clio-tuning wrote:Best wel loctite aandoen dan, anders zal ze vermoedelijk wel durven lostrillen?
Velen vergeten denk ik dat dat project al 4 jaar oud is en dat er toen minder bekend was over sommige passende en niet passende onderdelen.
Nu is een aangepaste scootervario en een minarelli as in de achterklok met een overrange poulie "normaal" en ook betaalbaar.
Toen in die tijd kostte een aangepaste minarelli as mij 500 euro! Tel daar dan nog eens de kosten bij om de achterklok te laten oplassen en de lager- en oliekeerringzitting te laten kotteren...
Dusja, moest op mijn sprinter in die tijd een aangepaste scootervario en een overrange poullie achteraan gezeten hebben, dat in combinatie met een goed afgestelde motor... tja, dan zou het wel flink geblazen hebben!
De tijd staat niet stil...

loctite is in sommige gevallen wel nodig, maar als je hem tegoei vast zet dan duwt uw drukveer uw riem en vario tegen de moer en dan komt deze (bij mij) niet zoo snel los.
btw, ik ga een ophoogring draaien op school voor men drukveer wat meer voorspanning te geven..
idd zeer juist, de tijd staat niet stil
en @oldie: ikzelf wou het niet proberen met 2 planken maar ik heb het met een hydraulische pers gedaan.
eerst deet men leerkracht het, maar die had een opstelfout gemaakt waardoor ze een dikke millimeter verschilde.
dan heb ik ze toegepest, op een goed recht referentievlak en dan was het in orde. zie picture

.
http://nl.picturepush.com/public/3637396
en ondanks die er een stuk bovenop ligt, slipt ie niet door!
hier kunt u het op de camino zien, u ziet hoe schuin de riem loopt i.p.v recht
de riem komt bijna tegen de variokap vanachter
http://nl.picturepush.com/public/3637399
enkel moet je zien dat je het berik van uw poulie niet groter is als van uw vario, want dan gaat uw achterpoulie niet de kans krijgen om de riem helemaal naar beneden te krijgen en ga je niet je "Volle snelheid" krijgen..
maar dit is zeer moeilijk in te schatten
