Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Afstellen van de ontsteking
Moderator: -Camino Crew-
Re: Afstellen van de ontsteking
dus waar moet u piston nu staan? op het verste punt of ietsje terug?
en waar just moet je u schroevendraaier steken vo u vliegwiel dr af te halen?
en waar just moet je u schroevendraaier steken vo u vliegwiel dr af te halen?
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Afstellen van de ontsteking
Piston moet op het BDP (= Bovenste Dode Punt) staan. Dus zo dicht mogelijk bij de bougie om het gemakkelijk te zeggen.Lucifer wrote:dus waar moet u piston nu staan? op het verste punt of ietsje terug?
Als je uw vliegwiel draait totdat er een grote uitsparing/gat van het vliegwiel beneden staat, dan kan je door dat gat een schroevendraaier steken. Wel zien dat je mooi tussen de 2 spoelen steekt en dan uw schroevendraaier blijven vasthouden zodat hij niet scheefgetrokken wordt. Wel opletten dat je niet met volle kracht de moer los/vast draait want dan zou je het spoel kunnen beschadigen.Lucifer wrote:waar just moet je u schroevendraaier steken vo u vliegwiel dr af te halen?
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Afstellen van de ontsteking
je hebt toch geen voelerplaatje (ofzoiets) nodig, ge moet gewoon de handleiding van een honda camino is afdrukken en ge kijkt naar het stuk van ontsteking en zo stelt ge da af.
heb het zo al een paar keer gedaan, ge hebt wel een beetje geluk nodig xD
het kan 10 minuten duren of zelfs een uur als ge geen geluk hebt xD
het schema op erella is wel zeer handig
ge moet een lampje steke tussen de draad die naar u bobijn gaat en de andere kant van het lampje plakt ge vast aan u cilinder. ook moet ge het contact puntje van u spoeltje losmaken van u spoel en dan monteerd ge u vliegwiel terug en draait
als ge voor bij T komt zou u lampje moeten uitgaan (of aangaan weet ik nie meer precies)
mvg
heb het zo al een paar keer gedaan, ge hebt wel een beetje geluk nodig xD
het kan 10 minuten duren of zelfs een uur als ge geen geluk hebt xD
het schema op erella is wel zeer handig
ge moet een lampje steke tussen de draad die naar u bobijn gaat en de andere kant van het lampje plakt ge vast aan u cilinder. ook moet ge het contact puntje van u spoeltje losmaken van u spoel en dan monteerd ge u vliegwiel terug en draait
als ge voor bij T komt zou u lampje moeten uitgaan (of aangaan weet ik nie meer precies)
mvg
- Schelfhout
- -= Newbie =-
- Posts: 11
- Joined: Sun 28 Mar 2010, 11:08
- Location: Limburg
Re: Afstellen van de ontsteking
hey je bougie vonkt toch als de platines gesloten zijn ? waarom moeten de platines dan open zijn als de piston helemaal boven is ? dan vonkt hij toch niet op het juiste moment of wel ?
Re: Afstellen van de ontsteking
heb hier al aan het lezen geweest maar graak er maar niet wijs uit kan iemand me misschien vertellen op welk merkteken f of t ik de ontsteking op hoe veel millimeter moet afstellen ?
Re: Afstellen van de ontsteking
T moet vanboven staan dan zie je dat je platinen open staan,
dan draai je die schroef erlangs los en steek je voelmaatjes ertusse (0.30 - 0.35 daartussen)
dan schroef je die schroef weer vast en haal je ze er tussen uit en zie je dat deze mooi blijven open staan.
dan draai je die schroef erlangs los en steek je voelmaatjes ertusse (0.30 - 0.35 daartussen)
dan schroef je die schroef weer vast en haal je ze er tussen uit en zie je dat deze mooi blijven open staan.
04.02.2008 R.I.P.
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Afstellen van de ontsteking
Schelfhout wrote:hey je bougie vonkt toch als de platines gesloten zijn ? waarom moeten de platines dan open zijn als de piston helemaal boven is ? dan vonkt hij toch niet op het juiste moment of wel ?
Platines gaan dan open een paar graden vooralleer piston op BDP komt, dit is voor de voorontsteking. Net omdat het open gaat wordt de bobine niet meer opgeladen, de stroom wilt terug naar originele staat en dat kan maar langs 1 weg, via vonkbrug bougie.
Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Afstellen van de ontsteking
WElnu beste mannen,
ik heb mijn ontsteking nu gehad op (let op!>) 0,33 0,35 0,38 en 0,40?!
mijn camino loopt dus het best op 0,35/0,38. Carburateur afgesteld volgens de 'how to' van dees site.
Maar nu is de bougie bruin (goed dus) alleen wil de brommer met koude motor slecht en meestal zelfs niet meer starten?!
zwaar irritant en weet niet waarom? (en da's nog irritanter, na +/- 40 keer de straat op en neer geweest te zijn en 8 lopend terug naar huis gemoeten
oh ja, heb ori 50 cc, vario met alleen een proma circuit uitlaat...
iemand 'n idee hoe dit kan? (carburateur is al 4 maal gekuist!!!!!!! )
ik heb mijn ontsteking nu gehad op (let op!>) 0,33 0,35 0,38 en 0,40?!
mijn camino loopt dus het best op 0,35/0,38. Carburateur afgesteld volgens de 'how to' van dees site.
Maar nu is de bougie bruin (goed dus) alleen wil de brommer met koude motor slecht en meestal zelfs niet meer starten?!
zwaar irritant en weet niet waarom? (en da's nog irritanter, na +/- 40 keer de straat op en neer geweest te zijn en 8 lopend terug naar huis gemoeten
oh ja, heb ori 50 cc, vario met alleen een proma circuit uitlaat...
iemand 'n idee hoe dit kan? (carburateur is al 4 maal gekuist!!!!!!! )
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Afstellen van de ontsteking
heb je de carburator wel goed gekuist? Dus elk vijske gedemonteerd en alles uitgeblazen? Al andere dingen geprobeerd?
Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Afstellen van de ontsteking
nou, ik ga dat toch NOG maar s doen, want ik bedacht me ineens dat t ook aan dat alu schroefje kan liggen wat recht van boeven in zit gedraaid!?
En laat ik DIE dus nog niet gereinigd hebben Dus gaat ie nog maar een keer.....
En laat ik DIE dus nog niet gereinigd hebben Dus gaat ie nog maar een keer.....
Re: Afstellen van de ontsteking
wearbabe wrote:je hebt toch geen voelerplaatje (ofzoiets) nodig, ge moet gewoon de handleiding van een honda camino is afdrukken en ge kijkt naar het stuk van ontsteking en zo stelt ge da af.
heb het zo al een paar keer gedaan, ge hebt wel een beetje geluk nodig xD
het kan 10 minuten duren of zelfs een uur als ge geen geluk hebt xD
het schema op erella is wel zeer handig
ge moet een lampje steke tussen de draad die naar u bobijn gaat en de andere kant van het lampje plakt ge vast aan u cilinder. ook moet ge het contact puntje van u spoeltje losmaken van u spoel en dan monteerd ge u vliegwiel terug en draait
als ge voor bij T komt zou u lampje moeten uitgaan (of aangaan weet ik nie meer precies)
mvg
het lijkt mij dat dit alleen werkt met een electronische onsteking.en is dit om te controleren waar het bdp en het odp zitten?of om te kijken of de contactpuntjes op tijd staan?
i hope i didn't brain my damage
-
- -= Newbie =-
- Posts: 14
- Joined: Sun 10 Sep 2006, 14:29
- Location: roeselare
Re: Afstellen van de ontsteking
jo weet iemand hoe je kan controleren dat je spoelen nog gaaan ik denk dat ze kapot zijn.thx
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Afstellen van de ontsteking
Gewoon doormeten. Een sonde in een van uw kabels, een andere aan uw massa. Kijken of je een zeer kleine of een zeer grote-oneindige waarde uitkomt. Meet naar weerstand.
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: Afstellen van de ontsteking
ik heb dus een blokje opgebouwd met stukken die ik nog had liggen, mono 50cc p met leovince uitlaat, hij vonkt dus totaal niet ook gn beetje of zo...ik heb al een andere bobine geprobeerd die zeker in orde is, en verschillende bougie's bp7hs...
piston op bovenste punt en dan platines afstellen met voelermaten...geen resultaat :iemand een idee?
piston op bovenste punt en dan platines afstellen met voelermaten...geen resultaat :iemand een idee?