Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Afstellen van de ontsteking
Moderator: -Camino Crew-
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Peter Gedons
- -= Member =-
Mij lukt die f*cking brol echt niet  :evil:ÂÂ
Echt razend ben ik ervan (20minuten gaan hardlopen om ervan af te geraken)
Mijn manier:
Ik steek een schroevendraaier in het bougiegat en draai aan de krukas tot die op zijn hoogste punt is.
Dan draai ik dat schroefje los aan die platinen, en duw het rechtse klepje weg van het linkse en stop 0.35mm voelermaatje ertussen en draai de schroef vast.
Ik draai nogmaals aan die krukas en controleer dat alles nog in orde is met 0.35mm voelermaatje.
Ik monteer mijn vliegwiel, start met boormachine op vliegwielmoer en houdt de nieuwe bougie tegen de cilinderkop en zie ontsteking.
Ik draai bougie erin, wil starten en er gebeurt niks qua ontsteking of hij ploft 1 maal om de 10 keer krukas-omwentelingen.
Iemand een idee wat ik misdoe?
Echt razend ben ik ervan (20minuten gaan hardlopen om ervan af te geraken)
Mijn manier:
Ik steek een schroevendraaier in het bougiegat en draai aan de krukas tot die op zijn hoogste punt is.
Dan draai ik dat schroefje los aan die platinen, en duw het rechtse klepje weg van het linkse en stop 0.35mm voelermaatje ertussen en draai de schroef vast.
Ik draai nogmaals aan die krukas en controleer dat alles nog in orde is met 0.35mm voelermaatje.
Ik monteer mijn vliegwiel, start met boormachine op vliegwielmoer en houdt de nieuwe bougie tegen de cilinderkop en zie ontsteking.
Ik draai bougie erin, wil starten en er gebeurt niks qua ontsteking of hij ploft 1 maal om de 10 keer krukas-omwentelingen.
Iemand een idee wat ik misdoe?
- Peter Gedons
- -= Member =-
- Peter Gedons
- -= Member =-
Ik zie een ontsteking die overeenstemt met het toerental van de krukas, dus ik veronderstel dat de bobijn nog goed is.Tacchini wrote:zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn
Ik weet niet echt hoe doorgebrande platinen eruit zien, maar ze zien er niet slecht uit.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
Maakt ni uit of het camino is of ni hoormarvin wrote:Is een binnenrotor makkelijk aftestellen op een camino, iemand ervaring hiermee?

Malossi selletra valt vrij gemakkelijk af te stellen heb ik geleven. HPI is al wat moeilijker.
Als je 1 koopt en je hebt het budget zou ik voor malossi gaan

Misschien eens zoeken op scooterforum.net naar een handleiding hoe je ze moet afstellen? Denk wel dat dat nog wa ervaring vereist.
- Peter Gedons
- -= Member =-
Ik ben nog aan het proberen afstellen geweest, maar het wou niet lukken.Peter Gedons wrote:Ik zie een ontsteking die overeenstemt met het toerental van de krukas, dus ik veronderstel dat de bobijn nog goed is.Tacchini wrote:zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn
Ik weet niet echt hoe doorgebrande platinen eruit zien, maar ze zien er niet slecht uit.
Dus had ik die platinen gewoon op goed geluk eens dichtgeduwd en vastgeschroefd en rara... nu deed hij het wel

Maar je hoort dat de motor moeite heeft omdat hij op het verkeerde ogenblik ontsteekt.
Het is toch wanneer de zuiger net niet bovenaan is, dat de platinen 0.35mm moeten staan???
Als ik ze zo zet, gaan ze nog iets verder open als ik het vliegwiel verder doordraai.
Is het punt waar ze volledig dichtgaan ook belangrijk?
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
Platinnen moeten VOLLEDIG openstaan als de zuiger op het BDP (bovenste dode punt) isPeter Gedons wrote: Ik ben nog aan het proberen afstellen geweest, maar het wou niet lukken.
Dus had ik die platinen gewoon op goed geluk eens dichtgeduwd en vastgeschroefd en rara... nu deed hij het wel![]()
Maar je hoort dat de motor moeite heeft omdat hij op het verkeerde ogenblik ontsteekt.
Het is toch wanneer de zuiger net niet bovenaan is, dat de platinen 0.35mm moeten staan???
Als ik ze zo zet, gaan ze nog iets verder open als ik het vliegwiel verder doordraai.
Is het punt waar ze volledig dichtgaan ook belangrijk?

Dus tussen 0.30 en 0.40mm
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
Staat normaalgezien in een originele handleiding goed uitglegd met foto's in het nederlands dan nog wel.stijneh wrote:T.G.T kan jij of iemand anders geen how-to maken om de onsteking af te stellen met die letters?
kzou da ook graag kunnen daarmee want khoor dat dat nie al te moeilijk is

Doe ff de moeite om de handleidingen pagina eens te bekijken en de originele handleidingen te doorbladeren