Page 6 of 7

Re: Spuiten met compressor

Posted: 26 Aug 2007, 17:01
by sam66
ah daardoor :-D

Re:

Posted: 09 Sep 2007, 18:39
by Clubber
clio-tuning wrote:http://www.goudengids.be --> carrosiers :wink:

Clubber vanop het forum heeft dacht ik zelf (ofwel z'n pa) zijn camino gespoten met het pistool. Stuur hem anders eens een PB met de vraag... :)

Matjaskeu kent denk ik ook iemand dat zelf spuit met de compressor.

Voor de rest zal het moeilijk worden om iemand hier te vinden... :)
Het oranje heb ik gedaan ja, de eerste versie in het blauw heeft m'n vader op zijn palmares staan. Indien gewenst wil ik wel wat foto's erop zwieren van brommers die door mij gedaan zijn :) .

Mijn prijs is €30 vast + evt bijkomende kosten (lak, schuurpapier,thinner,...)

Met benzine verdunnen? :shock: Tegenwoordig met water ja en anders met cellulose-thinner.

Re: Spuiten met compressor

Posted: 20 Apr 2008, 11:20
by robbevdp
merci ik wist hoe dat ongeveer moest, maar nu weet ik het zeker :p

als ik nu zo een streep wil legge en eerst met plakband afplak, welke plakband gebruik jij daarvoor of welke zou de beste zijn?

Re: Spuiten met compressor

Posted: 20 Apr 2008, 11:25
by kristof caminolover
papierplakband zeker

Re: Spuiten met compressor

Posted: 20 May 2008, 20:43
by robbevdp
ng een vraagjhe (snel anwoord aub ) al men voorbereiding is gedaan heb verf enal maar nu teste ik even en merkte ik dat men stukken weg geblazen worden als ik spuit hoe komt dit hoe kan ik di vermeiden
hoe hang ik men stukken best omhoog ?

grtzz robbeman

Re: Spuiten met compressor

Posted: 20 May 2008, 20:45
by roberto
leg ze neer op een doos en spuit eerst waar je aan kan met dunne laagjes best in garage en dicht doen
dan als je content bent draai je de volgende dag effe om en doe je derest :wink:

Re: Spuiten met compressor

Posted: 20 May 2008, 21:21
by Jotee
Kunt ge direct spuiten op bestaande lak of moet dit er eerst worden afgeschuurt?
Graag bondig uitleg :wink:

Re: Spuiten met compressor

Posted: 20 May 2008, 21:25
by robbevdp
mercii
okke gee het zoo doen :D

Re: Spuiten met compressor

Posted: 20 May 2008, 22:03
by roberto
eerst lak shuren tot de glans er van af is tot hij heel dof word maar denk er aan je moet proberen over al even er te schuren anders krijg je een resultaat dat als je spuit dat je merkt dt het niet over al even hoog is,, of dat je putjes hebt..

Re: Spuiten met compressor

Posted: 11 Oct 2008, 21:19
by Koen.G
HYE, ik heb mij zopas een camino aangeschaft maar deze heeft een ***lelijke kleur :p
bordeaux met groen ftw?

nu wil ik heb ofwel : groen met wit / oranje met wit of groen met zwart spuiten
maar ik weet niet hoeveel verf je ongeveer nodig hebd voor een volledige camino te verven hij is van bouwjaar 1980 :p
ps: moet ik de mino helemaal ui elkaar halen of gaat het ook zonder alles uit elkaar te halen?
grtsj

Re: Spuiten met compressor

Posted: 11 Oct 2008, 21:31
by clio-tuning
camino_in_stelling wrote:HYE, ik heb mij zopas een camino aangeschaft maar deze heeft een ***lelijke kleur :p
bordeaux met groen ftw?

nu wil ik heb ofwel : groen met wit / oranje met wit of groen met zwart spuiten
maar ik weet niet hoeveel verf je ongeveer nodig hebd voor een volledige camino te verven hij is van bouwjaar 1980 :p
ps: moet ik de mino helemaal ui elkaar halen of gaat het ook zonder alles uit elkaar te halen?
grtsj
De onderdelen dat je wil spuiten, demonteer je best helemaal, zodat je het mooi kan schuren, ontvetten en lakken.
Als je het niet demonteert, is het allemaal maar rap rap gedaan en gaat het echt nergens op trekken. :)

Als je alles wil spuiten, kom je toe met een spuitbus of 4 (kleur), en +- 2 spuitbussen vernis.

Als je alles met het pistool wil spuiten, kom je denk ik toe met 0,5l.

Re: Spuiten met compressor

Posted: 12 Oct 2008, 00:00
by yazou
het zwart en wit van hubo spuitbussen blinkt trouwens heel mooi
ik heb het geluk dat ik van beroep pistoolspuiter ben
en bijwerk in carrosserie en kan dus de brommers voor mij bijna voor niks spuiten :jump: :jump: :jump: :hat:

Re: Spuiten met compressor

Posted: 17 Dec 2008, 12:16
by dyla44n
ik heb juist een halve liter bwm kleur gekocht.
het was 70euro per liter.
ik heb een halve liter gekocht!daarmee kom ik zeker toe.
maar iedereen gebruikt verdunner in zijn verf?
verdunner dient er voor dat je verf verdunt word meer niet.dus als je dan niet goed geslist hebt en je gebruikt verdunner zie je aller er onder he ?
en als je nu geen verdunne gebruikt is je verf dikker. MET als gevolg dat je verf mooit alle putjes op vult.
dit is mijn theorie,maar ik dnekt dat dit toch logisch moet zijn ?

Re: Spuiten met compressor

Posted: 17 Dec 2008, 12:23
by robbevdp
dyla44n wrote:ik heb juist een halve liter bwm kleur gekocht.
het was 70euro per liter.
ik heb een halve liter gekocht!daarmee kom ik zeker toe.
maar iedereen gebruikt verdunner in zijn verf?
verdunner dient er voor dat je verf verdunt word meer niet.dus als je dan niet goed geslist hebt en je gebruikt verdunner zie je aller er onder he ?
en als je nu geen verdunne gebruikt is je verf dikker. MET als gevolg dat je verf mooit alle putjes op vult.
dit is mijn theorie,maar ik dnekt dat dit toch logisch moet zijn ?
ii
ik kan ook mis zijn he
maar volgens mijn theory als je geen verdunner gebruikt ga je zeer slegt spuiten omdat je verf te dik is
weet ook niet egt 100% waarom er verduner in moet ik heb het alteid al met verdunner gedaan dusjha
ik zou zeggen probeer eens zonder verdunner mar daaar is verf iets te duur voor ;)
eerlijk zou ik het met verdunner doen als je het tog zonder doed laat me weten hoe het rezultaat is ;)
groete robbe ;)
ow jha normaal staat dit op de bus verf op
en ik denk dat het is voor een betere hechting van de verf :)

Re: Spuiten met compressor

Posted: 17 Dec 2008, 17:35
by dyla44n
ik weet het ook niet presies hoor.
maar dat was gewoon maar mijn theorie:p
en een vriend vn mij zit in de carosserie afdeling en die wist mij da ook te vertellen :p
maar ik ga normaal gezien deze vakantie mijn camino spuiten =>zie project parelmoer
er moet iemand de eerste zijn he=p
ik laat je iets weten of het gelukt is ;)