waterpomp goed of juist niet voor l.c.
met waterpomp haal je er voordeel mee dat je cilinder constante koeling pompt,waardoor je geen trekkracht verliest bij warm weer bv. in de zomer...
er is ook een klein nadeelke...door de pomp moet uw motor de wrijving of weerstand meesleuren waardoor je dan weer wat verliest,maar dit is miniem...waterpomp is een goede spendering als je extra koeling wil bij warm weer en waardoor je de trekkracht behoud...het is een uniek stukje techniek zo'n waterpompke en zeker waard om es te experimenteren
te verkijgen bij mopshop
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Waterpomp en bandenkeuze info
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: opknappen en opdrijven
bandenkeuze:welke band doet beter? als je met slick gaat rijden heb je 3 a 4 maten...1/4...1/2...3/4 in breedte en hoogte...je maakt een betere keuze met een 1/4 slick als je meer naar optrekken afsteld,de band heeft een beetje minder wrijving en ook de wielomwenteling is kleiner dan een 3/4 band de motor moet niet zoveel kracht opbrengen bij een smalle band omwille van minder wrijving,de motor kan hoger in toeren gaan met een kleinere wielbasis...je kan wel met een 1/4 band niet zo plat gaan als met een brede 1/2...of een 3/4 band...als je dan weer breed gaat met 1/2 of 3/4 ga je wel wat platter in de bocht kunnen gaan en ook ga je 2 a 3 km/h aan snelheidswinst maken dan met een smalle 1/4 band;omwille van een grotere wielomtrek...je verliest een minimaal aan trekkracht bij een brede band of hogere band;je wint snelheid;maar je levert trekkracht in...
1/4 vs 1/2, 3/4...conclusie een 1/4 is een wat meer optrekband en een 3/4 band of ook de 1/2 band ga je sneller kunnen gaan...
je moet maar es testen je zal zeker een verschil merken!!!
nog veel snel en lekker plat gaan!!
just have fun
1/4 vs 1/2, 3/4...conclusie een 1/4 is een wat meer optrekband en een 3/4 band of ook de 1/2 band ga je sneller kunnen gaan...
je moet maar es testen je zal zeker een verschil merken!!!
nog veel snel en lekker plat gaan!!
just have fun

Re: Waterpomp en bandenkeuze info
hallovario@max wrote:waterpomp goed of juist niet voor l.c.
met waterpomp haal je er voordeel mee dat je cilinder constante koeling pompt,waardoor je geen trekkracht verliest bij warm weer bv. in de zomer...
er is ook een klein nadeelke...door de pomp moet uw motor de wrijving of weerstand meesleuren waardoor je dan weer wat verliest,maar dit is miniem...waterpomp is een goede spendering als je extra koeling wil bij warm weer en waardoor je de trekkracht behoud...het is een uniek stukje techniek zo'n waterpompke en zeker waard om es te experimenteren
te verkijgen bij mopshop
gelieve wat spaties te gebruiken ,dan is het wat overzichtelijker

voordeel met een waterpomp,...
heb je nodig voor koeling ,als je een niet overdreven getunde motor hebt of er maar nu en dan eens even met rijd (geen uren of kmters aan een stuk zonder uiteraard)
want zonder:warm water stijgt( dit is ook hoe het werkt uiteraard)
werkt ook vrij goed maar eens je hoge toerentallen draait en aan de grenzen zit na tuning enz. wel een pomp gebruiken best)
de radiators die zonder pomp werken en of er voor voorzien zijn hebben ook dikkere kanalen

maar zie je snel als je je temparaturen en het oog houd uiteraard wat voor jou geschikt is
als je geen last van weerstand wil van de pomp gewoon een elektrisch gebruiken

ik gebruik meetstal voor iets dat op de weg moet met waterkoeling een mech. pompje
en als het voor circuit is enz. raad ik elek. waterpompje aan.
Last edited by mhrfreak on 22 Feb 2013, 23:38, edited 2 times in total.
Re: opknappen en opdrijven
vario@max wrote:bandenkeuze:welke band doet beter? als je met slick gaat rijden heb je 3 a 4 maten...1/4...1/2...3/4 in breedte en hoogte...je maakt een betere keuze met een 1/4 slick als je meer naar optrekken afsteld,de band heeft een beetje minder wrijving en ook de wielomwenteling is kleiner dan een 3/4 band de motor moet niet zoveel kracht opbrengen bij een smalle band omwille van minder wrijving,de motor kan hoger in toeren gaan met een kleinere wielbasis...je kan wel met een 1/4 band niet zo plat gaan als met een brede 1/2...of een 3/4 band...als je dan weer breed gaat met 1/2 of 3/4 ga je wel wat platter in de bocht kunnen gaan en ook ga je 2 a 3 km/h aan snelheidswinst maken dan met een smalle 1/4 band;omwille van een grotere wielomtrek...je verliest een minimaal aan trekkracht bij een brede band of hogere band;je wint snelheid;maar je levert trekkracht in...
1/4 vs 1/2, 3/4...conclusie een 1/4 is een wat meer optrekband en een 3/4 band of ook de 1/2 band ga je sneller kunnen gaan...
je moet maar es testen je zal zeker een verschil merken!!!
nog veel snel en lekker plat gaan!!
just have fun
op het circuit zijn smalle banden fijn om met te rijden(hangt er ook vanaf hoe ver je je banden gebruikt) ,op de baan speelt het niet zo veel rol,je voelt wel verschil maar dan mogen ze iets dikker vind ik.(test het verschil maar eens)
uiteraard met fijne minder wegcontact,minder wrijving,.....
wat wil je juist gaan doen (circuits of op de baan) want als het dit laatste is denk ik niet dat je je veel zorgen moet maken
vergeet ook regenbanden niet ,maken voelbaar verschil bij nat wegdek
