Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Honda camino 1978 gekocht maar werkt niet goed
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Honda camino 1978 gekocht maar werkt niet goed
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb gisteren een Camino van 1978 gekocht voor mijn dochter om naar school te gaan. De verkoper zegt dat de krukas is vervangen en een nieuwe uitlaat is gemonteerd. Hij startte van de eerste trap en ik heb er een 2 km mee gereden. Ik moest er na aankoop 25 km mee naar huis maar na 7 km begon hij in te houden en een ander geluid te maken (metalig...). Hij viel ook stil. Hij was gloeiend warm en de verf van de uitlaat helemaal weggebrand. Ik heb hem dan maar met de auto opgehaald. Ik heb thuis de carburator wat rijker afgesteld en hij start nu weer en rijdt. Ik durf er echter niet ver mee rijden want hij wordt nog te warm denk ik. Hij start ook slecht nu en herneemt slecht. Ik denk dat er iets grondig mis is. Wat kan dit zijn ? Koud start hij wel met choke maar het is heel moeilijk en mijn dochter krijgt hem niet aan. Als hij warm is start hij beter maar zelden van de eerste trap. Bij het starten maakt hij soms ook plofgeluiden. Ik durf voorlopig geen langere testrit maken. 

Re: Honda camino 1978 gekocht maar werkt niet goed
eerste en vooral Welkom hier
zoals je het beschrijft, lijkt het wel of je te weinig olie in je benzine hebt zitten, heb je dat al eens nagekeken en/of vervangen? plofgeluid wordt veroorzaakt door ontsteking die uitvalt/overslaat waarschijnlijk.
mijn advies, haal de carbu er even af en reinig die heel grondig en stel hem terug netjes af, probeer om te beginnen een nieuwe bougie, mocht dat niet baten even kijken of de contactpunten nog goed zijn of aan vervanging toe, als je even in de how to do topics zoekt zal je vast een handleiding vinden die je een stuk op weg gaat helpen, als het echt niet lukt roep je maar dan proberen we je zeker verder te helpen.
succes alvast

zoals je het beschrijft, lijkt het wel of je te weinig olie in je benzine hebt zitten, heb je dat al eens nagekeken en/of vervangen? plofgeluid wordt veroorzaakt door ontsteking die uitvalt/overslaat waarschijnlijk.
mijn advies, haal de carbu er even af en reinig die heel grondig en stel hem terug netjes af, probeer om te beginnen een nieuwe bougie, mocht dat niet baten even kijken of de contactpunten nog goed zijn of aan vervanging toe, als je even in de how to do topics zoekt zal je vast een handleiding vinden die je een stuk op weg gaat helpen, als het echt niet lukt roep je maar dan proberen we je zeker verder te helpen.
succes alvast
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Welkom!!
Of teveel olie in de benzine, dan krijg je dat ook die plofgeluidjes.
Bougiekleur eens nakijken, die moet koffie met melk bruin zijn.
Kan je afstellen met de luchtschroef aan de carb.
zwart = te weinig lucht
wit = te veel lucht
Maar als je start met choke kan je niet verder gaan op de kleur van de bougie.
Want dan is ze pikzwart omdat de luchttoevoer word afgesloten in de carb.
Carb proper maken kan zeker geen kwaad.
Ook de benzinetank proper maken dan en nieuwe 2takt mengen.
Dan ben je zeker dat de 2takt goed is.
Was het een warmloper toen je stil viel?
Dan zou ik de cilinder ook is een inspectiebeurt geven.
Of teveel olie in de benzine, dan krijg je dat ook die plofgeluidjes.
Bougiekleur eens nakijken, die moet koffie met melk bruin zijn.
Kan je afstellen met de luchtschroef aan de carb.
zwart = te weinig lucht
wit = te veel lucht
Maar als je start met choke kan je niet verder gaan op de kleur van de bougie.
Want dan is ze pikzwart omdat de luchttoevoer word afgesloten in de carb.
Carb proper maken kan zeker geen kwaad.
Ook de benzinetank proper maken dan en nieuwe 2takt mengen.
Dan ben je zeker dat de 2takt goed is.
Was het een warmloper toen je stil viel?
