Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

camino-sprinter clio-tuning

Enkel voor filmpjes betreffende Honda Camino PA50 (uploaden via youtube, etc ...)

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by clio-tuning »

metsinsons wrote:@clio, hij trekt van het begin idd niet zo goed.
Zeker als je een afgedraaide as hebt en aangepaste vario.
maar daarachter trekt hij wel zeer goed door. Heb jij je achterpoulie toegeknepen?
Want dit scheelt wel zeer veel.
Op die filmpjes is het met een originele camino overbrenging.
Vooraan een 6bill vario met fast arrow ster, achteraan een standaard poulie en een originele V-snaar van camino.

Door de fast arrow ster ligt de riem in rust véél te hoog in de vario, hierdoor verliest hij al enorm aan trek.
De carburator was zo slecht afgesteld, dat hij heel weinig power had bij vertrek. Ik vermoed dat het met een goed afgestelde 21mm carburator beter ging gaan dan met een 24mm carburator.

Dus er was hééél veel verbetering mogelijk aan het blokje, maar er was geen tijd meer voor de meeting. Na de meeting waren mijn plannen direct om een nieuw big bore blokje te maken... :P
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

ah ok dat verklaart wel alles. maar ik dee altijd een trukje met fast arrow ster, zodat je even snel trekt als een bklasse ster maar sneller gaat. Heel gemakkelijk eigenlijk :lol:
Gewoon uw variomoer aandraaien tot de riem niet meer slipt over de voorste vario..
dus niet helemaal tot op het einde van de schroefdraad draaien :d
dit moet wel gebeuren met een niet versleten riem want anders lukt dit niet..
ik doe dit nu nog steeds trouwens, gewoon aandraaien tot het niet meer slipt(dat was denkik ook de bedoeling van F-A)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

Best wel loctite aandoen dan, anders zal ze vermoedelijk wel durven lostrillen? :)

Velen vergeten denk ik dat dat project al 4 jaar oud is en dat er toen minder bekend was over sommige passende en niet passende onderdelen.
Nu is een aangepaste scootervario en een minarelli as in de achterklok met een overrange poulie "normaal" en ook betaalbaar.
Toen in die tijd kostte een aangepaste minarelli as mij 500 euro! Tel daar dan nog eens de kosten bij om de achterklok te laten oplassen en de lager- en oliekeerringzitting te laten kotteren...

Dusja, moest op mijn sprinter in die tijd een aangepaste scootervario en een overrange poullie achteraan gezeten hebben, dat in combinatie met een goed afgestelde motor... tja, dan zou het wel flink geblazen hebben! :P

De tijd staat niet stil... :)
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by Sander »

Het kader (+ fourche, benzinetank, achterrekje) van clio's sprinter ligt hier bij mij 8)

@ clio: Als je terug een sprinter gaat maken, moet je het kader maar komen halen he :P
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

Hmm, das wel heel verleidelijk... :d
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-

Post by jasper wauters »

Sander wrote:Het kader (+ fourche, benzinetank, achterrekje) van clio's sprinter ligt hier bij mij 8)

@ clio: Als je terug een sprinter gaat maken, moet je het kader maar komen halen he :P
waarom heb jij die? :p
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by Sander »

jasper wauters wrote:
Sander wrote:Het kader (+ fourche, benzinetank, achterrekje) van clio's sprinter ligt hier bij mij 8)

waarom heb jij die? :p
Heb een tijdje geleden alle onderdelen van Camiono dat clio nog had liggen overgekocht, en sprintkader zat daarbij :wink:
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by mhrfreak »

clio-tuning wrote:Best wel loctite aandoen dan, anders zal ze vermoedelijk wel durven lostrillen? :)

Velen vergeten denk ik dat dat project al 4 jaar oud is en dat er toen minder bekend was over sommige passende en niet passende onderdelen.
Nu is een aangepaste scootervario en een minarelli as in de achterklok met een overrange poulie "normaal" en ook betaalbaar.
Toen in die tijd kostte een aangepaste minarelli as mij 500 euro! Tel daar dan nog eens de kosten bij om de achterklok te laten oplassen en de lager- en oliekeerringzitting te laten kotteren...

