Page 9 of 11

Posted: Tue 26 Dec 2006, 15:35
by sarko
nee zuiger stond goed,ma tis opgelost na 100keer

Posted: Tue 26 Dec 2006, 15:41
by clio-tuning
sarko wrote:nee zuiger stond goed,ma tis opgelost na 100keer
Hoe komt het dat het na 100 keer proberen dan wel lukt? :?

Posted: Thu 15 Mar 2007, 23:39
by Peter Gedons
Mij lukt die f*cking brol echt niet  :evil: 

Echt razend ben ik ervan (20minuten gaan hardlopen om ervan af te geraken)

Mijn manier:
Ik steek een schroevendraaier in het bougiegat en draai aan de krukas tot die op zijn hoogste punt is.
Dan draai ik dat schroefje los aan die platinen, en duw het rechtse klepje weg van het linkse en stop 0.35mm voelermaatje ertussen en draai de schroef vast.
Ik draai nogmaals aan die krukas en controleer dat alles nog in orde is met 0.35mm voelermaatje.

Ik monteer mijn vliegwiel, start met boormachine op vliegwielmoer en houdt de nieuwe bougie tegen de cilinderkop en zie ontsteking.

Ik draai bougie erin, wil starten en er gebeurt niks qua ontsteking of hij ploft 1 maal om de 10 keer krukas-omwentelingen.

Iemand een idee wat ik misdoe?

Posted: Fri 16 Mar 2007, 19:06
by marvin
Peter: zeker dat het geen ander probleem is, vb carbu?

Posted: Fri 16 Mar 2007, 21:30
by Peter Gedons
marvin wrote:Peter: zeker dat het geen ander probleem is, vb carbu?
Nee, die heb ik uitgekuisd voor ik eraan begon.

Kga morgen nog eens proberen af te stellen en kzal em voor alle zekerheid nog eens uitkuisen.

T is vooral raar omdat die mino 3 weken geleden nog perfect draaide. :?

Posted: Fri 16 Mar 2007, 21:34
by Tacchini
zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn

Posted: Fri 16 Mar 2007, 21:39
by marvin
Is een binnenrotor makkelijk aftestellen op een camino, iemand ervaring hiermee?

Posted: Fri 16 Mar 2007, 21:47
by Peter Gedons
Tacchini wrote:zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn
Ik zie een ontsteking die overeenstemt met het toerental van de krukas, dus ik veronderstel dat de bobijn nog goed is.

Ik weet niet echt hoe doorgebrande platinen eruit zien, maar ze zien er niet slecht uit.

Posted: Fri 16 Mar 2007, 22:48
by clio-tuning
marvin wrote:Is een binnenrotor makkelijk aftestellen op een camino, iemand ervaring hiermee?
Maakt ni uit of het camino is of ni hoor :wink:
Malossi selletra valt vrij gemakkelijk af te stellen heb ik geleven. HPI is al wat moeilijker.

Als je 1 koopt en je hebt het budget zou ik voor malossi gaan :wink:

Misschien eens zoeken op scooterforum.net naar een handleiding hoe je ze moet afstellen? Denk wel dat dat nog wa ervaring vereist.

Posted: Sun 18 Mar 2007, 00:04
by Peter Gedons
Peter Gedons wrote:
Tacchini wrote:zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn
Ik zie een ontsteking die overeenstemt met het toerental van de krukas, dus ik veronderstel dat de bobijn nog goed is.

Ik weet niet echt hoe doorgebrande platinen eruit zien, maar ze zien er niet slecht uit.
Ik ben nog aan het proberen afstellen geweest, maar het wou niet lukken.

Dus had ik die platinen gewoon op goed geluk eens dichtgeduwd en vastgeschroefd en rara... nu deed hij het wel :?

Maar je hoort dat de motor moeite heeft omdat hij op het verkeerde ogenblik ontsteekt.

Het is toch wanneer de zuiger net niet bovenaan is, dat de platinen 0.35mm moeten staan???
Als ik ze zo zet, gaan ze nog iets verder open als ik het vliegwiel verder doordraai.

Is het punt waar ze volledig dichtgaan ook belangrijk?

Posted: Sun 18 Mar 2007, 01:58
by T.G.T.
wrm stellen jullie je ontsteking niet gewoon af met de letters
van op het vliegwiel?
beginnen open te gaan op eerste letter, volledig openstaan
op 2e letter, wrm moeilijk doen als het makkelijk ook gaat :? 

Posted: Sun 18 Mar 2007, 02:46
by clio-tuning
Peter Gedons wrote: Ik ben nog aan het proberen afstellen geweest, maar het wou niet lukken.

Dus had ik die platinen gewoon op goed geluk eens dichtgeduwd en vastgeschroefd en rara... nu deed hij het wel :?

Maar je hoort dat de motor moeite heeft omdat hij op het verkeerde ogenblik ontsteekt.

Het is toch wanneer de zuiger net niet bovenaan is, dat de platinen 0.35mm moeten staan???
Als ik ze zo zet, gaan ze nog iets verder open als ik het vliegwiel verder doordraai.

Is het punt waar ze volledig dichtgaan ook belangrijk?
Platinnen moeten VOLLEDIG openstaan als de zuiger op het BDP (bovenste dode punt) is :wink:
Dus tussen 0.30 en 0.40mm

Posted: Sun 18 Mar 2007, 11:34
by stijneh
T.G.T kan jij of iemand anders geen how-to maken om de onsteking af te stellen met die letters?

kzou da ook graag kunnen daarmee want khoor dat dat nie al te moeilijk is

Posted: Sun 18 Mar 2007, 11:35
by Niellez
gewoon schroevedraaier in bougiekot en draaien tot je voelt datm op zn hoogste punt is.

Posted: Sun 18 Mar 2007, 11:36
by clio-tuning
stijneh wrote:T.G.T kan jij of iemand anders geen how-to maken om de onsteking af te stellen met die letters?

kzou da ook graag kunnen daarmee want khoor dat dat nie al te moeilijk is
Staat normaalgezien in een originele handleiding goed uitglegd met foto's in het nederlands dan nog wel. :shock:
Doe ff de moeite om de handleidingen pagina eens te bekijken en de originele handleidingen te doorbladeren :wink: