Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

hulp bij ideale setup

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Locked
Julio
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 46
Joined: 16 Oct 2012, 03:51
Location: Leuven

hulp bij ideale setup

Post by Julio »

Hallo,

ik heb op dit moment:
camino a klasse met origineel mono a klasse carter, originele mono achter poulie, originele luchtfilter, portugees potje, H-2 cilinder tot 41,50 geboord, BH6 bougie.

als je dit allemaal weet, welke is de beste sproeier maat voor deze setup? nu heb ik standaard 75 en luchtstelschroef 2,5 toeren uitgedraait, maar ik heb t gevoel dat er meer inzit. meestal rijdt em nu 35 maar recentelijk als hij goed warm is gaat em soms naar de 40.

bedankt voor de tips, let wel, het enige dat ik vraag is de sproeier en luchtstelschroef. ik weet dat met andere uitlaat etc ook meer snelheid kan gehaald worden. ik ben gewoon op zoek om deze setup zo mooi mogelijk te laten draaien.

nogmaals bedankt
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: hulp bij ideale setup

Post by Madmac »

Met die set-up uw sproeier veranderen is net hetzelfde als 21 versnellingen zetten op een kinderfietsje...

Het maakt niet uit dat die H2 tot 41,5 geboord is, het blijft een piepkleine uitlaatpoort. Als ge echt snelheid wilt moet ge een (replica) klasse B cilinder opzetten (P1, P2, P3 of P4) of de uitlaatpoort van uw H2 uitvijlen tot 12 a 13 mm.
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: hulp bij ideale setup

Post by standreww »

Stukje volgas rijden, camino stilleggen, en kijken naar de bougiekleur.
Enige manier om het te weten te komen.

Wit = te veel lucht >> luchtstelschroef dicht draaien
Zwart = te weinig lucht >> luchtstelschroef open draaien
Koffie met melk bruin = goede afstelling

Als je er dan niet komt met de luchtstelschroef pas naar de sproeier kijken.
Sproeier 75 zal wel goed zitten met Engels potje.

Dat hij soms doortrekt als hij warm is komt omdat de cilinder een beperking heeft in de uitlaatpoort.
Julio
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 46
Joined: 16 Oct 2012, 03:51
Location: Leuven

Re: hulp bij ideale setup

Post by Julio »

standreww wrote:Stukje volgas rijden, camino stilleggen, en kijken naar de bougiekleur.
Enige manier om het te weten te komen.

Wit = te veel lucht >> luchtstelschroef dicht draaien
Zwart = te weinig lucht >> luchtstelschroef open draaien
Koffie met melk bruin = goede afstelling

Als je er dan niet komt met de luchtstelschroef pas naar de sproeier kijken.
Sproeier 75 zal wel goed zitten met Engels potje.

Dat hij soms doortrekt als hij warm is komt omdat de cilinder een beperking heeft in de uitlaatpoort.
bedankt om op mijn vraag te antwoorden standreww
Locked