Dusja, moest op mijn sprinter in die tijd een aangepaste scootervario en een overrange poullie achteraan gezeten hebben, dat in combinatie met een goed afgestelde motor... tja, dan zou het wel flink geblazen hebben! :P

is wel duur ja voor een overbrenging maar ik doe alles zelf dus dat scheelt een hoop
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by oldie »

kan men een getunde camino voorvario combineren met een dichtgeperstte achterpoulie ?
metsinsons wrote:ah ok dat verklaart wel alles. maar ik dee altijd een trukje met fast arrow ster, zodat je even snel trekt als een bklasse ster maar sneller gaat. Heel gemakkelijk eigenlijk :lol:
Gewoon uw variomoer aandraaien tot de riem niet meer slipt over de voorste vario..
dus niet helemaal tot op het einde van de schroefdraad draaien :d
dit moet wel gebeuren met een niet versleten riem want anders lukt dit niet..
ik doe dit nu nog steeds trouwens, gewoon aandraaien tot het niet meer slipt(dat was denkik ook de bedoeling van F-A)
zou jij me soms willen helpen in het dichtplooien van de achterpoulie ?

twister zen planskes zien er goe uit ma kem het gevoel dat die bij mij gaat scheef staan als ik zelf probeer

Image

En dan kan ik direkt zien wat je bedoelt tot ie niet meet doorslipt want ik heb die moer altijd aangedraaid met de hand en niet met een sleutel
die rondel da ge kunt plooien om de moer vast te houden begrenst die?
tleven kan soms zo mooi zijn
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by metsinsons »

clio-tuning wrote:Best wel loctite aandoen dan, anders zal ze vermoedelijk wel durven lostrillen? :)

loctite is in sommige gevallen wel nodig, maar als je hem tegoei vast zet dan duwt uw drukveer uw riem en vario tegen de moer en dan komt deze (bij mij) niet zoo snel los.
btw, ik ga een ophoogring draaien op school voor men drukveer wat meer voorspanning te geven.. :)
idd zeer juist, de tijd staat niet stil :(

en @oldie: ikzelf wou het niet proberen met 2 planken maar ik heb het met een hydraulische pers gedaan.
eerst deet men leerkracht het, maar die had een opstelfout gemaakt waardoor ze een dikke millimeter verschilde.
dan heb ik ze toegepest, op een goed recht referentievlak en dan was het in orde. zie picture :) .
http://nl.picturepush.com/public/3637396
en ondanks die er een stuk bovenop ligt, slipt ie niet door! :d
hier kunt u het op de camino zien, u ziet hoe schuin de riem loopt i.p.v recht
de riem komt bijna tegen de variokap vanachter :)
http://nl.picturepush.com/public/3637399
enkel moet je zien dat je het berik van uw poulie niet groter is als van uw vario, want dan gaat uw achterpoulie niet de kans krijgen om de riem helemaal naar beneden te krijgen en ga je niet je "Volle snelheid" krijgen..
maar dit is zeer moeilijk in te schatten :wink:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
buitels
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by buitels »

als ge had gezwegen over een hpi had da geen kat gemerkt da ge een hpi hebt steken
en verwijdert ma men berichten ze
betweter
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

buitels wrote:als ge had gezwegen over een hpi had da geen kat gemerkt da ge een hpi hebt steken
betweter
Bij deze krijg jij van mij een ban. :thumbsup:
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-

Post by d-HuNtEd_1 »

clio-tuning wrote:
buitels wrote:als ge had gezwegen over een hpi had da geen kat gemerkt da ge een hpi hebt steken
betweter
Bij deze krijg jij van mij een ban. :thumbsup:
het ging tijd worden...
ik heb maar één woord voor dit soort mensen. EIKEL !!!!
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-

Post by Lucifer »

waarom worden de posts verwijderd :o... ik en wss wel anderen willen weten wat hij gezegd heeft hoor..
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-

Post by clio-tuning »

Lucifer wrote:waarom worden de posts verwijderd :o... ik en wss wel anderen willen weten wat hij gezegd heeft hoor..
Dat gebeurt automatisch bij een permanente ban...

Zo'n persoon draagt niet bij aan een goede sfeer op het forum, zo'n gasten hoeven we hier dus niet!
Post Reply