Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Gaat niet sneller dan 40km/h in rodage

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
jupiler1987
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Re: Gaat niet sneller dan 40km/h in rodage

Post by jupiler1987 »

standaard maat sproeier van camino is 0.78 , normaal is dit wel oke hoor voor een 65cc malossi. je kan natuurlijk naar 0.80 of 0.82 gaan maar is volgens mij niet noodzakelijk.

dat de malossi maar 40 per uur haalt is niet normaal, ligt niet aan de sproeir volgens mij.

is je carburator wel proper, krijgt ie wel genoeg benzine en je luchtfilter is deze zuiver.
probleem kan ook zijn dat je miss al een kleine warmloper hebt gehad zonder het zelf te besffen , bij roderen dien je net iets meer olie met je benzine te mengen dan normaal.

is je carburator ook goed afgesteld?

mvg jupke
jupileeer jupileeer stekt u prumme uit de rutte dak er aan kom met men flutte jupileeer
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by 50cc »

jupiler1987 wrote:standaard maat sproeier van camino is 0.78 , normaal is dit wel oke hoor voor een 65cc malossi. je kan natuurlijk naar 0.80 of 0.82 gaan maar is volgens mij niet noodzakelijk.

dat de malossi maar 40 per uur haalt is niet normaal, ligt niet aan de sproeir volgens mij.

is je carburator wel proper, krijgt ie wel genoeg benzine en je luchtfilter is deze zuiver.
probleem kan ook zijn dat je miss al een kleine warmloper hebt gehad zonder het zelf te besffen , bij roderen dien je net iets meer olie met je benzine te mengen dan normaal.

is je carburator ook goed afgesteld?

mvg jupke
carbu is proper maar zal hem nog is uit kuizen voor de zekerheid en ik heb daar meer olie in gedaan en speciaal rodage olie ook
gaan met die banaan
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by manta cih »

welke gewichten heft ie of is het een mono
uw piston zit juist met het gaatje langsboven
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by 50cc »

mantacih wrote:welke gewichten heft ie of is het een mono
uw piston zit juist met het gaatje langsboven
tis gene mono en gewichten weet ik ni
gaan met die banaan
vario@max

Post by vario@max »

ge zegt het toch zelf ''ben aant roderen''...
dat wil zeggen dat alles nog wat stroef en stijf zit...als je teveel gas geeft en niet harder gaat
wil de cilinder je vertellen dat je dat niet mag doen,je bent nog in het stadia van roderen
je mag pas es gas geven na 300 km voor goed te zijn...als alles wat losser is gereden...
sorry dat ik dit zo moet zeggen maar je v.rkr.cht de cilinder...de cilinder is blijkbaar zeer goed geboord,anders
was die al een vastloper geworden...
niet te snel rijden ,zou ik doen,als je goed rodeerd,loopt alles gesmeerd :wink:
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by 50cc »

vario@max wrote:ge zegt het toch zelf ''ben aant roderen''...
dat wil zeggen dat alles nog wat stroef en stijf zit...als je teveel gas geeft en niet harder gaat
wil de cilinder je vertellen dat je dat niet mag doen,je bent nog in het stadia van roderen
je mag pas es gas geven na 300 km voor goed te zijn...als alles wat losser is gereden...
sorry dat ik dit zo moet zeggen maar je v.rkr.cht de cilinder...de cilinder is blijkbaar zeer goed geboord,anders
was die al een vastloper geworden...
niet te snel rijden ,zou ik doen,als je goed rodeerd,loopt alles gesmeerd :wink:
tis de eerste keer da ik rodeer heb da nog nooit gedaan bij al mijn ander camino's da ik heb gehad waren die al gerodeerd (int begin was het met moeite 35 nu gaat hem al tot 40)
gaan met die banaan
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by manta cih »

als hij juist te samen zit moet hij bijna even vlug rijden of een gerodeerde
staan je visplatinees nog goed en kijken naar de gewichten kan zijn dat hij te zwaar staat

sproeir speelt geen rol origineel moet hij ook vlamen
jupiler1987
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by jupiler1987 »

mantacih wrote:als hij juist te samen zit moet hij bijna even vlug rijden of een gerodeerde
staan je visplatinees nog goed en kijken naar de gewichten kan zijn dat hij te zwaar staat

idd
jupileeer jupileeer stekt u prumme uit de rutte dak er aan kom met men flutte jupileeer
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by manta cih »

draaid hij hoge toeren of bijna geen toeren

ge kunt zo met een a plaatje zitten
das moeilijk he zo

foto s van je motor of een filmpje ofzo

als er echt een sito op een malossi zit moet je een stuk of 50 a 60 haalen volgens mij
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by 50cc »

mantacih wrote:als hij juist te samen zit moet hij bijna even vlug rijden of een gerodeerde

heb hier nog lichtere liggen zal die er is insteken
en hopen da het helpt
gaan met die banaan
sutra6969
-= Member =-
-= Member =-

Post by sutra6969 »

Heb dit vroeger ook is meegemaakt , ik had dom weg mijne piston in de verkeerde richting gestoken (staat altijd een pijltje op de piston!) en ging toen ook ni vooruit of sneller ...
Als ik mij ni vergis kan dit de oorzaak zijn ...
Bij mijn weten kan dit zeker niks te maken hebben met de gewichtjes , dit heb ik nog nooit ni geweten op die 18 jaar dak me Camino's bezig ben , sproeier normaal ook niet .

succes nog !!

p.s. Bekijk anders is naar Marvin zijn stappenplan :tetten:

http://www.camino-tuning.be/howto-manua ... 12587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by 50cc »

sutra6969 wrote:Heb dit vroeger ook is meegemaakt , ik had dom weg mijne piston in de verkeerde richting gestoken (staat altijd een pijltje op de piston!) en ging toen ook ni vooruit of sneller ...
Als ik mij ni vergis kan dit de oorzaak zijn ...
Bij mijn weten kan dit zeker niks te maken hebben met de gewichtjes , dit heb ik nog nooit ni geweten op die 18 jaar dak me Camino's bezig ben , sproeier normaal ook niet .

succes nog !!
pijltje staat naar beneden en da gat naar boven (in piston)
http://www.rrd-preparation.com/en/piece ... px-50.html
heb er zelfs een nieuwe naaldlager in gestoken
gaan met die banaan
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by MrFasterke »

50cc wrote:
tom vdp wrote:dan zal iemant anders je moeten verder helpen want dan weet ik het niet
aan de carbu is ook alles nog origineel of moet ik die srpoeier ook veranderen
bij een camino ben ik daar niet zeker van dus als ik iets fout zeg moete ze me maar verbeteren
maar nrml moet je een grotere sproeier steken

zo is het bij een aerox toch je moet geen 65cc op een aerox zetten en met een originele sproeier rijden want dat komt niet goed

maar elke 2takt brommer werkt nrml ongeveer op het zelfde princepen dus je kan altijd een proberen wat groter te gaan in sproeier
zelf ga ik altijd per 5 maten om hoog dus bv sproeier 85 word dan 90[/quote]
zal da is proberen[/quote]
sproeier zit bij malossi cilinders meestal bij het pakket maar tis niet noodzakelijk, het kan daar niet aan liggen wss
vario@max

Post by vario@max »

onsteking kan wat ontregeld zijn ,en daardoor niet goed gaan...
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by 50cc »

Ben nog is gaan rijden en da is precies da de vario door draait als ik rij zou dat kunnen
gaan met die banaan
Post Reply