Dan zou ik de cilinder ook is een inspectiebeurt geven.
inderdaad , de cylinder en piston+segmenten best een inspectiebeurt geven
doe ik ook altijd
ivm de verf die van je uitlaat komt misschien was die juist gespoten met verf die niet hittebestendig is
om hem er goed te laten uitzien voor de verkoop
succes !
doe ik ook altijd
ivm de verf die van je uitlaat komt misschien was die juist gespoten met verf die niet hittebestendig is
om hem er goed te laten uitzien voor de verkoop
succes !
bedankt voor de snelle reacties. Te weinig olie kan niet maar te veel wel. Ik heb benzine gebruikt van mijn kettingzaag en hier doe ik altijd wat meer olie in omdat die zo snel loopt.
Het was zeker een warmloper (ik heb nu opgezocht wat dit betekent) Wat zou er nu stuk zijn ? Is er dan compressieverlies ? en zou dat het slecht starten verklaren ?
Als ik 2 km ga rijden (ik durf niet langer meer), is de motor nog echt heet en als ik de bougie dan verwijder, is die koffie met melk kleur. Als ik carburatorreiniger op de dichtingen spuit, is er geen verschil in toerental (heb ik nog niet geprobeerd aan dichting carburator), dus ik denk, geen luchtlekken. De luchttoeveorschroef van de carburator staat 2 toeren open. Ik weet niet meer hoe die stond bij de warmloper.
Is het altijd moeilijk om een camino koud te starten met choke ? Ik moet veel en hard trappen en tegelijk gas geven. Daarna moet ik hem met gas redelijk open een minuutje laten lopen, alvorens hij stationair blijft lopen. Kortom, mijn dochter krijgt hem nooit gestart en dat was de bedoeling.
Volgens mij wordt hij nog te snel warm en zal hij terug een warmloper krijgen als er een tijdje wordt mee gereden. De uitlaat was wel degelijk nieuw maar nu is de pijp die uit het blok komt, blank metaal. Dat komt volgens mij omdat alles te heet wordt.
Het was zeker een warmloper (ik heb nu opgezocht wat dit betekent) Wat zou er nu stuk zijn ? Is er dan compressieverlies ? en zou dat het slecht starten verklaren ?
Als ik 2 km ga rijden (ik durf niet langer meer), is de motor nog echt heet en als ik de bougie dan verwijder, is die koffie met melk kleur. Als ik carburatorreiniger op de dichtingen spuit, is er geen verschil in toerental (heb ik nog niet geprobeerd aan dichting carburator), dus ik denk, geen luchtlekken. De luchttoeveorschroef van de carburator staat 2 toeren open. Ik weet niet meer hoe die stond bij de warmloper.
Is het altijd moeilijk om een camino koud te starten met choke ? Ik moet veel en hard trappen en tegelijk gas geven. Daarna moet ik hem met gas redelijk open een minuutje laten lopen, alvorens hij stationair blijft lopen. Kortom, mijn dochter krijgt hem nooit gestart en dat was de bedoeling.
Volgens mij wordt hij nog te snel warm en zal hij terug een warmloper krijgen als er een tijdje wordt mee gereden. De uitlaat was wel degelijk nieuw maar nu is de pijp die uit het blok komt, blank metaal. Dat komt volgens mij omdat alles te heet wordt.
Hallo,
Ik heb de compressie gemeten en die is (was) 8,5. Ik weet niet hoeveel dit normaal moet zijn. ik heb nu de cilinder en piston gedemonteerd en er zit een enorme kras op de onderkant van de cilinder en ook op de piston. Dit moet in elk geval verholpen worden maar is dit nu het resultaat van het probleem met deze motor of de oorzaak ? Ik zal natuurliijk ook de carbuartor reinigen.
Ik heb de compressie gemeten en die is (was) 8,5. Ik weet niet hoeveel dit normaal moet zijn. ik heb nu de cilinder en piston gedemonteerd en er zit een enorme kras op de onderkant van de cilinder en ook op de piston. Dit moet in elk geval verholpen worden maar is dit nu het resultaat van het probleem met deze motor of de oorzaak ? Ik zal natuurliijk ook de carbuartor reinigen.
