http://www.camino-tuning.be/howto-manua ... 12587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mijn weten kan dit zeker niks te maken hebben met de gewichtjes , dit heb ik nog nooit ni geweten op die 18 jaar dak me Camino's bezig ben , sproeier normaal ook niet .
succes nog !!
p.s. Bekijk anders is naar Marvin zijn stappenplan

http://www.camino-tuning.be/howto-manua ... 12587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pijltje staat naar beneden en da gat naar boven (in piston)sutra6969 wrote:Heb dit vroeger ook is meegemaakt , ik had dom weg mijne piston in de verkeerde richting gestoken (staat altijd een pijltje op de piston!) en ging toen ook ni vooruit of sneller ...
succes nog !!
http://www.rrd-preparation.com/en/piece ... px-50.html
heb er zelfs een nieuwe naaldlager in gestoken
gaan met die banaan
- MrFasterke
- -= Advanced Member =-
bij een camino ben ik daar niet zeker van dus als ik iets fout zeg moete ze me maar verbeteren50cc wrote:aan de carbu is ook alles nog origineel of moet ik die srpoeier ook veranderentom vdp wrote:dan zal iemant anders je moeten verder helpen want dan weet ik het niet
maar nrml moet je een grotere sproeier steken
zo is het bij een aerox toch je moet geen 65cc op een aerox zetten en met een originele sproeier rijden want dat komt niet goed
maar elke 2takt brommer werkt nrml ongeveer op het zelfde princepen dus je kan altijd een proberen wat groter te gaan in sproeier
zelf ga ik altijd per 5 maten om hoog dus bv sproeier 85 word dan 90[/quote]
zal da is proberen[/quote]
sproeier zit bij malossi cilinders meestal bij het pakket maar tis niet noodzakelijk, het kan daar niet aan liggen wss
onsteking kan wat ontregeld zijn ,en daardoor niet goed gaan...
Ben nog is gaan rijden en da is precies da de vario door draait als ik rij zou dat kunnen
gaan met die banaan