Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
Basketalex
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 32
Joined: 29 Aug 2010, 20:49
Location: Eernegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Basketalex »

Hey,
Weet er iemand waar ik voor een redelijk goedkope prijs nieuwe witte zijkappen en voetkappen kan krijgen, mag namaak zijn als da bestaat.
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

via motorkit
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

Hoe kun je weten wanneer je cilinder of piston versleten is of aan vervanging toe is?
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

1) visuele controle: controleren voor krassen of andere beschadigingen.
2) compressie controleren.
3) meet je cilinderdiameter en je piston op met een schuifmaat, en vergelijk deze met de fabrieksgegevens als het een originele cilinder is.
Als je een grotere cilinder is, hanteer je ongeveer dezelfde speling, waar je een heel klein beetje bijtelt.
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

jasper wauters wrote:1) visuele controle: controleren voor krassen of andere beschadigingen.
2) compressie controleren.
3) meet je cilinderdiameter en je piston op met een schuifmaat, en vergelijk deze met de fabrieksgegevens als het een originele cilinder is.
Als je een grotere cilinder is, hanteer je ongeveer dezelfde speling, waar je een heel klein beetje bijtelt.
Ik heb een nieuwe piston in een oude gebruikte p3 cilinder gestoken. Cilinderwand was licht beschadigd. Afmetingen waren nog 40mm. Compressie is voelbaar minder.
Rijdt wel nog goed maar ik denk dat het beste er wel vanaf is.
Thx
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: kleine vraagjes topic

Post by ben999 »

Als je het goed wilt meten zou je tog wel tot 0,01mm naukeurig moeten meten hoor, een milimeter is namelijk behoorlijk groot. :wink:
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
User avatar
grijze camino
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 317
Joined: 02 Oct 2011, 17:17
Location: maaseik

Re: kleine vraagjes topic

Post by grijze camino »

hey,
heb een klein probleemke, als ik m'n camino heb gewassen en soms als het
heel hard heeft geregend dan start m'n camino niet meer,
als ik aan de gang wil trappen dan is het net alsof de riem doorslipt of zoiets
en duwen lukt ook niet.

Heeft nog iemand dit aan de hand? en wat kan je hieraan doen?
Camino
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

ben999 wrote:Als je het goed wilt meten zou je tog wel tot 0,01mm naukeurig moeten meten hoor, een milimeter is namelijk behoorlijk groot. :wink:
inderdaad met een schuifmaat is niet goed
:
-micrometer (deftige) voor de zuiger(+-1cm vanaf onderkant meten want bovenaan zou hij iets conisch moeten zijn,anders meet je de foute waarde)
meten hoeveel de coniciteit bedraagd is ook nooit slecht omdat deze indien ze te weinig is
(kan soms als ze nieuw zijn en hangt ook van merk en doel af ) om deze dan aan te passen
-een meetklok om cilinderboringen te meten voor de cilinder
-voelermaatjes voor de speling van de zuigerveren tegenover de groef
DEZE GROEF IS DIKWIJLS SNELLER UITGESLETEN DAN DE ZUIGER DIA. ZELF
-micrometer om het pengat op te meten + zuigerpen
-verder micrometer om de dikte van de zuigerveren te meten enventueel
-ook controleren of er aan de onderzijde van de zuigerveergroef dus dichts tegen carter geen kool zit want dit betekent dikwijls dat de veren aan vervanging toe zijn
-slotspeling meten met voelermaatjes(om te meten: zuigerveer in de cilinder steken en met de zuiger er iets induwen
+-1-1.5cm ,zodat hij er min of meer haaks inzit(benodigde speling hangt van doel af en materialen.....)

en natuurlijk als er te veel krassen enzo in staan is er ook niet veel goeds meer aan

hoop dat jullie er wat aan hebben :wink:


Tom.
User avatar
Tijs
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 99
Joined: 22 Jun 2011, 18:41
Location: Geraardsbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tijs »

grijze camino wrote:hey,
heb een klein probleemke, als ik m'n camino heb gewassen en soms als het
heel hard heeft geregend dan start m'n camino niet meer,
als ik aan de gang wil trappen dan is het net alsof de riem doorslipt of zoiets
en duwen lukt ook niet.

Heeft nog iemand dit aan de hand? en wat kan je hieraan doen?
Wel, ik heb al tijd geleerd mijn brommer op stationair te laten draaien als je hem afwast/afspuit. En ja, tegen de regen... Of binnen zetten (als dit nog niet het geval was). :)
If you can't beat them, join them.
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Is een klein barstje in het spruitstuk erg?

Denk dat hij ergens valse lucht trekt, waarschijnlijk dus daar.
Maar toch het barstje is niet door en door, gewoon een haarfijn barstje echt
bovenaan één van de schroeven aan het spruitstuk.

Foto ter illustratie;
Image

Ik denk dat ik beter opzoek ga naar een ander...
wouter_
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 200
Joined: 04 May 2011, 13:17
Location: Evergem

Re: kleine vraagjes topic

Post by wouter_ »

standreww wrote:Is een klein barstje in het spruitstuk erg?

Denk dat hij ergens valse lucht trekt, waarschijnlijk dus daar.
Maar toch het barstje is niet door en door, gewoon een haarfijn barstje echt
bovenaan één van de schroeven aan het spruitstuk.

Foto ter illustratie;
Image

Ik denk dat ik beter opzoek ga naar een ander...
Het lijkt me niet echt zo erg, je zult eens kijken of hij daar lucht trekt he
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Lijkt me ook niet zo erg, maar als je een goed hebt liggen, probeer dat dan eens :wink:
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 162
Joined: 28 Nov 2011, 18:49
Location: belgië, limburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by racer »

kan geen kwaad bij mij is er een heel stukje uitgebroken
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Sander wrote:Lijkt me ook niet zo erg, maar als je een goed hebt liggen, probeer dat dan eens :wink:
racer wrote:kan geen kwaad bij mij is er een heel stukje uitgebroken
Zit er weer op, ik heb geen ander mee liggen.
Als ik ooit één vind in betere staat wordt het wel vervangen.
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4126
Joined: 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino_expert »

Stan
Als Gé ooit eentje nodig hebt kem er nen bakvol van :wink:
honda camino forever
Post Reply