Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Bij volgas: metaalachtig geluid & voelbare schok

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Wouwi
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Bij volgas: metaalachtig geluid & voelbare schok

Post by Wouwi »

Hallo,
Mijn zoon kocht recent een Camino (bouwjaar 1979). Hij is nog wat aan het inrijden. Start goed, draait soepel en mooi, allemaal geen probleem.
Nu stellen we bij volgas volgende vast (slechts af en toe volgas vermits nog in rodage):
Op topsnelheid horen we plots een metalen geluid, precies of iets een slag krijgt. Je voelt de brommer ook een schok krijgen alsof hij wat sneller wil. Als je volgas blijft rijden doet hij dit met tussenpozen. We controleerden al de riem en beide poulies maar merken geen rare zaken. Het geluid komt precies ook meer uit het motorblok…. (Maar ben niet zeker).
Als we gas geven in fietsstand doet hij het niet.
Ook niet als het achterwiel van de grond draait.
Dus enkel als je er mee rijdt.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
En hoe op te lossen?

Ik heb ook een paar filmpjes gemaakt om het geluid eens te beluisteren:

Hopelijk werken de links :-)
Groeten
Wouter
rubenaerts
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Re: Bij volgas: metaalachtig geluid & voelbare schok

Post by rubenaerts »

hallo,
Eerst en vooral, supermooie camino! Wat het misschien zou kunnen zijn is iets in je achterboite, misschien dat er ergens tanden zeer versleten zijn en dat ie elke keer een tandje over springt, want hij gaat elke elke keer omhoog in toeren als hij "ploft" dit zou ook verklaren waarom hij dit niet doet in fietsstand, wat ook zou kunnen is dat ie elke keer heel eventjes in fietsstand springt, doordat er ook weer iets versleten is of kapot. Maar een paar gedachtes ;) als je een achterboite reserve hebt liggen dan zou ik ze eens omwisselen. Ook voor het inschrijven van je camino, volgens mij als je een gva aanvraagt bij honda dan heb je geen pvg nummer nodig want dan heb je de "originele" papieren(op je gva staat gewoon je framenummer en ook het pvg nummer en zou die dus goedgekeurd moeten zijn voor de weg op te gaan want je hebt een gelijkvormigheidsattest). Als je een pvg-nummer had dan kon je gewoon de papieren aanvragen bij het BEHVA, stukje goedkoper, zonder pvg nummer kan dat ook maar dan kan je hem idd alleen als oldtimer inschrijven. Veel succes! hoop dat het snel opgelost is!
Wouwi
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by Wouwi »

Dag Ruben, bedankt voor de goede tip!
Jammer genoeg geen reserveboite liggen…
Mocht er iemand op het forum een gereviseerd exemplaar hebben en willen verkopen, laat me gerust weten (stuur gerust pb)
Of iemand uit de (ruime) omgeving van Roeselare die de achterboite kan reviseren? Laat ook gerust weten… wij zijn niet echt techneuten :-)

Ps: voor de inschrijving, wordt een o-plaat. Verschillende hondadealers gecontacteerd voor GVA, maar zonder PVG nr op identificatieplaatje kunnen ze geen kopie van Gva afleveren…

Groeten
Wouter
rubenaerts
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by rubenaerts »

Je kan eens kijken bij bromfietsenkurt, die heeft er 1 te koop staan, 80 euro is wel wat aan de prijzige kant...
Wouwi
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by Wouwi »

Dag Ruben,
Probleem is opgelost!!
Was inderdaad de achterboite, heb er andere opgezet.
Met wat meer tijd zal ik de oude eens opensmijten om te zien wat er mis is.
Nog eens bedankt voor de gouden tip :-)
Groeten
Wouter
rubenaerts
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by rubenaerts »

Hallo!
Das heel goed om te horen!
Geen probleem, ik wens je alvast veel fijne kilometers toe!
ben nu ook wel eens curieus wat er mis was met die oude :shock:
Groeten,Ruben
Post Reply