Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok
Moderator: -Camino Crew-
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Zeker dat er gewoon niet teveel olie in de klok zit?!
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Kga het nog eens zeggen
Prachtige handleiding!
Ben nu ook bezig met het reviseren van 2 klokjes, eentje met malossi vertanding en eentje met originele vertanding.
Kruipt veel tijd in heb ik al ondervonden, maar het zal de moeite wel lonen zeker?
Kheb ook gezien dat er in beide "boite helften" een naaldbusje zit. Lijkt precies erg moeilijk demonteerbaar, maar ik denk dat ik deze ook ga vervangen door nieuwe.

Prachtige handleiding!
Ben nu ook bezig met het reviseren van 2 klokjes, eentje met malossi vertanding en eentje met originele vertanding.
Kruipt veel tijd in heb ik al ondervonden, maar het zal de moeite wel lonen zeker?

Kheb ook gezien dat er in beide "boite helften" een naaldbusje zit. Lijkt precies erg moeilijk demonteerbaar, maar ik denk dat ik deze ook ga vervangen door nieuwe.
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
Naaldlagers zou ik niet vervangen, je krijgt ze er wel uit mr om er nieuwe in te steken moet ge de achterklekhelft eerst opwarmen zodat deze uitzet ... En heb al verschillende keren gehoord dat het bijna onmogelijk is om ze op een deftige manier erin te krijgen.
Er zou een speciale tool vr bestaan om deze in de achterklok te krijgen, mr nog gn info over gevonden
Er zou een speciale tool vr bestaan om deze in de achterklok te krijgen, mr nog gn info over gevonden
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Weet je soms of het een tool van Honda is of van SKF bvb?
Hoeveel heb jij zo'n pakking betaald als ik vragen mag? Ik vermoed ni meer dan een normale pakking?
De grote oliekeerring en de metalen afdichting konden enkel in een Honda winkel gekocht worden zeker?
De 2 O-ringskes zijn wrsl ook wel bij SKF te verkrijgen neem ik aan?
Hoeveel heb jij zo'n pakking betaald als ik vragen mag? Ik vermoed ni meer dan een normale pakking?

De grote oliekeerring en de metalen afdichting konden enkel in een Honda winkel gekocht worden zeker?
De 2 O-ringskes zijn wrsl ook wel bij SKF te verkrijgen neem ik aan?

#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Hmm, kzit met een probleempje...
Kheb de handleiding gevolgd zodat mn malossi vertanding kon steken
Ik draai men klok toe en ik probeer of de fietstand werkt maar de as blijft steeds meedraaien.
Foto's genomen zodat iemand misschien één of meerdere fouten kan opmerken?

Zit de grote (speciale) rondel goed? Zit het grote tandwiel er zo goed op?


Kheb de handleiding gevolgd zodat mn malossi vertanding kon steken
Ik draai men klok toe en ik probeer of de fietstand werkt maar de as blijft steeds meedraaien.
Foto's genomen zodat iemand misschien één of meerdere fouten kan opmerken?

Zit de grote (speciale) rondel goed? Zit het grote tandwiel er zo goed op?


- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Allé, das al positief dat het toch goed ineenzit.
Misschien eens in een ander klokje proberen te monteren en kijken of het dan niet werkt.
Misschien eens in een ander klokje proberen te monteren en kijken of het dan niet werkt.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Jep, fietsysteempje van de andere klok erin gestoken en het ding werkt zoals het moet!Santa Cruz wrote:Probeer eens een ander fietshendelsysteem, k moet dat ook nog doen want de mijne lekt

Thx!

Is het normaal dat het op fietsstand wat meer "kraakt"? Der zit wel nog geen olie in...
Straks die grote oliekeerringen in den Honda winkel gaan ophalen en wachten om mijn 2de set lagers voor originele klok te reviseren

Nog een klein vraagje: is 15W40 olie goed voor in de achterklok of niet?

- Hellraiser
- -= Expert Member =-
- Posts: 862
- Joined: 02 Jun 2005, 09:24
- Location: Willebroek, Antwerpen
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]