Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

geen compressie en slecht starten

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
mik
-= Member =-
-= Member =-

geen compressie en slecht starten

Post by mik »

ik zal maar een nieuwe topic starten om het overzichtelijk te houden.Ik heb mijne carburateur losgemaakt en schoongemaakt en zag dat er geen origineel darmpje van de benzinekraan naar de carbu ging,dit is nu een hard zwart darmpje wat zeer stijf is en het lekte aan de aansluiting van de carbu..hier zal hij dus valse lucht trekken.Er zijn nog 2 uitsteeksels(ik weet de benaming niet)aan de carbu waar normaal ook darmpjes horen te zitten maar deze zitten er niet,is dit erg en is het normaal dat waar de benzinedarm aangesloten wordt op de carbu je dit uitsteeksel gewoon kunt ronddraaien??De camino heeft ook geen compressie,ik krijg hem wel in gang als ik even de decrompressie hendel induw en weer loslaat,dan pakt hij wel.De vorige eigenaar vertelde wel dat ze de cilinder af gedaan hadden om hem na te zien,zou de camino starten en rijden als de piston omgekeerd staat vraag ik mij nu af of moet ik direkt nieuwe segmenten steken wat raar zou zijn aanngezien het nog geen oude dr kit is..misschien is het verstandiger om de camino is met kurt binnen te doen of ergens anders om hem deftig af te stellen en na te zien..wat zou dit ongeveer kosten?
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Re: geen compressie en slecht starten

Post by den Ives »

via het darmpje gaat hij geen vals lucht getrokken hebben, de andere twee zijn overloopjes je mag er darmpjes opsteken maar als je het niet doet zal het geen gevolgen hebben, dat hij geen compresie heeft is veel erger, het is te zeggen erger.... hoogst waarschijnlijk is dat de reden dat hij net zo goed optrekt ook en niet blijft draaien het kan zijn dat de segmenten gewoon aan vervanging toe zijn maar het kan ook zijn dat hij ooit warm gelopen is en/of gegripeerd heeft en dan kan het erger zijn, de camino zal starten als de piston ondersteboven zit maar zal beroerd draaien,

zoals ik al enkele malen heb voorgesteld ben ik wel bereid om hem eens aan een onderzoek en eventueel operatie te onderwerpen, voor een beetje drinkgeld en de onkosten van de onderdelen ben je er van af ;-)
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by Madmac »

Ja maar Ives, gij woont wel ver, ver, weg hé... :d
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by den Ives »

Madmac wrote:Ja maar Ives, gij woont wel ver, ver, weg hé... :d
ja maar in het land van ver ver weg worden de Caminos heeeel goed verzorgd ze ;-)
mik
-= Member =-
-= Member =-

Post by mik »

Haha,ik woon in limburg hé ives.Die kurt zijn site is ook interessant moet ik zeggen en heb er vanalles op gezien..het is ook niet zo ver geloof ik langdorp,ik dacht dat da ergens tegen aarschot was..Wat spreken we af ives?Ik heb wel ne 78 sproeier bij honda theys besteld,het was geen 7euro..Remkabel vervangen,nieuw achterste licht plaatsen of okkazie,remschoentjes nakijken,koppelingplaat,cilinder nazien,schroef achterste veer verwijderen,zorgen dat hij terug een bommetje wordt,voorste sterwiel vervangen of herstellen want deze is nu mooi zwart gespoten..Dit is al ne hele boterham en ik vergeet misschien nog wat..
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Nicogsi »

den Ives wrote:
Madmac wrote:Ja maar Ives, gij woont wel ver, ver, weg hé... :d
ja maar in het land van ver ver weg worden de Caminos heeeel goed verzorgd ze ;-)
als je dan toch een reis door België maakt 8)
Kortenaken ligt er tussenin
Accellerati Incredibus
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by den Ives »

mik wrote:Haha,ik woon in limburg hé ives.Die kurt zijn site is ook interessant moet ik zeggen en heb er vanalles op gezien..het is ook niet zo ver geloof ik langdorp,ik dacht dat da ergens tegen aarschot was..Wat spreken we af ives?Ik heb wel ne 78 sproeier bij honda theys besteld,het was geen 7euro..Remkabel vervangen,nieuw achterste licht plaatsen of okkazie,remschoentjes nakijken,koppelingplaat,cilinder nazien,schroef achterste veer verwijderen,zorgen dat hij terug een bommetje wordt,voorste sterwiel vervangen of herstellen want deze is nu mooi zwart gespoten..Dit is al ne hele boterham en ik vergeet misschien nog wat..

ik weet niet stel maar iets voor :-)
mik
-= Member =-
-= Member =-

Post by mik »

Ik stel voor dat jij mij een pm stuurd met je gegevens zodat we iets kunnen afspreken.Ik moet 1u en 10min rijden naar u.Ik weet nu niet waneer ik hem naar u kan komen brengen.Ik kan 2 nog sterwielen kopen voor 35,deze moeten opnieuw gelakt worden.Ik heb wel alleen de voorste nodig eigenlijk.Ik kan hier ook nog even mee wachten en 1st zorgen dat de camino op punt staat..
mik
-= Member =-
-= Member =-

Post by mik »

@nicosgi,k weet kortenaken liggen hoor..tegen geetbets,ik voetbal er zelf tegen!Allé het is hoeleden eigenlijk,ik speel op zondagmorgend bij drieslinter...grtz
mik
-= Member =-
-= Member =-

Post by mik »

Hey Ives,ik ben onderweg naar kurt en heb de motor en cilinder even meegenomen.Ik had hem gebeld en gezegd dat ik via de site van camino tuning bij hem was terecht gekomen.Hij ging hem even nakijken.Segmenten kontroleren en iets achter de vario wat ook kon zorgen voor decompressie.Dan breng ik ineens nog wat zaken mee wat ik nodig heb.Ik zal zien of ik nadien u nog moest nodig hebben en bedank u voor uw aangeboden hulp. :wink:
Post Reply