Je hebt duidelijk een warm of vastloper gehad waarschijnlijk cyrclips uit de pistonas geschoten al zijn de krassen dan meestal aan de zijkanten onderaan duid meestal op een warm loper je zal je cylinder moeten laten boren en een overmaats pistonnetje moeten kopen of ander cylinderkitje zoeken
Inderdaad, ik heb al iemand gevonden die kan boren en honen. Dan opmeten en dan overmaatse zuiger bestellen. Dat zie ik wel zitten. Toen ik hem uit elkaar haalde zaten de cyrclipsen mooi op hun plaats. Ik maak me vooral zorgen om de oorzaak want ik vrees dat die krassen enkel het gevolg zijn van het warmlopen (bijna vastlopen). Maar wat kan de oorzaak allemaal zijn van dat warmlopen ? De krukas ziet er OK uit en ik merk ook geen radiale speling op de lager. Dus ik hoop dat ik deze niet moet demonteren. Of kan de oorzaak van dat warmlopen toch bij de krukas liggen ?
nee warmlopen kan maar twee oorzaken hebben, of je mengsmering is niet ok, en moet je wel degelijk andere olie gebruiken ipv kettingzaag olie, zeker zijn dat er voldoende olie inzit, en als dat al uitgesloten is kan het zijn dat hij over toeren maakt, is het een mono of een variomotor?
het is een vario maar tijdens gas geven varieert deze niet veel. Zou hij daardoor te veel toeren maken ? Hij reed wel 30 à 35 km/u en het is een A
moeilijk te zeggen zonder het te kunnen zien of horen 

als er een gewichtje gekanteld in de vario zit gaat deze niet open en dicht,geesch wrote:het is een vario maar tijdens gas geven varieert deze niet veel. Zou hij daardoor te veel toeren maken ? Hij reed wel 30 à 35 km/u en het is een A
mss ook omdat je cylinder de kracht niet meer had, na de vastloper/warmloper om op toeren te komen,
en de vario te doen werken
als nu je cylinder geboort is kan je met een nieuwe basis starten,
nieuw setje pakkingen, nieuw piston, je carbu deftig afstellen (LEES regelen)
misschien extra een nieuw sito-potje eronder hangen,
juiste olie en iets meer dan 2% olie
mss ook de startschoentjes eens bekijken, daar kan het slecht starten ook zitten,
en als dat in orde is, JAAAREEEN plezier van je camino

Accellerati Incredibus
er zijn inderdaad twee gewichtjes defect (plastiek in 2 gebroken). Ik heb er nieuwe besteld. Het huis waarin ze lopen is wel een beetje uitgelopen. Ik hoop dat dat geen probleem zal geven. Ik wacht ondertussen op de geboorde, gehoonde cilinder en zal dan mijn nieuwe overmaat piston bestellen. Ondertussen heb ik de ontsteking uit elkaar gehaald en proberen af te stellen volgens werkplaatsboek (.35 mm tussen contactpunten bij cilinder uit) : een batterij van 6 v en lamp aangesloten. De lamp brand helder en als ik met vliegwiel draai, gaat ze bijna uit bij het markteken F. Is het normaal dat ze nog flauw brandt ? Als ik dan verder draai blijft ze ongeveer 150° flauw branden en daarna gaat ze terug helder branden. Ze gaat dan terug flauw branden bij het merkteken F. Is dit Ok of is er nog iets mis ? Moet de lamp niet volledig uit gaan en minder lang uit blijven ?
Heb je misschien een foto van het variohuis en de gewichtjes?
Waar heb je de nieuwe besteld? Want ze zijn bijna niet meer nieuw te krijgen en misschien hebben ze je wel de verkeerde maat gegeven. Moet 14 op 14 zijn.
Ja, het is normaal dat ze nog flauw brand.
Heb ze ook eens zo proberen te stellen met de lamp en ik had dat probleem ook.
Maar dat ze flauwer begint te branden op de F is al goed.
Waar heb je de nieuwe besteld? Want ze zijn bijna niet meer nieuw te krijgen en misschien hebben ze je wel de verkeerde maat gegeven. Moet 14 op 14 zijn.
Ja, het is normaal dat ze nog flauw brand.
Heb ze ook eens zo proberen te stellen met de lamp en ik had dat probleem ook.
Maar dat ze flauwer begint te branden op de F is al goed.
Domme vraag misschien maar hoe kan ik hier een foto aan koppelen ?
Ik heb de gewichtjes gekocht bij motorkit.com (het is een drierol vario en de foto lijkt hetzelfde te zijn.)
http://www.motorkit.com/nl/transmission ... oduct.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok; dat is goed dat het flauw branden normaal is, maar is het ook normaal dat dat ongeveer 150° aanhoudt alvorens terug hevig te branden
Ik heb de gewichtjes gekocht bij motorkit.com (het is een drierol vario en de foto lijkt hetzelfde te zijn.)
http://www.motorkit.com/nl/transmission ... oduct.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok; dat is goed dat het flauw branden normaal is, maar is het ook normaal dat dat ongeveer 150° aanhoudt alvorens terug hevig te branden