Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok
Moderator: -Camino Crew-
Wel, een vraag..
Bij mijn achterklok ( ook gereviseerd), zit ik met een probleem..
Er lekt namelijk olie langs boven uit een gaatje,
Ik heb het aangeduid met een pijl, ( bij de 2e vertandingshelft)
De olie kan hier doorsijpelen waardoor het in dat kleine vakje terechtkomt..
En in de andere vertandingshelft zit op die plek ook net een gaatje, hier kan de olie simpel naar buiten (aangeduid met een pijl)
Wie heeft die probleem nog?
N
Bij mijn achterklok ( ook gereviseerd), zit ik met een probleem..
Er lekt namelijk olie langs boven uit een gaatje,
Ik heb het aangeduid met een pijl, ( bij de 2e vertandingshelft)
De olie kan hier doorsijpelen waardoor het in dat kleine vakje terechtkomt..
En in de andere vertandingshelft zit op die plek ook net een gaatje, hier kan de olie simpel naar buiten (aangeduid met een pijl)
Wie heeft die probleem nog?
N
- Attachments
-
- vertanding.jpg (54.31 KiB) Viewed 11509 times
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Niet teveel olie erin gedaan?
Dat is de ontluchtingskamer ofzoiets dacht ik en langsdaar kan er olie lekken als er teveel in zit of als je ze ondersteboven houdt. (kben wel niet zeker van)
Dat is de ontluchtingskamer ofzoiets dacht ik en langsdaar kan er olie lekken als er teveel in zit of als je ze ondersteboven houdt. (kben wel niet zeker van)
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
Is idd zo wa clio zegt, dit kanaal dient om te veel aan olie naar buiten te gooien ...
Als ge uw achterklok recht houdt (met UP naar boven) en opspant tssn een bankschroef, kan je makkelijk de olie erin spuiten langs die speciale bout. Vanaf t moment dat het er terug langs deze opening uit loopt, is er genoeg olie in ...
Als ge uw achterklok plat hebt gelegd om olie bij te vullen, dan zal er heel wsl te veel olie in uw achterklok zitten.
Als ge uw achterklok recht houdt (met UP naar boven) en opspant tssn een bankschroef, kan je makkelijk de olie erin spuiten langs die speciale bout. Vanaf t moment dat het er terug langs deze opening uit loopt, is er genoeg olie in ...
Als ge uw achterklok plat hebt gelegd om olie bij te vullen, dan zal er heel wsl te veel olie in uw achterklok zitten.
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
- judge_bikes
- -= Member =-
- Posts: 91
- Joined: 28 Apr 2006, 16:39
- Location: Helvoirt
- judge_bikes
- -= Member =-
- Posts: 91
- Joined: 28 Apr 2006, 16:39
- Location: Helvoirt
robbert heeft gelijk
straal de assen ook niet kun je beter afborstelen met een staalborstel die je op een slijptol (haakse slijper) kunt zetten
stralen is mooi het geeft een metalic effect
zet er wel blankelak op ivm met oxidatie
ik doe alles meestal borstelen is wel wat meer werk
kijk aander naar mn frame op de andere fotos dat is geborsteld

de borste zal ongeveer tussen de 5 en 8 euro kosten.
zijn verschillende diameters te krijgen
ok robbert tot over een tijdje en spreek je op msn.
straal de assen ook niet kun je beter afborstelen met een staalborstel die je op een slijptol (haakse slijper) kunt zetten
stralen is mooi het geeft een metalic effect
zet er wel blankelak op ivm met oxidatie
ik doe alles meestal borstelen is wel wat meer werk
kijk aander naar mn frame op de andere fotos dat is geborsteld

de borste zal ongeveer tussen de 5 en 8 euro kosten.
zijn verschillende diameters te krijgen
ok robbert tot over een tijdje en spreek je op msn.
GROTE FOUT!!wildefifi wrote:tis te zien wat voor een passing het is hé, maar normaal mag je met een lichte hamertik de meeste lagers er in kloppen, en zoals hij zegt, door er voor te zorgen dat je enkel op de buitenring klopt...![]()
Ga alsjeblieft nooit op lagers slaan als je ook maar een beetje scheef zit sla je je lagerbus kapot of je lagerhuls. of je slaat je hele lager kapot.
altijd de bus waar het lager in moet verwarmen een tijdje dan glijdt het lager er gewoon in.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Nochtans als ik de lagers bij mijn nonkel bestelde (werkt bij SKF) gaf hij mij een doos mee met een speciale hamer (plastiek) en speciale schijven voor lagers erin te tikken. Ik heb het niet gebruikt omdat ik niet goed wist welke schijf ik moest gebruiken enz...Robbert wrote:GROTE FOUT!!wildefifi wrote:tis te zien wat voor een passing het is hé, maar normaal mag je met een lichte hamertik de meeste lagers er in kloppen, en zoals hij zegt, door er voor te zorgen dat je enkel op de buitenring klopt...![]()
Ga alsjeblieft nooit op lagers slaan als je ook maar een beetje scheef zit sla je je lagerbus kapot of je lagerhuls. of je slaat je hele lager kapot.
altijd de bus waar het lager in moet verwarmen een tijdje dan glijdt het lager er gewoon in.
Ik heb gewoon mijn carter warm gemaakt met een gasbrandertje en de lagers vielen er letterlijk in.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html