Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Kakkernest
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 220
Joined: Wed 02 Jan 2008, 21:11
Location: 9070 Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by Kakkernest »

nog een vraag: Als ik mijn topsnelheid probeer te halen, schieten mijn toeren plots naar omhoog, alsof mijn varioriem het niet meer aankan. Als ik dan gwn 1 sec stop met gasgeven, is et trg in orde. Er staat genoeg spanning op mijn riem en hij is totaal niet vettig ofzo. Iemand een idee?

Ook rookt mijn cilinderkop enorm als ik lang rijdt. En er zit een raar geurtje aan die rook, bougie eruit gedraaid en die stonk ook naar iets verbrand.
User avatar
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 837
Joined: Wed 08 Sep 2010, 17:50
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nelder »

Kakker: dat van de cilinderkop heb ik ook, heb er nog geen nadeel van ondervonden

K heb ook een vraag: caminowerkt niet meer: heb welnog vonk en hij ploft nog.
Wat zou er aan de hand zijn?
/
Bjorn__
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 67
Joined: Sat 09 May 2009, 23:34
Location: Mechelen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Bjorn__ »

Is het normaal da as uwe mino echt heet staat niet meer op relantie blijft draaien?
andy1979

Re: kleine vraagjes topic

Post by andy1979 »

meestal zou dat altijd moeten ook als die warm is . kwestie van de carb zuiver houden en perfect afstellen.
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4048
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino_expert »

Nelder wrote:Kakker: dat van de cilinderkop heb ik ook, heb er nog geen nadeel van ondervonden

K heb ook een vraag: caminowerkt niet meer: heb welnog vonk en hij ploft nog.
Wat zou er aan de hand zijn?
steekt is een nief bougie :wink:
honda camino forever
User avatar
Tijs
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: Wed 22 Jun 2011, 18:41
Location: Geraardsbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tijs »

Is het normaal dat ik speling heb op mijn gashendel? (Lijkt me niet) Zo neen, hoe verhelp ik dit? Nieuw veertje ofzo? :)
If you can't beat them, join them.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

In welke zin bedoel je speling?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
Tijs
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: Wed 22 Jun 2011, 18:41
Location: Geraardsbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tijs »

killingsnake wrote:In welke zin bedoel je speling?
Ik kan mijn handvat ongeveer 1cm heen en weer bewegen zonder dat ik gas geef, snappie? Ik moet mijn handvat al bijna half draaien eer ik gas begin te geven... Moeilijk uit te leggen voor een camino-beet gelijk ik! :lol:
If you can't beat them, join them.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Dacht al dat het dat was wat je bedoelde. Span je kabel in je carburator wat meer aan: vijsje los, kabel er meer door trekken, vijsje terug vast. Wel oplaten dat je wel "iets" wat speling laat, anders ga je wanneer je met je stuur beweegt wel 'ns gas kunnen geven.. Een speling van 1 a 2 mm ongeveer is wel aangeraden..
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
Tijs
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: Wed 22 Jun 2011, 18:41
Location: Geraardsbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tijs »

killingsnake wrote:Dacht al dat het dat was wat je bedoelde. Span je kabel in je carburator wat meer aan: vijsje los, kabel er meer door trekken, vijsje terug vast. Wel oplaten dat je wel "iets" wat speling laat, anders ga je wanneer je met je stuur beweegt wel 'ns gas kunnen geven.. Een speling van 1 a 2 mm ongeveer is wel aangeraden..
Aaah, k' zal is zien! :) Merci hé! 'k Heb weer iets bijgeleerd... :-D
If you can't beat them, join them.
Bjorn__
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 67
Joined: Sat 09 May 2009, 23:34
Location: Mechelen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Bjorn__ »

andy1979 wrote:meestal zou dat altijd moeten ook als die warm is . kwestie van de carb zuiver houden en perfect afstellen.
ja dat is het probleem juist de bougie is mooi van kleur.. Denk dat het probleem eerder in de cilinder zit daar deze vreemd doet al hij warm staat.. soms bij het doortrekken vele schokken omwille van warmlopertjes denk ik Maar dit is al na een km of 7 dus naar mijn mening loopt die veel te snel warm :(
User avatar
Tijs
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: Wed 22 Jun 2011, 18:41
Location: Geraardsbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tijs »

Ik start mijn Camino, laat hem warm draaien, maar als ik dan gas geef, hakkelt/stottert hij precies. Ook hoor ik plofjes... Ik heb al naar de contactpunten gekeken, daar scheelt niets mee. Ik ga zo meteen ook eens de carburator kuisen, maar aan wat kan het nog allemaal liggen, en hoe los ik dat dan op? :? Danku!
If you can't beat them, join them.
User avatar
Tijs
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: Wed 22 Jun 2011, 18:41
Location: Geraardsbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tijs »

Tijs wrote:Ik start mijn Camino, laat hem warm draaien, maar als ik dan gas geef, hakkelt/stottert hij precies. Ook hoor ik plofjes... Ik heb al naar de contactpunten gekeken, daar scheelt niets mee. Ik ga zo meteen ook eens de carburator kuisen, maar aan wat kan het nog allemaal liggen, en hoe los ik dat dan op? :? Danku!
Al gevonden, bougie was naar de kloten. Dat pennetje van de massa stond bijna tegen het pennetje van de elektrode, gewoon een nieuwe in gestoken en ik rij nu weer vlot 150 kph :-D
If you can't beat them, join them.
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: Fri 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

Tijs wrote:
Tijs wrote:Ik start mijn Camino, laat hem warm draaien, maar als ik dan gas geef, hakkelt/stottert hij precies. Ook hoor ik plofjes... Ik heb al naar de contactpunten gekeken, daar scheelt niets mee. Ik ga zo meteen ook eens de carburator kuisen, maar aan wat kan het nog allemaal liggen, en hoe los ik dat dan op? :? Danku!
Al gevonden, bougie was naar de kloten. Dat pennetje van de massa stond bijna tegen het pennetje van de elektrode, gewoon een nieuwe in gestoken en ik rij nu weer vlot 150 kph :-D

150 kph??
ahja je rijdt met een extra paar gaten in je uitlaat zeker?! :d
User avatar
Tijs
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: Wed 22 Jun 2011, 18:41
Location: Geraardsbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tijs »

CaminoTime wrote:
Tijs wrote:
Tijs wrote:Ik start mijn Camino, laat hem warm draaien, maar als ik dan gas geef, hakkelt/stottert hij precies. Ook hoor ik plofjes... Ik heb al naar de contactpunten gekeken, daar scheelt niets mee. Ik ga zo meteen ook eens de carburator kuisen, maar aan wat kan het nog allemaal liggen, en hoe los ik dat dan op? :? Danku!
Al gevonden, bougie was naar de kloten. Dat pennetje van de massa stond bijna tegen het pennetje van de elektrode, gewoon een nieuwe in gestoken en ik rij nu weer vlot 150 kph :-D

150 kph??
ahja je rijdt met een extra paar gaten in je uitlaat zeker?! :d
Ja duh. :lol:
If you can't beat them, join them.
Post Reply