Page 11 of 11

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 23 Dec 2009, 21:25
by Lucifer
dus waar moet u piston nu staan? op het verste punt of ietsje terug?

en waar just moet je u schroevendraaier steken vo u vliegwiel dr af te halen?

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 28 Dec 2009, 20:52
by clio-tuning
Lucifer wrote:dus waar moet u piston nu staan? op het verste punt of ietsje terug?
Piston moet op het BDP (= Bovenste Dode Punt) staan. Dus zo dicht mogelijk bij de bougie om het gemakkelijk te zeggen.

Lucifer wrote:waar just moet je u schroevendraaier steken vo u vliegwiel dr af te halen?
Als je uw vliegwiel draait totdat er een grote uitsparing/gat van het vliegwiel beneden staat, dan kan je door dat gat een schroevendraaier steken. Wel zien dat je mooi tussen de 2 spoelen steekt en dan uw schroevendraaier blijven vasthouden zodat hij niet scheefgetrokken wordt. Wel opletten dat je niet met volle kracht de moer los/vast draait want dan zou je het spoel kunnen beschadigen.

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 28 Dec 2009, 21:15
by Lucifer
ow ok bedankt!

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 04 Apr 2010, 10:39
by wearbabe
je hebt toch geen voelerplaatje (ofzoiets) nodig, ge moet gewoon de handleiding van een honda camino is afdrukken en ge kijkt naar het stuk van ontsteking en zo stelt ge da af.
heb het zo al een paar keer gedaan, ge hebt wel een beetje geluk nodig xD
het kan 10 minuten duren of zelfs een uur als ge geen geluk hebt xD
het schema op erella is wel zeer handig

Image

ge moet een lampje steke tussen de draad die naar u bobijn gaat en de andere kant van het lampje plakt ge vast aan u cilinder. ook moet ge het contact puntje van u spoeltje losmaken van u spoel en dan monteerd ge u vliegwiel terug en draait
als ge voor bij T komt zou u lampje moeten uitgaan (of aangaan weet ik nie meer precies)
mvg

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 07 Apr 2010, 18:01
by Schelfhout
hey je bougie vonkt toch als de platines gesloten zijn ? waarom moeten de platines dan open zijn als de piston helemaal boven is ? dan vonkt hij toch niet op het juiste moment of wel ? :?: :?

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 21 Apr 2010, 15:59
by glennson
heb hier al aan het lezen geweest maar graak er maar niet wijs uit kan iemand me misschien vertellen op welk merkteken f of t ik de ontsteking op hoe veel millimeter moet afstellen ?

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 21 Apr 2010, 16:02
by -Th0mass
T moet vanboven staan dan zie je dat je platinen open staan,
dan draai je die schroef erlangs los en steek je voelmaatjes ertusse (0.30 - 0.35 daartussen)
dan schroef je die schroef weer vast en haal je ze er tussen uit en zie je dat deze mooi blijven open staan.

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 21 Apr 2010, 17:41
by killingsnake
Schelfhout wrote:hey je bougie vonkt toch als de platines gesloten zijn ? waarom moeten de platines dan open zijn als de piston helemaal boven is ? dan vonkt hij toch niet op het juiste moment of wel ? :?: :?

Platines gaan dan open een paar graden vooralleer piston op BDP komt, dit is voor de voorontsteking. Net omdat het open gaat wordt de bobine niet meer opgeladen, de stroom wilt terug naar originele staat en dat kan maar langs 1 weg, via vonkbrug bougie.

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 11 Aug 2010, 22:11
by PinOCamIno
WElnu beste mannen,

ik heb mijn ontsteking nu gehad op (let op!>) 0,33 0,35 0,38 en 0,40?! :?
mijn camino loopt dus het best op 0,35/0,38. Carburateur afgesteld volgens de 'how to' van dees site.

Maar nu is de bougie bruin (goed dus) alleen wil de brommer met koude motor slecht en meestal zelfs niet meer starten?!
zwaar irritant en weet niet waarom? (en da's nog irritanter, na +/- 40 keer de straat op en neer geweest te zijn en 8 lopend terug naar huis gemoeten :x

oh ja, heb ori 50 cc, vario met alleen een proma circuit uitlaat...
iemand 'n idee hoe dit kan? (carburateur is al 4 maal gekuist!!!!!!! :wink: )

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 11 Aug 2010, 23:00
by killingsnake
heb je de carburator wel goed gekuist? Dus elk vijske gedemonteerd en alles uitgeblazen? Al andere dingen geprobeerd?

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 12 Aug 2010, 12:11
by PinOCamIno
nou, ik ga dat toch NOG maar s doen, want ik bedacht me ineens dat t ook aan dat alu schroefje kan liggen wat recht van boeven in zit gedraaid!? :idea:

En laat ik DIE dus nog niet gereinigd hebben :? Dus gaat ie nog maar een keer.....

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 12 Aug 2010, 14:28
by slash
wearbabe wrote:je hebt toch geen voelerplaatje (ofzoiets) nodig, ge moet gewoon de handleiding van een honda camino is afdrukken en ge kijkt naar het stuk van ontsteking en zo stelt ge da af.
heb het zo al een paar keer gedaan, ge hebt wel een beetje geluk nodig xD
het kan 10 minuten duren of zelfs een uur als ge geen geluk hebt xD
het schema op erella is wel zeer handig

Image

ge moet een lampje steke tussen de draad die naar u bobijn gaat en de andere kant van het lampje plakt ge vast aan u cilinder. ook moet ge het contact puntje van u spoeltje losmaken van u spoel en dan monteerd ge u vliegwiel terug en draait
als ge voor bij T komt zou u lampje moeten uitgaan (of aangaan weet ik nie meer precies)
mvg

het lijkt mij dat dit alleen werkt met een electronische onsteking.en is dit om te controleren waar het bdp en het odp zitten?of om te kijken of de contactpuntjes op tijd staan?

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 10 Sep 2010, 14:26
by ganjastyle
jo weet iemand hoe je kan controleren dat je spoelen nog gaaan ik denk dat ze kapot zijn.thx

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 10 Sep 2010, 15:38
by killingsnake
Gewoon doormeten. Een sonde in een van uw kabels, een andere aan uw massa. Kijken of je een zeer kleine of een zeer grote-oneindige waarde uitkomt. Meet naar weerstand.

Re: Afstellen van de ontsteking

Posted: 12 May 2012, 23:08
by dries1982
ik heb dus een blokje opgebouwd met stukken die ik nog had liggen, mono 50cc p met leovince uitlaat, hij vonkt dus totaal niet ook gn beetje of zo...ik heb al een andere bobine geprobeerd die zeker in orde is, en verschillende bougie's bp7hs...
piston op bovenste punt en dan platines afstellen met voelermaten...geen resultaat :iemand een idee?