Page 3 of 11
Posted: 06 Jun 2005, 11:26
by Stefan
Kei zalig, ma het probleem is ALTIJD hetzelfde...
Ik heb da materiaal nie... (om de afstand te meten tussen die platines)
Da's echt wel jammer, want mijn brommer laat altijd keiveel scheten als ik start

.
Posted: 06 Jun 2005, 12:50
by Drieze
Sigaretteblaadjes van rizzla, dat groene blaadje 2 op mekaar leggen

Posted: 06 Jun 2005, 13:29
by Stefan
Oh dat heb ik genoeg liggen

! Bedankt neotik !
Posted: 06 Jun 2005, 18:23
by Robbert
lol

je ontsteking afstellen met sigarettenblaadjes

.
Best origineel moet ik zeggen

Posted: 10 Jun 2005, 18:14
by Perre
kun je dat vliegwiel niet beter tegehouwden met een kettingsleutel ?
en daar een fietsband onder, geen schade aan het wiel en te spoelen
mar als de vijs is vastgezet met een luchtdol krijg je die er wel nie zo af
Posted: 16 Jun 2005, 16:19
by barcode
ff tip nooit u vijzen vastzetten me ne compreseur,dan verneukt ge heel uwe schroefdraad.en dan draaie uw vijze zot.
Posted: 19 Jun 2005, 18:06
by Dennistuner
na mij 2 keer te hebben verbrand omdat geile eland wilde weten hoeveel a4 bladen ertss mijn platinen gaan
constatie gekomen :
5 a4 bladen maar je mag je platienen er niet tegen laten drukken, beke tegenhouden dat het die afstand is maar dat ze de 5 bladen niet kunnen samendrukken
dus 5 repen van een a4 blad schuren van ongeveer 3 a 4 cm en der tss steken
is mss handig voor velen
:
Posted: 20 Jun 2005, 12:31
by dolfke4333
ik kan aan die plaatjes graken voor af te stellen 5 euro inclusief verzending srry dak da hier mss "zet ma het gaat hier over platinnekes afstellne he als dit niet mag dit bericht verwijder het dan ma

Posted: 20 Jun 2005, 12:33
by Dennistuner
ik kan der ook angeraken
en bij nader inzien zijn die papierekes geen suc6 bij hornymoose ^^
Re: :
Posted: 20 Jun 2005, 12:38
by clio-tuning
dolfke4333 wrote:ik kan aan die plaatjes graken voor af te stellen 5 euro inclusief verzending srry dak da hier mss "zet ma het gaat hier over platinnekes afstellne he als dit niet mag dit bericht verwijder het dan ma

Ik heb het boven de foto van de voelerplaatjes gezet, goed?

Posted: 20 Jun 2005, 12:52
by Perre
voelerplaatjes koste gemiddeld 5 euro, mss toch eens er kope, dat hebj voor altijd
Posted: 01 Jul 2005, 16:12
by mustang
die a4 bladen, zijn da dan van die dikke, of van die printer bladen?
Posted: 21 Jul 2005, 12:44
by bolle
kan er mss ook iemand de hele bekabeling en aansluiting op een foto zette want ik ben weer zo stom geweest om de hele nest uiteen te halen
als uw platine gewoon ope en dicht gaan mer ze zijn nie precies afgesteld moet ge dan normaal nie ook een beetje vonk hebbe want ik krijg dr alweer helemaal geen vonk uit
alvast bedankt greetz bolle
ontsteking afstellen
Posted: 14 Aug 2005, 17:17
by robg
Hey, ik heb hier ook zitten kloten met heel dat ontstekings mechanisme en zit ook met het probleem dat de motor niemeer wilt starten...
Ik had dat vliegwiel er dus nog nooit vanaf gehad en had ook zoals hier ergens in een handleiding staat een schroevendraaier gebruikt om het vliegwiel vast te houden om met ne steeksleutel die moer eraf te draaien, gevolg: die metalen ring waarop al die spoelen zitten was gebroken waardoor mijn vliegwiel tegen de spoelen schuurde, maar hij werkte toen nog wel. Ik had toen zo'n rond ijzer uit ne andere blok gehaald die ik nog had liggen en al die spoelen enzo van die gebroken ring op die andere gezet maar daardoor zijn die platinen helemaal ontregeld en ik krijg ze niemeer goed gezet.
Ik heb toen die handleidingen hier gevonden om ze goed te stellen maar het lukt mij toch nog nie echt om ze goed te krijgen. Het staat wel zo dat ze dicht zijn bij F en open gaan bij T maar toch wilt hem niet starten. De bougie vonkt wel dus het ligt er niet aan dat ik die spoelen verkeerd erop zou hebben gezet maar het vonkt precies nie op het juiste moment.
Die voelers zullen waarschijnlijk wel helpen, maar die heb ik hier dus ook nie liggen...
Anyways, tip gebruik zo'n schroefmachine op perslucht waarmee ge velgen van ne auto kunt logschroeven in plaats van zo'ne schroevendraaier en ne steeksleutel, dat is 10 keer sneller en ge voorkomt dat die ring breekt...
Ik ga sebiet noges proberen of ik ze goed krijg gestelt met die stipkes van rizla en anders moet ik van die voelers gaan zoeken denk ik

.
edit: Het zou wel handig zijn als iemand een bedradingsschema of wat duidelijke foto's van die bedrading van die spoelen kan geven hier, dan kan ik effe controleren of het allemaal wel klopt.
Re: ontsteking afstellen
Posted: 14 Aug 2005, 17:29
by Stalker
robg wrote: die metalen ring waarop al die spoelen zitten was gebroken waardoor mijn vliegwiel tegen de spoelen schuurde
zelfde voorgehad. nieuwe spoelset gestoken, maar hij start niet tot op de dag van vandaag
